בחברת נילסן, ששמה מוכר לנו מתוקף היותה מדד הרייטינג האמריקאי המפורסם, מחפשים ככל הנראה דרכים יצירתיות להישאר רלוונטיים גם בעידן שבו הרבה יותר פשוט למנות מספרי צפייה בסרטון מאשר לחשב אחוזי צפייה בטלוויזיה.

אז הם פרסמו שם השבוע סקר חדש: לאיזו סדרת טלוויזיה יש המעריצים הנאמנים ביותר ברשתות החברתיות? “פעילות במדיה החברתית שקשורה לשידורי טלוויזיה צצה בכל פעם שפרק חדש של סדרה משודר”, הסבירו בנילסן. “במחקר שלנו רצינו לבדוק עד כמה התוכניות המדוברות ביותר ברשת מעסיקות את הקהל הרחב, וגילינו שסדרות מסוימות בדרך כלל שומרות על יציבות ברמת השיח ברשת בזמן שידורן. רצינו להבין אם מדובר באותה קבוצה של גולשים שמגיבה על הסדרות שהיא אוהבת בכל שבוע ואם הם אלה שיוצרים את הבאזז ברשת, או שיש קבוצה גדולה ומשתנה יותר של קהל שמדברת על הסדרה בטוויטר”.
 
הסקר בחן ציוצים על 113 סדרות שונות, שצויצו ברשת בין ספטמבר 2014 למאי 2015. התוצאות הוכיחו שבסופו של דבר אלה המעריצים הנאמנים של סדרות הטלוויזיה ששומרים עליהן חיות גם ברשתות החברתיות. בראש רשימת הסדרות המדוברות ביותר אפשר למצוא את “סקנדל” – 24% מהאנשים שצייצו על הסדרה בעונה האחרונה חזרו וצייצו לפחות על שלושה־ארבעה פרקים. במקרה של “המתים המהלכים”, 23% מהצייצנים עשו זאת על יותר מפרק אחד, וברשימה אפשר למצוא סדרה נוספת מבית היוצר של שונדה ריימס – “המדריך לרוצח” – ש־22% מהציוצים עליה הגיעו מאותם מצייצים.
סדרות נוספות בעלות קהל נאמן: “ילדי האנרכיה”, Blue Bloods והשחקנית החדשה בזירה הווירטואלית – “אימפריה”, שהגיעה גם היא ל־22% צייצנים קבועים. עוד יגיע היום שאלה יהיו מדדי הרייטינג היחידים. ותזכרו איפה קראתם את זה קודם. 

חוזרת לראש

חדשות טובות למעריצי “האנטומיה של גריי” שעדיין מתגעגעים לאיזי – קתרין הייגל חוזרת לטלוויזיה. כלומר, בפעם השנייה. אחרי שנים של משחק בקומדיות רומנטיות בקולנוע, מוצלחות יותר או פחות, ואחרי סכסוך מתוקשר מאוד עם יוצרת “האנטומיה”, שונדה ריימס, האישה החזקה ביותר היום בטלוויזיה, ניסתה הייגל את מזלה שוב על המסך הקטן בסדרה בשם State of Affairs של רשת NBC, אך הסדרה בוטלה אחרי עונה אחת בלבד. עכשיו היא שוב קיבלה תפקיד ראשי בסדרה חדשה, או לפחות בפיילוט לסדרה. מדובר בסדרה בשם Doubt, המיועדת לרשת CBS. על תקן המפיקים הראשיים נמצאים טוני פיהלן וג’ואן רייטר, ששימשו גם כמפיקי “האנטומיה” בעבר. הייגל צפויה לגלם את סיידי, עורכת דין המתוארת כ”חכמה, שיקית, מצליחה” ועובדת בחברת בוטיק. היא מתאהבת באחד הלקוחות שלה, שעל פי החשד מעורב בפשע אלים במיוחד. 


קתרין הייגל. צילום: רויטרס
 
התפקיד הזה לא הגיע להייגל בקלות; מי שהייתה אמורה לגלם אותו במקור היא קיידי סטריקלנד, ששיחקה בעבר ב”מרפאה פרטית” ויועדה לתפקיד של סיידי, אבל פרשה. עוד ליהוק מעניין לסדרה הזו היא לברן קוקס, השחקנית הטרנסג’נדרית המוכרת לנו מ”כתום זה השחור החדש”, שהייתה מועמדת לאמי על תפקידה. עוד לא ברור את מי היא תגלם בסדרה החדשה. 
ממשיכה הלאה
תגידו מזל טוב לכרמן אלקטרה על הג’וב החדש שלה כמנחת סדרת ריאליטי חדשה וטראשית במיוחד (לפחות ככה היא נשמעת). רשת WE TV הציעה לאלקטרה להנחות את התוכנית החדשה Ex-Isle בעלת הפורמט המהפכני: אקסים ואקסיות יגיעו יחד לרפובליקה הדומיניקנית כדי לעשות קלוז’ר למערכות היחסים שלהם מהעבר ולהמשיך הלאה למערכות יחסים חדשות. הפקת התוכנית אפילו הצליחה למצוא חמישה זוגות של אקסים ואקסיות שהסכימו להשתתף במופת הזה. אלקטרה, שברזומה שלה אפשר למצוא שני אקסים מפורסמים – דניס רודמן ודייב נבארו, צפויה לשתף את הזוגות בניסיון העבר שלה, עם האקסים שלה. עוד ישתתף בתוכנית ד”ר אייש מיז’ור, עוד יועץ זוגי טלוויזיוני שאמריקה מחבבת. 


כרמן אלקטרה. צילום: רויטרס