עברו יותר מ־20 שנה מיום ש”חברים” עלתה לאוויר, אבל השידורים החוזרים האינסופיים והעל־זמניות של הסדרה עדיין מצליחים לספק לכמה מעריצים חומר להתעסק בו. אז כן, גם “חברים” מסוגלת לעשות טעויות, ועשור אחרי שהסדרה ירדה מהאוויר עדיין יש מי שיגלה אותן.



הפרשה שמסעירה את הרשת בימים האחרונים היא תגלית של מעריץ מושבע של הסדרה, בעל עיני נץ וכנראה קצת יותר מדי זמן פנוי, שאחרי צפייה בכמה פרקים הצליח לגלות שבחלק מהם, ג’ניפר אניסטון וקורטני קוקס, או רייצ’ל ומוניקה בשבילנו, הוחלפו על ידי כפילות לכמה שניות.


בפרק 15 בעונה 9, שנקרא The One with the Mugging (זה עם השוד), אפשר לראות את רייצ’ל מדברת עם ג’ואי (מאט לה בלנק) על אודישן מתקרב שיש לו. אחר כך ג’ואי פונה למוניקה, וכשהמצלמה חוזרת לג’ואי, הבחורה שעומדת לצדו היא לא ג’ניפר אניסטון. למעשה, אניסטון הוחלפה לשבריר שנייה בשחקנית אחרת, בעלת שיער כהה יותר. ואם זה לא מספיק, הטעות אפילו נעשית בולטת יותר כשהשחקנית המחליפה לובשת חולצה שונה מזו שאניסטון לבשה שנייה קודם.


פדיחה שנייה שנלכדה הייתה בעונה 8, בפרק 5, שנקרא The One with Rachel’s Date. הפעם המחליפה של קורטני קוקס מופיעה על המסך כשפיבי (ליסה קודרו) ומוניקה יושבות ב”סנטרל פארק”, בית הקפה הקבוע של החבורה. כשהמצלמה מתמקדת בפיבי, אפשר לזהות בזווית המסך שחקנית שאינה קורטני קוקס, שישבה שם רגע לפני. גם במקרה הזה הכפילה בכלל לא נראתה כמו קוקס, והייתה לה תספורת שונה לגמרי משלה.

הפקות טלוויזיה אמריקאיות משתמשת תדיר בכפילים בין טייקים, אבל העניין לא אמור להיות מתועד בסדרה עצמה, וללא ספק מדובר כאן בכשל בעריכה. יוצרי התוכנית לא הגיבו לעניין, שהסעיר לא מעט מעריצים של הסדרה. אבל יש לנו תחושה שהם יתגברו על זה. 

ספיישל עד הבית

דברים מוזרים מתרחשים בטלוויזיה האמריקאית. מצד אחד, הגענו לקו אמצע העונה, או להפסקת החורף אם כך תרצו לקרוא לזה – מה שאומר שכל הסדרות שרק לפני רגע שבו אלינו אחרי הפוגה ארוכה, יוצאות להפוגה נוספת של כמה חודשים. כך למשל ניפרד מ”האנטומיה של גריי” לפחות עד פברואר, וככל הנראה גם מ”האישה הטובה”, שאחרי פרק 9 תצא להפסקה, ומסדרות נוספות. עם זאת, רשתות הטלוויזיה נערכות למה שהפך בשנים האחרונות לאחד החודשים הכי חשובים על המסך – דצמבר. מתישהו בין חג ההודיה לחג המולד מגיעים למסך הספיישלים השווים של השנה.

הנה סקירה קטנה של מה צפוי לעלות שם בשבועות הקרובים: ב־3 בדצמבר ישודר (ברשת NBC) המחזמר המדובר The Wiz Live שיועבר בשידור חי, בכיכובן של קווין לטיפה ומרי ג’יי בלייג’; ב־6 בדצמבר (CBS) ישודר ספיישל פרנק סינטרה לכבוד יום הולדתו ה־100, בהשתתפות טוני בנט, הנרי קוניק ג’ונייר, קרי אנדרווד, אשר ואדם לווין; ב־8 בדצמבר (CBS), תצוגת האופנה של ויקטוריה סיקרט (אם האינסטגרם של קנדל ג’נר לא הספיק לכם); ב־11 בדצמבר תעלה באמזון העונה השנייה והמדוברת מאוד של “טרנספרנט”, בכיכובו של זוכה גלובוס הזהב והאמי ג’פרי טמבור, שמגלם גבר טרנסג’נדר בגיל העמידה; ב־14 בדצמבר ישודר ספיישל “אדל לייב בניו יורק” (NBC), הופעה מיוחדת של הזמרת הכי מדוברת כרגע, שצולמה בימים האחרונים ברדיו סיטי; ב־17 בדצמבר, ספיישל של התוכנית Running With Bear Grylls (CBN), שבה הוא יוצא למסע באלסקה עם לא אחר מאשר הנשיא ברק אובמה. בקיצור, שיהיה לכם חורף חם.


עולה בקרוב. מהעונה השנייה של “טרנספרנט". צילום מסך

עולה על כל דמיון

אם חשבתם שהטרור מזהם רק את החיים האמיתיים, תחשבו שוב: דאעש הצליחו לפגוע גם במתרחש בטלוויזיה. בעקבות האירועים הטרגיים בפריז, שלוש סדרות טלוויזיה אמריקאיות החליטו לדחות את שידורי הפרקים שלהן השבוע, משום שהעלילות מזכירות מדי את מתקפת הטרור בעיר האורות. ברשת CBS דחו שידורים של הסדרות Supergirl (סדרה חדשה המבוססת על סדרת הקומיקס) וגם של NCIS: Los Angeles, משום שעלילות הפרקים עסקו בפצצות ובטרור. במקומן שודרו פרקים אחרים, שהיו מיועדים לשידור בהמשך. 

עלילת הפרק עוסקת בפצצות ובטרור. NCIS: Los Angeles. צילום מסך

ברשת TNT הודיעו שידחו את שידור יום שני של הסדרה Legends שבה הדמות הראשית, מרטין, חוקר מחאה מתוכננת בפריז, שהוא חושש שתהפוך לאירוע אלים. כאמור, קרוב מדי לתרחיש במציאות, ולכן שודר שוב פרק פתיחת העונה. ברשת “שואו טיים” החליטו שלא לדחות את שידור הפרק החדש של “הומלנד”, סדרה העוסקת כולה בטרור, אבל כן יצרפו הודעת אזהרה לצופים.