היו ימים שבהם הכרזה על ביטול סדרה שאהבת הייתה הסוף המוחלט. אבל אם בעבר החרב הסופית בהחלט שהונחה על ראשן של סדרות הייתה שייכת לרשתות הגדולות, הרי שכעת אנחנו חיים בעידן מופלא, שבו כמעט כל סדרה שהצליחה לצבור לעצמה קהל מעריצים, יכולה לחזור לחיים בפלטפורמות דיגיטליות, כמו נטפליקס, אמזון, הולו או רשתות הכבלים, שכוחן הולך וגובר משנה לשנה. כן, אפילו אם היא לא מוצאת חן בעיניהם של מפיקים בכירים ברשתות גדולות.
ה”ניו יורק דיילי ניוז” הקדיש השבוע כתבה לסקירה מזורזת של כמה סדרות טלוויזיה שבוטלו, ואחרי שמעריציהן כבר הספידו אותן – קמו לתחייה. זה יכול לקרות גם במרחק של שנים. הדוגמה העדכנית ביותר היא סדרת המערכונים Mr. Show, ששודרה ברשת HBO אי שם בשנות ה־90. הסדרה, בכיכובם של בוב אודנקירק (“סמוך על סול” ו”שובר שורות”) ודיוויד קרוס (“משפחה בהפרעה”), ירדה מהאוויר ב־98’, אבל הפכה לקאלט בקרב המעריצים. כעת היא חוזרת למיני סדרה בנטפליקס, ותעלה שם ב־13 בנובמבר.
בין המקרים המפורסמים יותר של סדרות שקמו לתחייה שנים אחרי ביטולן, אפשר למצוא גם את “משפחה בהפרעה”, שבוטלה ב־2006, אבל בזכות המעריצים, שלא הפסיקו לרכוש את ה־DVD ולמלא עצומות להחזרתה, שבה ב־2013 לעונה חדשה בנטפליקס. גם הסדרה “הקאמבק”, בכיכובה של ליסה קודרו, בוטלה על ידי HBO ב־2005, אך חזרה לעונה שלישית השנה, לאחר עשר שנים, עקב דרישת הקהל. וכמובן, אי אפשר להתעלם משובן של הסדרות המיתולוגיות “טווין פיקס” ו”תיקים באפלה” – עשרות שנים אחרי ירידתן מן המסך.
אבל יש גם דוגמאות לסדרות שבוטלו ומצאו חיים חדשים תוך כמה חודשים, כמו למשל “קומיוניטי”, שבוטלה על ידי רשת NBC אבל נרכשה מחדש על ידי חטיבת התוכן של אתר יאהו; “הפרויקט של מינדי קלינג” בוטלה על ידי רשת פוקס, ומיד הוצלה על ידי ספקית התוכן האינטרנטית הולו, שהזמינה ממנה 26 פרקים חדשים.
בקיצור, אם הסדרה האהובה עליכם תגיע לסופה מוקדם מן הצפוי, קחו בחשבון שזה ממש לא הסוף. זאת כנראה רק ההתחלה.