אחרי ארבע עונות סוערות, גדושות אינספור אינטריגות, אקשן, פרנויה וכדורים כחולים, כדי להתגבר על הפרעתה הדו־קוטבית, קרי מתיסון החליטה לרדת מרכבת ההרים שעליה דהרה ולהמציא את עצמה מחדש בברלין. אלא שהעולם, כזכור וכידוע, הופך למקום אלים ואכזרי יותר ויותר, המציף כלפי מעלה את השאלה: האם אפשר בכלל לשבת בחיבוק ידיים כשדאע"ש, החיזבאללה וכל השאר מקיזים את דמו של המערב הכופר וחותרים להקים מחדש את שלטון הח'ליפות, תוך שהם מציפים אותו בצונמי של פליטים?



העונה החדשה, החמישית, של "הומלנד", מתרחשת שנתיים אחרי טראומת אסלאמבד. מתיסון (קלייר דיינס), אכולת רגשות אשם, פוצחת בחיים חדשים מחוץ לסוכנות הביון המרכזית. הפעם כמנהלת האבטחה בקרן של אוטו דורינג (סבסטיאן קוך), מיליארדר גרמני מסתורי, בן למשפחה שעשתה את הבוכטה בתקופת הנאצים.


מהר מאוד מגלה אשת הצללים לשעבר, שהאידיליה שבנתה כאמא מסורה לבתה הפעוטה היא בעצם מגדל קלפים, ומאותו רגע היא חותרת לחשוף, בין היתר, את עוולות מקום עבודתה הקודם, וחייה הישנים רודפים אותה מחדש.



"אני חושבת שהרעיון שהיא עזבה את ה־CIA מאוכזבת ופגועה ובנתה מחדש את חייה, מאוד מעניין, ומאפשר לצופים לראות אותה באור אחר. לראשונה רואים אותה במערכת יחסים נורמלית, מגדלת את בתה, ואפילו מתרועעת עם חברים; דברים לכאורה שגרתיים שנמנעו ממנה בגלל עיסוקה הקודם. אבל כל זה נהרס תוך שני פרקים", אמרה דיינס למגזין "מארי קלייר".



יציבות היא לא בדיוק המעלה המאפיינת את גיבורת הסדרה, שזכתה בארבעה פרסי אמי ובחמישה פרסי גלובוס הזהב, כולל פסלון אחד שהלך לדיינס. העונה החדשה מאפשרת לצופים להתקרב עוד יותר לדמויות הראשיות ולגעת במערכת היחסים המורכבת, שעלתה על שרטון, בין קרי למנטור שלה סול (מנדי פטנקין), אחרי שחיבלה במינויו לראש הסוכנות.



"קרי הפכה לאשת משפחה. היא מרגישה בנוח עם חייה החדשים, המאפשרים לה להקדיש תשומת לב לבתה, לנהל זוגיות מוצלחת, וחייה מאושרים לחמש דקות. בדיוק כשהיא מתחילה לחוש ביציבות ובנוחות שהביא עמו השינוי בחייה, עולמה מתהפך עליה".



דיינס (36), הנשואה לשחקן יו דנסי ("חניבעל"), עמו היא מגדלת את בנם בן ה־3 סיירוס, מגלה שהיא מאוד אוהבת את בת דמותה הטלוויזיונית, כי היא "מאוד דינמית. היא פגיעה, חכמה, אסרטיבית ולא עושה חשבון לאף אחד, כולל מבחינה מינית. אני מאוד נהנית לשחק אותה, כי היא כל כך שונה ממני. הדמות שלה מאוד מורכבת, והיא מתמודדת בהצלחה עם מחלה לא פשוטה. היא מאוד אינטואיטיבית, ויש לה תובנות מדהימות. היא מאוד חריפה, וקוראת את המפה הרבה יותר מהר מרוב האנשים. בקיצור, היא סוג של גיבורת־על".



"הומלנד 5", ימי שני, 22:00, yes Oh