לכאורה, ליאון רוזנברג מבסוט מחזרתו להנחיית מהדורת הילדים והנוער של הערוץ הראשון. בפועל, חכו רגע עם הבלונים – בכל זאת אנחנו כנראה נמצאים רגע לפני שערוץ הטלוויזיה הוותיק בישראל נופח את נשמתו. “המהדורה”, מהדורת החדשות לנוער של ערוץ 1 חזרה החודש, כשרוזנברג הוותיק תופס את עמדת המנחה יחד עם איתי ברנע, ולצדם, כמו תמיד, נער או נערה (מדי יום ב־17:30 ובשידור חוזר למחרת ב־16:30). רוזנברג, שמוכר בשנים האחרונות כמנחה "חדשות הבידור" – הגרסה של ערוץ הבידור לגיא פינס, הוא גם המנחה הראשון של “המהדורה” אי אז לפני עשור, ועל כן מבחינתו מדובר בסגירת מעגל. 



רוזנברג פרש לאחרונה מ"חדשות הבידור" לטובת הנחיית תוכנית בריאות יחד עם זוגתו ואם בנותיו, פאולה, וכעת הוא מצטרף ל”המהדורה”. “המהדורה היא תוכנית שהייתי שותף לפיתוח שלה כבר לפני עשר שנים”, הוא מסביר את הצעד. “גם הגשתי אותה במשך שנה, ואז קיבלתי את ההצעה להיות מנהל התוכניות של ערוץ ‘ביפ’ ועזבתי. לפני כמה שבועות התקשרה אלי המפיקה דורית אסרף מזרחי, שאחראית על התוכנית מאז הקמתה, 
וסיפרה לי שהם יוצאים לעונה שתהיה כנראה האחרונה, לאור הרפורמה ברשות השידור, ושהיא הייתה רוצה שאחזור להגיש אותה, בשביל סגירת המעגל. זאת הצעה שברמה הסנטימנטלית לא יכולתי לסרב לה".


 

פאולה וליאון. צילום: רפי דלויה

רק סנטימנטלית?
"לא. גם ברמה המקצועית - עברו שמונה שנים מיום שהגשתי את התוכנית. מאז הפכתי לאבא, והבנות שלי היום בדיוק בגיל שבו הן מתחילות לקלוט מה קורה בעולם שבחוץ. עכשיו, כשאני מגיש מהדורת חדשות שמיועדת לקהל צעיר, יש לזה משמעות חדשה בשבילי. המהדורה מתווכת את מה שקורה בעולם בשפה ברורה, בגובה העיניים של הילדים, ומתוך רצון להרגיע ולא רק להפחיד. זה משהו שמאוד חשוב לי לעשות כיום, וחוץ מזה זאת הזדמנות נהדרת להחזיר לעצמי קצת מכספי האגרה ששילמתי לאורך השנים". 
 
מה דעתך על מה שקורה בערוץ הראשון?
“בשנים האחרונות יש הרבה ביקורת על מה שקורה בערוץ הראשון וברשות השידור בכלל, חלקה מוצדקת, אבל צריך לזכור שיש שם הרבה מאוד אנשים שעשו ועדיין עושים טלוויזיה מתוך שליחות ומתוך רצון להביא תכנים איכותיים לקהל, כאלה שאינם נתונים לשיקולי רייטינג. ברור שיש מה לתקן, אבל חשוב לזכור גם את הדברים הטובים שיש שם, ויש הרבה כאלה".
 
מהכביסות לאולפן

רוזנברג סבור שהמעבר מהנחיית התוכנית המקבילה לגיא פינס אל הנחיית תוכנית בריאות או תוכנית נוער בערוץ הממלכתי הוא טבעי: “הדברים קרו באופן טבעי ובתהליך ארוך, זה לא משהו שתכננתי, אלא פשוט נבע מתוכי. ׳חדשות הבידור׳ הייתה חלק מאוד חשוב בחיי, עשיתי אותה במשך חמש וחצי שנים, שזה המון זמן. הייתי בהזדהות מוחלטת עם התוכנית, הייתי מעורב בכל נדבך שלה, כמעט בכל מילה שנכתבה, חייתי אותה ונשמתי אותה. זאת הייתה עשייה מאתגרת מעין כמוה, בטח כשיש מתחרה כל כך חזק ואיכותי, כמו גיא פינס. אלא שעם הזמן הרגשתי שהתחום הזה הוא רק חלק ממה שמעניין אותי, שיש תחומים נוספים שרלוונטיים לי מאוד כאדם פרטי וכאיש תקשורת, ושהייתי רוצה לעסוק בהם".
 
מהם?
"אני מאוד מתעניין בטלוויזיה, בקולנוע ובמוזיקה, אבל ענייני הבריאות של המשפחה שלי מעסיקים אותי היום לא פחות, וגם החינוך שהבנות שלי מקבלות, ומה שקורה בקהילה שבה אנחנו חיים. באופן טבעי השינוי הפנימי הוביל גם לשינוי חיצוני, מקצועי". 
 
לעבוד ביחד עם האישה עלול להיות מתכון למשברים. איך זה עובד עם פאולה?
"דבר ראשון, ברמה המקצועית פאולה היא בן אדם שמדהים לעבוד איתו. היא סופר אינטליגנטית, יסודית ומעמיקה בכל מה שהיא עושה, ובנוסף היא מביאה איתה לתוכנית המון ידע וניסיון שיש לה, כך שברמה המקצועית היא פשוט פרטנרית מעולה מכל הבחינות.ברמה האישית, ברור שזה מאוד מאתגר ששלוש פעמים בשבוע אנחנו קמים בבוקר מאוד מוקדם, מארגנים שתי ילדות לבית ספר, את הבית ואת עצמנו ויוצאים לאולפן. וזה אחרי שערב קודם ישבנו עד מאוחר ועבדנו על התוכנית בין ערימות הכביסה בסלון לבין סידורי ההסעה לחוג חלילית. יש בקרים שאנחנו מגיעים לתוכנית אחרי ריב, ויש בקרים שאנחנו באים אחרי שבילינו ערב רומנטי ביחד, וכל זה מגיע ביחד איתנו לאולפן, זה בלתי נמנע. אבל יש לזה גם הרבה צדדים חיוביים: ראשית, בעקבות התוכנית פאולה ואני מבלים יותר זמן ביחד. וזמן העבודה שלנו בתוכנית הוא בהחלט זמן איכות, כי העשייה הזאת היא משמעותית לשנינו. שנית, אני עובד עם מישהי שהיא במקרה גם החברה הכי טובה שלי וגם מישהי שאני מעריץ ואוהב באופן מיוחד. וחוץ מזה, זה מאוד סקסי לצאת לעבודה ולפגוש שם את אשתך, אחרי שעברה איפור והלבשה".
 
אתה נשמע כמו אדם רציני, אחראי, צנוע ורגוע. איך נוצרה לך בעבר תדמית מעט פרועה?
"כל מי שמופיע בטלוויזיה או מתפרסם יודע שאנשים נוטים לפתח כל מיני דעות עליך ולחשוב עליך כל מיני דברים, טובים או רעים, חלקם נכונים וחלקם לא. כשאני מדבר עם אנשים שמזהים אותי ברחוב, יש פעמים שהם אומרים 'יואו, אתה מה זה נחמד במציאות', וזה תמיד מעלה אצלי שאלות לגבי מה זה אומר עלי. אני מודה שמה שאחרים חושבים עלי הוא דבר שמאוד חשוב לי, כמו להרבה אחרים. פעם זה ניהל אותי, וניסיתי להיראות תמיד בטוח בעצמי, בלי ספקות או פגיעות. בסוף הבנתי שזה לא עובד, אי אפשר שכולם יחשבו עלי רק טוב כל הזמן. לשמחתי, היום אני עושה תוכניות שמאפשרות לי להתבטא בצורה הכי אותנטית ולשקף בצורה מאוד מלאה את מי שאני היום".
 
תסביר.
"ב'בוקר בריא', למשל, אנחנו מטפלים במגוון רחב של נושאים: מתחומי הבריאות, החינוך, ההורות, הזוגיות, הצרכנות. אלו נושאים שמאוד מעניינים אותי ומאוד רלוונטיים לי לא רק כאיש תקשורת, אלא גם כאבא לשתי בנות וכאזרח ישראלי".
 
להקשיב לאינטואיציה
 
רוזנברג לא מתכוון לעצור כאן. “החלומות שלי הם גדולים, והם לא רק בתחום המקצועי", הוא מאשר. "למעשה, המשאלות הכי גדולות וחשובות שלי הן דווקא לא בתחום המקצועי. יש לי כמובן רשימה ארוכה: אני רוצה לכתוב ספר, ולכתוב סרט, ולזכות באוסקר, ולהרוויח מיליונים, ולטוס לירח, אבל יותר מזה אני רוצה לחיות חיים משמעותיים, להיות קרוב לבנות שלי ולאשתי ושיהיו לנו כמה שיותר רגעים של שמחה וצחוק. וחשוב לי גם לעשות טוב למען אחרים, לא רק לעצמי".

מכל התפקידים שמילאת, באילו אתה הכי גאה ובאילו פחות?
"התקופה שלי כמנהל התוכניות של 'ביפ'. זאת הייתה תקופה מאוד פורה ואינטנסיבית. הייתי מעורב בפיתוח של יותר מ־20 תוכניות שונות, בקידום כישרונות צעירים, מוקף באנשים מוכשרים ומצחיקים מאוד, וכל זה בתוך 'קשת', שזה מקום מעורר השראה וסופר מקצועני שדוחף אותך כל הזמן קדימה. במהלך הקריירה עשיתי הרבה מעברים חדים, מאקטואליה לבידור, מלפני המצלמה אל מאחורי הקלעים ובחזרה.אני יכול להגיד שבאמת עשיתי דברים שונים מאוד זה מזה, ושהמשותף לכולם הוא שעשיתי כל אחד מהם בטוטאליות ובאמונה שלמה. ברור שיש ברזומה שלי פרויקטים שעשיתי ובדיעבד לא קידמו אותי, אולי אפילו הזיקו לי. יש דברים שהיום הייתי אומר להם לא, והצעות שדחיתי על הסף, שבדיעבד הן היו יכולות להיות מפתח להצלחה גדולה יותר. הקטע בחיים הוא שאנחנו לא באמת יכולים לראות לאן השביל שאנחנו צועדים בו מתפתל. אנחנו יכולים רק להמשיך ללכת, להקפיד ללמוד כל הזמן, לעשות, לנסות, ובצמתים החשובים להתייעץ עם אנשים טובים ולהקשיב לאינטואיציה הפנימית".
 
בשבוע שעבר הגעתם, אתה ופאולה, למהדורה המיוחדת של "ארץ נהדרת", שם היה חיקוי שלכם.
"חיקוי ב'ארץ נהדרת' הוא סוג של רגע מכונן בחיים, זאת מחמאה ענקית וזה לגמרי כרטיס כניסה לקונצנזוס הישראלי. כמות התגובות שקיבלתי מראות שכולם ראו את התוכנית. המערכון היה מצחיק מאוד, הטקסט היה חד ושנון והחיקוי היה מדויק להפליא. הציגו אותי כבחור עדין שמפחד מאשתו, אבל זה לא מפריע לי. קודם כל כי זה היה מכבד ומצחיק, ושנית כי זה גם קצת נכון". 


פאולה וליאון בחיקוי ב"ארץ נהדרת". צילום מסך מתוך "ארץ נהדרת"