מחר תמלא שנה למותה של ג’ואן ריברס, האישה שחסרה לכל מי שאוהב הומור מושחז, אופנה ואת השילוב בין שניהם. אבל היא במיוחד חסרה לבתה, מליסה ריברס, ולא רק מהסיבות הברורות מאליהן: מאז מותה של ריברס, “משטרת האופנה”, תוכנית ביקורת האופנה המצליחה שלה בערוץ E!, שריברס משמשת בה כעורכת ראשית, מפרפרת בין חיים למוות (התנצלות כנה על משחק המילים) ולא מצליחה להתרומם. בפברואר 2015 הודיעה חברת הפאנל קלי אוסבורן על פרישתה מהתוכנית ואליה הצטרף ג'ורג' קוטסיאופוליס. הם הוחלפו בחברי פאנל אחרים, ואת מקומה של המנחה המנוחה תפסה קתי גריפין, שפרשה גם היא זמן קצר לאחר מכן, במרץ 2015, על רקע "חילוקי דעות עם ההפקה".

מאז התוכנית ירדה מהאוויר, ועתידה לא היה ברור. ביום שני האחרון היא חזרה אל המסך, הפעם בהנחייתה של מליסה ריברס, מי שנדמית כיורשת החוקית והמתבקשת של אמה – אבל זה לא ממש המקרה. אליה הצטרפו ג'וליאנה רנסיק (כמובן), הסטייליסט בראד גורסקי והקומיקאיות מרגרט שו וניני ליקס.

התוכנית הראשונה הוקדשה לטקס פרסי ה־VMA של MTV, ששודר ביום ראשון השבוע, בניסיון עיקש וקצת עצוב לשמור על הצביון של ריברס, כמו למשל עם פינה שנקראת "מה ג'ואן הייתה אומרת?". בפינה הזו חברי הפאנל מתבקשים להעביר ביקורת על תלבושת של סלב כלשהו, בסגנון ג'ואן, וכך למשל מליסה אמרה על ג'סטין ביבר ש"היא נראית ממש יפה". משעשע, אבל אפילו לא מתקרב למקור. הבעיה היא שאף אחד לא באמת יכול למלא את מקומה של ג'ואן, גם לא זו שנושאת את המטען הגנטי שלה.

הגרסה החדשה של "משטרת האופנה". לא מתקרב למקור

גם מבקרי הטלוויזיה סבורים שהגיע הזמן לשלוח את התוכנית לעולם שכולו טוב ולתת לה למות יחד עם המנחה המקורית שלה, שאיש לא יכול להיכנס לנעליים שלה. "הנה, אמרתי את זה: היא פשוט לא מצחיקה", כתב מבקר הטלוויזיה של "ניו יורק פוסט", רוברט רורק. וב"ניו יורק דיילי ניוז" כתבו: "אם נרצה לראות אנשים מקשקשים על השטיח האדום, פשוט נצפה בו בעצמנו עם החברים שלנו". נכון לעכשיו התוכנית חזרה לאוויר לשישה פרקים בלבד. אפשר רק לקוות שבערוץ יצליחו לחשוב על קונספט חדש, שיאפשר לריברס לנוח בשלום בקברה.

היי חבוב
חזרתן של "החבובות" למסך הקטן ממשיכה להסתמן כאירוע הטלוויזיוני המכונן של השנה, ועכשיו היא גם מושכת אליה שחקנים אורחים מפתיעים במיוחד, ביניהם גם ליאם המסוורת', כוכב "משחקי הרעב". השבוע הוא פתח לראשונה חשבון אינסטגרם והתמונה הראשונה שלו היא עם כוכבת התוכנית, מיס פיגי, במה שנראה כמו רמז לרומן אפשרי. מתחת לתמונה הוא כתב "קרמיט" והוסיף את ההאשטאג SorryNotSorry#. גם מיס פיגי פרסמה את התמונה הזאת בחשבון הטוויטר שלה וציינה שהייתה צריכה להסביר להמסוורת' ש"רעב הוא לעולם לא משחק". 

ליאם המסוורת' ומיס פיגי. צילום: אינסטגרם

האירוע המרכזי של הסדרה החדשה, שתהיה מיועדת דווקא לקהל המבוגר של "החבובות", בסגנון מוקומנטרי – היה ונשאר הפרידה המתוקשרת של מיס פיגי וקרמיט, אחרי 40 שנה יחד. "אחרי מחשבות זהירות, שיקולים מחושבים וריבים מתחשבים, אני ומיס פיגי קיבלנו את ההחלטה הקשה, לסיים את מערכת היחסים הרומנטית בינינו", הכריז קרמיט. "אנחנו נצא עם אנשים אחרים, חזירים, צפרדים ואחרים". בינתיים הרשת גועשת מהאפשרות שקרמיט כבר יוצא עם חזרזירה אחרת בשם דניס, והעניין אפילו דווח במגזין "פיפל". מוכרחים להצדיע למערך יחסי הציבור של התוכנית, שתעלה ברשת ABC ב־22 בספטמבר – הם עושים עבודה מופלאה. עוד אורחים שצפויים להגיע לתוכנית: ריס ויתרספון ואליזבת בנקס. 
שוברים שיאים

עולמות הרשתות החברתיות והטלוויזיה ממשיכים להתנגש, והפעם זה טקס פרסי ה־VMA ששובר שיאים חדשים. השבוע הוא הוכתר למשדר הטלוויזיה (שאינו ספורט) המצויץ ביותר בהיסטוריה של טוויטר. השידור החי, שנערך בליל ראשון האחרון בהנחייתה של מיילי סיירוס וכלל הרבה מאוד שמלות מופרעות, גרם ל־2.2 מיליון אנשים לצייץ 21.4 מיליון ציוצים בנושא, שהגיעו לקהל מוערך של 11.8 מיליון גולשים בטוויטר.

לפי מדד נילסן בטוויטר, רק הסופרבול הצליח להגיע ליותר גולשים (12.6 מיליון). הרגע המצויץ ביותר של הערב, עם 247,525 ציוצים, היה כמובן הרגע שבו קניה וסט עלה לבמה לקבל את פרס ה־Video Vanguard והכריז על כך שירוץ לנשיאות בשנת 2020. אבל אף על פי ששידור הטקס שבר שיאים בטוויטר, בטלוויזיה הוא דווקא עשה עבודה פחות טובה: מספר הצופים עמד על 9.8 מיליון, לעומת 10.3 מיליון בשנת 2014. אבל במילא מה שקורה בטוויטר הוא מה שחשוב באמת.


קניה ווסט בטקס ה-VMA. צילום: רויטרס