יש סדרות כאלה שפתאום כולם מדברים עליהן, ואף על פי שהן (עדיין) לא משודרות בישראל, אפשר רק להודות לאלוהי הצפייה אונליין ולהצטרף לחגיגה.

איכשהו יצא שבשתי הסדרות המדוברות ביותר כרגע, הדמויות המככבות הן גיבורות־על. אחת מהן היא "ג'סיקה ג'ונס", המבוססת על חוברות הקומיקס הנושאת את אותו השם מבית מארוול קומיקס. את הסדרה מפיקה חטיבת הטלוויזיה של מארוול יחד עם אולפני ABC ונטפליקס. 

קריסטין ריטר - שגם עזרה ליצור את הסדרה, יחד עם מליסה רוזנברג – היא ג'ונס, גיבורת־על לשעבר שסובלת מפוסט־טראומה ועובדת כבלשית פרטית שנעזרת בכוחות־העל שלה כדי לפענח מקרים. כל 13 פרקי העונה הראשונה של הסדרה עלו לנטפליקס ב־20 בנובמבר וזכו לביקורות מהללות ול־%92 משובים חיוביים באתר "רוטן טומייטוס", כך שההערכות הן שתהיה גם עונה שנייה.
 
סדרת גיבורת־על נוספת שקוצרת שבחים בימים אלה היא "סופר גירל". גם היא מבוססת במקור על קומיקס מצליח. דמותה של סופר גירל נוצרה על ידי אוטו בינדר וקורט סוואן, והיא משלבת דמויות מעולמו של סופרמן. את הדמות הראשית, קארה זור־אל, מגלמת השחקנית מליסה בנויסט (GLEE, האישה הטובה, חוק וסדר). קארה זור־אל היא הניצולה השנייה מכוכב הלכת קריפטון, וקאל־אל (או סופרמן בשבילנו) הוא בן הדודה שלה. סופר גירל אומצה על ידי משפחת דנברס ועם הזמן גילתה את הכוחות המיוחדים שלה והפכה לגיבורת־על בהשראת סופרמן. קארה נאלצת לחשוף את הכוחות שלה במהלך אסון והופכת לגיבורה שמגנה על העיר הבדיונית נשיונל סיטי.
 

הסדרה עלתה לפני מספר שבועות ברשת CBS, ואחוזי הרייטינג מדברים בעד עצמם: יותר מ־11 מיליון צופים בממוצע לפרק, מה שכבר הוביל את הרשת להכריז על עונה נוספת ולהזמין 20 פרקים. אגב, גם קליסטה פלוקהארט ("אלי מקביל") חוזרת למסך בסדרה הזאת, על תקן כתבת רכילות שמסתבכת עם סופר גירל ועם עוד כמה אויבים מרים. 


סופר גירל. צילום מסך

מישהו מטפל בך
עבר הרבה זמן מאז שראינו את אמריקה פררה ("בטי המכוערת") על המסך. היא גרפה פה ושם תפקידי אורח בסדרות כמו "האישה הטובה", אבל עכשיו היא סוף כל סוף חוזרת לתפקיד ראשי. הפעם זה קורה בסיטקום חדש של NBC, שמתכוון לשבור את חוקי המשחק בכל מה שנוגע לסדרות על מקומות עבודה. "סופר סטור", ששני פרקים ראשונים ממנה שודרו השבוע כ"הצצה" לפרמיירה בינואר, עוסקת בקבוצה מגוונת של עובדים בחנות כלבו ענקית בסגנון וולמארט, שנמצאת בסנט לואיס.

"אני אוהבת את הרעיון הזה, לעשות סדרה על אנשים שבאים לעבוד רק בשביל לקבל משכורת", אמרה פררה ל"ניו יורק פוסט". "התרגלנו לטלוויזיה מעוררת השראה, עם דמויות של תובעים מחוזיים או בלשים מצטיינים או אתלטים מצטיינים, אבל רוב האנשים במדינה שלנו הם אנשים שהעבודה שלהם היא לא מרכז החיים שלהם, אלא משהו שהם עושים כדי להתפרנס ולשלם את החשבונות שלהם".

ב"סופר סטור" פררה מגלמת את איימי, מנהלת אחת הקומות בחנות שמחזיקה את כל העובדים המטורללים יחד. לחנות מגיע עובד חדש, ג'ונה (בן פלדמן) שעושה לה צרות וגם מפלרטט איתה, רק שהיא נשואה עם ילדה. את הסדרה יצר ג'סטין ספיצר, אחד הכותבים והמפיקים לשעבר של "המשרד", שאומר ש"סופר סטור" תעסוק גם בנושאים רציניים יותר, כמו העלאת שכר המינימום – נושא אקטואלי מאוד בארצות הברית כרגע – ונושאים חברתיים, פוליטיים וכלכליים נוספים. 

חולמת בספרדית
עוד כוכבת טלוויזיה שחוזרת למסך בימים אלה היא אווה לונגוריה ("עקרות בית נואשות"), שבשנים האחרונות מתרכזת בעיקר בעבודה מאחורי הקלעים ומייצרת סדרות המיועדות לקהל הלטיני, כמו "עוזרות בית נחושות" ברשת לייף טיים (משודרת אצלנו ב־yes).

עכשיו לונגוריה שבה למסך ככוכבת סיטקום חדש, גם הוא של רשת NBC, "טלנובלה". היא מגלמת שחקנית בשם אנה סופיה קלדרון, שמככבת בסדרה דוברת ספרדית, אף על פי שהיא לא מדברת מילה בספרדית. היא גם מתמודדת עם בוס חדש, קולגות קנאיות והעובדה שבעלה לשעבר נבחר לגלם את מושא האהבה החדש שלה. זהו התפקיד המרכזי הראשון של לונגוריה מאז ש"עקרות בית נואשות" ירדה מהמסך ב־2012. הסדרה תעלה בארצות הברית ב־4 בינואר 2016.