עכשיו, כשעונת הסתיו בטלוויזיה האמריקאית התחילה באופן רשמי, מתחיל גם המרוץ לביטולים. בשבוע האחרון אתרי הבידור עסוקים בהימורים ובניחושים לגבי הסדרות שימצאו את דרכן החוצה מהמסך, כחלק ממעגל החיים האכזרי של המסך הקטן. ברשימות האלה אפשר למצוא גם כמה סדרות שדווקא סומנו עד לפני כמה שבועות כהבטחות הגדולות של העונה. 



ההימור הראשון הוא הסדרה “Minority Report” (“דוח מיוחד”, כפי שתורגם לעברית) של רשת FOX. סדרה עתידנית שמתרחשת עשר שנים אחרי הסרט של סטיבן ספילברג, בכיכובו של טום קרוז, שיצא בשנת 2002. בסרט גילם קרוז שוטר שמצטרף ליחידה מיוחדת שיכולה לחזות פשעים מראש, ובכך למנוע אותם. לטענת המבקרים, הרעיון, שהצליח לא רע כסרט, פשוט לא עובד בתור סדרת טלוויזיה. גם מבחינת נתוני רייטינג ההצלחה לא הייתה מסחררת – 3.1 מיליון צפו בפרק הראשון, והנתון צנח ל־2.5 מיליון בפרק השני. 
 
סדרה נוספת שצפויה להגיע אל סופה המוקדם מהצפוי היא הסיטקום החדש, "Life in Pieces”, של רשת CBS. הסיטקום עוסק בחייה של משפחה ומסופר בכל פעם מנקודת מבט של דמות אחרת. אף שהוא שובץ מיד אחרי הלהיט הגדול של הרשת, “המפץ הגדול”, מתברר שהוא לא עונה על הציפיות – אחרי 15.2 מיליון צופים בשבוע הראשון, המספר צנח ל־8.7 מיליון בפרק השני. עדיין נתון חזק, אבל התרסקות של 50% בנתוני הצפייה אף פעם לא מבשרת טובות. 

גם לסדרה החדשה “The Player” של רשת NBC אין עתיד מבטיח, אף על פי שהיא כוללת ברשימת השחקנים שלה את ווסלי סנייפס. לטענת המבקרים, הסדרה זכתה לקידום מינימלי ביותר על ידי הרשת, מה שכבר רומז על ביטולה הקרוב. רק 4.5 מיליון אנשים טרחו לצפות בפרק הבכורה שלה לפני שבועיים, וזה אף שהיא משודרת מיד אחרי “הרשימה השחורה” המצליחה, שנהנתה מ־7.7 מיליון צופים. 
 
והנה שתי סדרות שדווקא סומנו כהבטחות של ממש: הראשונה היא “מלכות הצעקה” ("Scream Queens"), מבית היוצר של ריאן מרפי, שעוסקת בקבוצת חברות מבית אחווה שביצעו רצח יחד, והעבר חוזר כדי לרדוף אותן. אף שקהל הצופים התלהב, המבקרים זיהו הרבה בעיות בתסריט – למשל, העובדה שאחרי שתתגלה זהות הרוצחת, לא ברור איזה טעם יהיה בהמשך הסדרה. גם כאן הרייטינג צועק חזק יותר מכל, ו־3.4 מיליון הצופים של הפרק השני ככל הנראה גזרו את גורלה. 
 
והסדרה האחרונה שמפתיע, שלא לומר מאכזב, למצוא ברשימת ההימורים לביטולים, היא “החבובות” המדוברת כל כך (שנרכשה לשידור בישראל על ידי הוט). למרות הפנייה לקהל מבוגר יותר והרבה סלבס אורחים, בשבוע השני לשידורה היא צנחה מ־9 מיליון צופים ל־5.78 מיליון. כמעט חצי. אז כנראה שגם מקרמיט ומפיגי ניאלץ להיפרד עוד לפני שבכלל התחברנו מחדש. עצוב.