בעבר, כשנשיא ארצות הברית ברק אובמה היה מגיע להתארח בתוכנית טלוויזיה, זה היה ביג דיל. אבל לאחרונה עושה רושם שהוא הפך לאורח לעוס יותר מג'סטין ביבר אצל אלן דג'נרס.



קברניטי הטלוויזיה האמריקאית עדיין זוכרים את הימים שבהם לארח את הנשיא היה סוג של שבירת שיא. אובמה היה הנשיא המכהן הראשון שהגיע להתארח ב"טונייט שואו" (עוד בימיו של ג'יי לנו כמנחה), ואז גם ב"לייט שואו" (הג'וב הקודם של ג'ימי פאלון, לפני שהחליף את לנו), כשהצטרף אליו לסגמנט קריאת החדשות בהילוך אטי. אובמה היה גם הנשיא המכהן הראשון שהגיע להתארח ב־The View ולמעשה הראשון שהסכים להתארח בטוק שואו. הרייטינג היה בהתאם. הקהל האמריקאי אהב לראות את הנשיא שלו בגובה העיניים, מתארח כאחרון הליידי גאגאיות. הראיונות הפכו לפופולריים גם ברשתות החברתיות, והכל עבד נהדר. אבל האם ייתכן שאובמה קצת הגזים?



בשבוע שעבר הוא התארח בפרק של הסדרה Running Wild With Bear Grylls ברשת NBC, שבמסגרתה יצא לחיק הטבע ושוב שבר שיא כנשיא המכהן הראשון שהשתתף בסדרת פריים טיים. אלא שהרייטינג היה מאכזב: רק 3.5 מיליון צופים התכנסו לצפות בנשיא שלהם מנשנש סלמון באלסקה.



השבוע התבשרנו שב־30 בדצמבר אובמה יתארח בסדרת הרשת הפופולרית של ג'רי סיינפלד (שאפילו רמז על כך בהופעתו בישראל), "קומיקאים במכוניות שותים קפה". מבקרי הטלוויזיה דווקא סבורים שמדובר בביג דיל, ואובמה שוב גורף לעצמו טייטל חדש: הנשיא הראשון שהשתתף בסדרת רשת. אבל הבאזז סביב ההופעה הזאת ברשת הוא מינימלי, שלא לומר מינורי. העניין אפילו לא הפך לטרנדי בטוויטר.



וזה עוד בלי להזכיר את העובדה שאובמה הסכים להתארח בפודקאסט הפופולרי WTF with Marc Maron וראינו אותו בעוד שלל הבלחות מפתיעות ומשעשעות, עד כדי כך ששום דבר שיעשה כבר לא יפתיע אותנו. האם אובמה כבר נתן לצופי הטלוויזיה את כל מה שיש לו, או שהוא הגיע לכל כך הרבה הופעות אורח, ששטיק הקלילות והמגניבות שלו מיצה את עצמו לחלוטין? כנראה שנראה אותו מדבר על זה בתוכנית האירוח הבאה שיגיע אליה. 



לא כופים


חדשות מעניינות למעריצי "משחקי הכס": בעונה השישית אנחנו צפויים לראות הרבה פחות אלימות מינית. אחד מבמאי הסדרה, ג'רמי פודסווה, אמר השבוע שבעקבות התלונות הרבות שקיבלה הפקת הסדרה על סצנת האונס המזעזעת של סאנסה סטארק בעונה החמישית, הוחלט שם למתן משמעותית את האלימות המינית בסדרה – הכרעה שהתקבלה יחד עם יוצרי הסדרה, דיוויד בניוף ודי.בי ווייס.



"היוצרים היו חיוביים בקשר להחלטה הזאת וכתוצאה מכך כמה דברים עומדים להשתנות בסדרה", הסביר פודסווה. "הם לא רוצים להיות מושפעים מדי מהביקורת והתלונות, אבל הם התבוננו מחדש על כמה מההחלטות שלהם וזה השפיע עליהם בדרך מסוימת". לדבריו, סצנת האונס של סאנסה הייתה "קשה ואכזרית, וידענו שהיא תהיה מאתגרת עבור הקהל. אבל גם היה לנו חשוב לא להיות מושפעים מכך. טיפלנו בזה בדרך הכי רגישה שיכולנו".



"טיפלנו בזה בדרך הכי רגישה שיכולנו". סאנסה סטארק (סופי טרנר) מתוך "משחקי הכס" צילום באדיבות yes
"טיפלנו בזה בדרך הכי רגישה שיכולנו". סאנסה סטארק (סופי טרנר) מתוך "משחקי הכס" צילום באדיבות yes



סצנת האונס המזעזעת של סאנסה (שאותה מגלמת סופי טרנר) הייתה בלתי צפויה גם עבור קוראי "שיר של אש ושל קרח", סדרת הספרים שעליהם מבוססת "משחקי הכס", מאחר שבהם לא הופיעה הסצנה הזו.



הפרשה עוררה גלים של זעם ברשתות החברתיות לאחר שידורה במאי האחרון, עד כדי כך שגם מחבר הספרים ג'ורג' ר.ר מרטין יצא להגנתה. "הסדרה היא הסדרה, הספרים הם הספרים", אמר. "אלו שני אופנים שונים שמספרים את אותו הסיפור. היו הבדלים בין הרומנים לסדרת הטלוויזיה מאז הפרק הראשון של העונה הראשונה. שינויים קטנים מובילים לשינויים גדולים, שמובילים לשינויים עצומים". 



מרימים מסך


הנה ההוכחה שלא כדאי להתייאש: לפני שש שנים השחקנית זוכת האוסקר שרליז ת'רון ויוצר הסדרה "בית הקלפים" דיוויד פינצ'ר הגישו הצעה לסדרה שתהיה מבוססת על הספר Mind Hunter: Inside the FBI’s Elite Serial Crime Unit. את הספר כתב ב־1996 סוכן ה־FBI לשעבר ג'ון דאגלס, יחד עם מארק אולשייקר.



הספר עוסק בקורותיו של דאגלס, שרדף אחרי הרוצחים והאנסים הסדרתיים המחרידים ביותר בארצות הברית. הוא פיתח שיטות מתקדמות ללכידת הפושעים באמצעות ראיונות ושיחות עם רוצחים סדרתיים מורשעים.



עכשיו גם מפיקה. שרליז ת'רון  צילום: רויטרס
עכשיו גם מפיקה. שרליז ת'רון צילום: רויטרס



רשת HBO הייתה אמורה להפיק את הסדרה יחד עם סקוט באק, מנהל הסדרה "דקסטר", אולם ההצעה ירדה מהפרק. כעת נטפליקס החליטו לקבל את ההצעה של השניים ולהפיק ממנה סדרה שתיקרא Mindhunter. פינצ'ר ות'רון ישמשו מפיקים ראשיים, ופינצ'ר ככל הנראה גם יביים אותה. עדיין לא ידוע מי ישחקו בסדרה.