שחקנית הדרמה הטובה ביותר: ויולה דיוויס



זו לגמרי הייתה השנה שלה, והיא יכולה רק להודות לשונדה ריימס, האמא הגדולה של המסך הקטן (שאחראית גם על “האנטומיה של גריי” ו”סקנדל”) על התפקיד הראשי שהעניקה לה ב”המדריך לרוצח”. דיוויס, שחקנית ותיקה, נתנה שם את הופעת חייה והרוויחה את הפרס ביושר. אבל גם המתחרות שלה – ג’וליאנה מרגוליס, רובין רייט, קלייר דיינס ואחרות – ראויות לו לא פחות. לפי התחזיות, הפרס יילך לדיוויס או לטרג’י פי.הנסון הנהדרת, שמגלמת את קוקי האלמותית ב”אימפריה”.



הקומדיה הטובה ביותר: VEEP



אי אפשר לומר שהקטגוריה לא מלאה בקומדיות איכותיות, כל אחת מהן ראויה לפרס במידה שווה, אבל התחזיות מצביעות על זכייה של VEEP, בכיכובה של ג’וליה לואי דרייפוס, הודות לשיפור תמידי מעונה לעונה.



יחד עם זאת, “משפחה מודרנית”, שחוזרת וקוטפת את הפרס בכל פעם, עלולה לעשות זאת שוב, אף שרבים הימרו שעונתה השישית ששודרה השנה תהיה גם האחרונה שלה (היא לא. הסדרה תחזור לעונה שביעית בשבוע הבא). ומוכרחים לציין לטובה גם את “קימי שמידט”, השחקנית החדשה בזירה, שאולי תפתיע ותעקוף את כולן בסיבוב.



שחקן הדרמה הטוב ביותר: ג'ון האם



מאותה הסיבה שבגללה האמי צפוי ללכת לכיוונה של “מד מן”, כך מעריכים שכוכב הסדרה, ג’ון האם, יילך הביתה עם פסלון משלו.



למרות שהוא זכה במועמדות שנה אחרי שנה, לאורך כל שנות שידור הסדרה, הוא מעולם לא זכה בפרס (לעומת הסדרה עצמה, שקטפה אותו מספר פעמים בקטגוריות שונות). עכשיו השאלה היא אם קווין ספייסי, כוכב “בית הקלפים”, לא יגנוב לו אותו מתחת לאף.



סדרת הדרמה הטובה ביותר: “מד מן"

זו הדרך הראויה והמתבקשת להיפרד מהסדרה הזו, שסגרה את הבסטה השנה ונפרדה מאיתנו לתמיד. אומנם יש לה כמה מתחרות ראויות השנה בקטגוריה, החל מ”משחקי הכס” ו”בית הקלפים” ועד “כתום זה השחור החדש”, אבל רוב המבקרים האמריקאים סבורים ש"מד מן" תהיה זו שתיקח את הפסלון הביתה.


בשנתיים האחרונות “שובר שורות” לקחה את הפרס בקטגוריה הזו, אבל היא כבר לא כאן כדי להעפיל על כל האחרות, והספין־אוף שלה, “סמוך על סול”, עדיין לא ייצבה מספיק את מעמדה.



שחקן הקומדיה הטוב ביותר: ג'פרי טמבור



באופן משעשע, השנה הקטגוריה כוללת שחקנים רבים שהיו מועמדים מספר רב של פעמים לאמי, אבל לא זכו בו מעולם. ביניהם: מאט לה בלאנק, שעושה עבודה מדהימה ב”אפיזודס” ודון צ’דל מ”בית השקרים”. גם טמבור, שמגלם אישה טרנסג’נדרית – הנושא החם של השנה, כידוע – בסדרה המצוינת “טראנספרנט”, היה מועמד כבר שש פעמים לפסלון, אך לא זכה בו מעולם. עכשיו התחזיות מתמקדות בו. יש גם המעריכים שללואי סי.קיי, הסופר סטאר של הסטנדאפ, יש סיכוי לא רע לזכות.



שחקנית הקומדיה הטובה ביותר: איימי פולהר



קשה להאמין שהאישה הזאת עדיין לא זכתה בכבוד הגבוה של תעשיית הטלוויזיה, במיוחד אם מתחשבים בהיסטוריה שלה ב”סטרדיי נייט לייב” וכמובן ב“רשות גנים ונוף", שעליה היא מועמדת השנה. אבל זו האמת, איימי פולהר מעולם לא זכתה בפרס האמי. אז השנה, כשהסדרה שלה יצאה לגמלאות, מעריכים שאולי האקדמיה סוף כל סוף תכבד אותה בפרס. אבל יש לה מתחרה רצינית מאוד – ג’וליה לואי דרייפוס, שכמובן ראויה לו לא פחות. ואנחנו באופן אישי היינו רוצים לראות את איימי שומר זוכה בפרס, עבור הסדרה שלה “בתוך איימי שומר”, אבל זה כנראה לא יקרה.



צילומים: רויטרס ובאדיבות יס