עיצומה של מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית מודל 1992 - בין ג'ורג' בוש האב וביל קלינטון - יצא לאקרנים "בוב רוברטס": קומדיה פוליטית שנונה שכתב־ביים־הפיק־כיכב טים רובינס. הסרט הסאטירי, העוקב אחר מערכת הבחירות המושחתת של זמר עם שמרן שרץ לסנאט, נכשל בקופות, אבל קיבע את תדמיתו של רובינס כחיה פוליטית ערנית ובועטת.



23 שנה אחרי, במהלך מערכת בחירות נוספת גדושת השמצות ורפש, חשוב לרובינס להבהיר שהעניין שלו בפוליטיקה ירד פלאים. "אני לא כל כך מתעניין בפוליטיקה. אפשר לבדוק בגוגל ולראות שלא הייתי מעורב בשום פעילות פוליטית לאחרונה. אני בקושי מדבר על פוליטיקה. מעניין אותי להיות מעורב בקידום נושאים חברתיים ולהיות במקום שבו אני יכול להשפיע ולגרום לשינוי", אמר רובינס ל"לוס אנג'לס טיימס" בראיון לרגל עלייתה לאוויר של "על הקצה", סדרה חדשה בכיכובו.
 
השחקן המוכשר בן ה־56, שהיה ידוע בפעילותו הפוליטית לצד זוגתו לשעבר סוזן סרנדון, משחק בקומדיה הפוליטית השחורה מבית היוצר של האחים רוברטו ("העשב של השכן") וקים בנביב את וולטר לרסון, מזכיר המדינה האמריקאי. לרסון, רודף שמלות וחובב הטיפה המרה, הוא הקול השפוי בצמרת הממשל האמריקני, והיחיד שמנסה למנוע פריצתה של מלחמת עולם שלישית, אחרי שרודן פקיסטני השתלט על הארסנל הגרעיני במדינה ומאיים לשגר טילים עם ראש נפץ גרעיני לעבר ישראל והודו. העזר כנגדו של לרסון בשטח הוא אלכס טלבוט (ג'ק בלאק, מי שעשה את הספתח שלו ב"בוב רוברטס"), עובד זוטר וסטלן של השגרירות האמריקאית באסלאמבד.
 

הסיטואציה הבלתי שגרתית וההומור האפל של "על הקצה" שואב השראתו מ"ד"ר סטריינג'לב" (1964) המופתי של סטנלי קובריק: סאטירה נוקבת המתרחשת במלחמה הקרה. "זה היה מקור ההשראה שלנו", מתוודה רובינס, שכיכב בין השאר ב"השחקן" (1992), "חומות של תקווה" (1995) ו"מיסטיק ריבר" (2003), שזיכה אותו בפרס האוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר.
 
בשנים האחרונות דומה כי רובינס הוריד הילוך, כשתפקידו הנוכחי הוא בעל הפרופיל הכי גבוה בעשור האחרון. למרות זאת הוא מבהיר כי בניגוד לרבים מעמיתיו, הוא בכלל לא חיפש להצית מחדש את הקריירה שלו באמצעות הטלוויזיה. "ממש לא. דחיתי הרבה תפקידים שהוצעו לי בסדרות שונות בשלוש־ארבע השנים האחרונות. לתפקיד הזה התחברתי מהרגע שהתחלתי לקרוא את התסריט, בגלל שלרסון הוא לא עוד פוליטיקאי משעמם וחד־גוני. מה גם שנהניתי מאוד מהעבודה עם HBO בסרט הטלוויזיה 'סינמה וריטה', והמפגש עם רוברטו וקים ועם במאי הסדרה, ג'יי רואש, היה מדהים. ידעתי שאני חייב לקחת את התפקיד.
 
"וולטר הוא מולטי טאסקר, שיכול לעשות כמה דברים בו זמנית. אדם כזה לא חי את החיים במלואם, אלא אם הוא משביע את רעבונו העצום. נדלקתי על הרעיון לשחק מישהו שכל הזמן עסוק בחיפוש פתרונות לבעיות, ושומר על שפיות הממשל מכל משמר". 
"על הקצה", ימי רביעי, 22:00,  
yes OH, yes BINGE, yes VOD