רון שובל התגלה כילד פלא בגיל 13 על ידי אהובה עוזרי. "לפעמים" היה הלהיט שהזניק אותו לשחקים. ההמשך היה הרבה פחות גבוה, והוא ידע אלבומים פחות מוצלחים ושירים שגררו אחריהם ביקורות שהתעקשו שהלך הילד ואיתו גם הפלא. הביקורות לא ריפו את ידיו ושובל המשיך ליצור. הוא הותיר, חוץ מאלבומיו, שובל ארוך של שיתופי פעולה עם יוצרים וזמרים מהשורה הראשונה. הוא הספיק לעבוד עם האחים ראובני ולעזוב אותם, ולהשתתף בלא מעט תוכניות לעוסות לעייפה.



השתתפת ב״גולסטאר״, ״הקודחים״ ו״הישרדות". אלה שלא מכירים את רון שובל הזמר בטוחים שאתה כוכב ריאליטי.
״קודם כל, מה שנכון נכון. הייתי ב'גולסטאר', ואני שמח ש'גולסטאר' הייתה הצלחה מסחררת. ואז היה הפורמט של 'הקודחים' עם חברים מ'גולסטאר' - טום קשתי, נירו לוי ואורן זריף. אמרתי, פורמט נחמד, מצא חן בעיני. למה לא? כלומר, אני לא חושב שריאליטי זה משהו גרוע. יש כאלה שזה עושה להם טוב ויש כאלה שפחות. אני, ברוך השם, לפני הכל, זמר. אם אפשר עוד בונוס על הדרך, ולתת לאנשים לחייך ולראות את הפן האחר שלי, למה לא? אני לא שולל".



הקהל יודע לעשות את ההפרדה בין רון שובל הזמר, לרון שובל מהריאליטי?
״אני חושב שכן. קודם כל, יודעים שרון שובל הוא זמר, אבל גם ראו את הפן הנפשי שלי. את הבן אדם. ראו שהכל אמיתי. בלי שקרים, לא בילפתי. לא שיקרתי. אמרתי את אשר על לבי. ראו רק אמת ואנשים אוהבים אמת. מי שרואה את רון שובל ב'גולסטאר' ו'הישרדות', לא רואה משהו אחר מהמציאות. זה אותו בן אדם״.



תוכניות הריאליטי נתפסות כתוכניות לא אינטיליגנטיות ובפעמים רבות כמשחק מכור מראש. לא חששת שזה יפגע בך ויוציא רון אחר ממה שהקהל מכיר?
״לא פחדתי. אמרתי שאני אבוא מי שאני, כלומר אני לא אבוא ל'הישרדות' כרון שובל אחר. אני בן אדם עממי, מאוד אמיתי. אני יכול להיות סופר אינטליגנט, ואני יכול להיות הכי שכונה והכי עממי. יקבלו אותי - מעולה, לא יקבלו - הכל טוב".



אתה מתחרט על השתתפותך באחת מתוכניות ריאליטי?
״לא, אני לא מתחרט על שום ריאליטי שעשיתי. באתי איך שאני ומה שאני, והלכתי בלב שלם״.



אתה רואה את עצמך בעוד ריאליטי, או מתמקד נטו במוזיקה?
"אני יכול להגיד לך שאחרי 'הישרדות VIP', שזה הפיק הגדול, פריים טיים ערוץ 2, אני מתמקד במוזיקה. לא מאמין שאעשה עוד ריאליטי. זה לא בתכנונים שלי. היה נחמד, היה כיף, הכירו אותי כבן אדם, את הצד ההומוריסטי שלי, הספונטני, שאוהב צדק. מה שכן, יש לי שאיפה להיות מנטור ב'אקס פקטור'".



בכל פעם שאתה עושה ריאליטי, אתה מביא להיט. אולי זאת הנוסחה שאתה צריך?
״(צוחק) כן. קודם כל, אם אני זמר, תמיד אמשיך להוציא שירים. זאת העבודה והמקצוע שלי. אני לא פליט ריאליטי, ואני יודע מה לעשות עם עצמי. יש לי מקצוע: אני זמר ואני במוזיקה".



חששת ללכת ל"הישרדות"?
״אני לא יכול להגיד שלא היו לי חששות. לא מיהרתי ולא קפצתי. התלבטתי קשות. בכל זאת, זה לא 'גולסטאר'. יש נשים, לא רק חבורת גברים. אלה אמוציות אחרות. צריך הרבה כוחות. זה עולם הפוך ממני. אני סטרילי, אוהב פינוקים, סדר וניקיון, ואני נכנס לעולם מסקרן שנראה כמו מנהרת הזמן״.



מה בכל זאת גרם לך ללכת על זה?
״הם כל כך לחצו שזה עשה לי טוב. הבן שלי, נתנאל, אמר לי: 'אבא, אני רוצה שתלך'. זה הדליק לי נורה. אמרתי לעצמי, אם אני אלך, זה יהיה בשבילי, עם הלב של נתנאל".



ב"הישרדות" נחשפת לתככים, ארס, שקרים, מניפולציות וסכינים בגב. לא חשבת לעצמך - מה אני צריך את כל זה?
״ב'הישרדות' למדתי על עצמי המון. למדתי על עצמי, שיש בי תכונות שלא ידעתי שהיו טמונות בי. פעם הייתי מתפרץ, היו סיטואציות שפשוט התאפקתי, לא דיברתי. זה חלק מהבגרות שלי. עשיתי משימות, הכרתי דברים אחרים על עצמי מבחינה פיזית, נפשית ואישית. אמרתי לעצמי: רון, אם אתה כבר פה, תנצל את הלוק, תתפזר עם היופי הפראי".


מופיע, חי וקיים

מבחינה מוזיקלית, לא שמענו לאחרונה את שובל. לשאלתי אם נכנס לריאליטי כדי לעשות קאמבק הוא משיב: ״קודם כל, אין פה שום מטרות. המטרה שלי היא לבוא ולהיות מי שאני. אני לא אוהב את המילה הזאת קאמבק. אני עדיין מופיע, חי וקיים. 'גולסטאר', שיר הנושא של התוכנית, הפך את המדינה. אין די־ג׳יי שלא מנגן את זה. אז כמו ש'גולסטאר' והשיר כבר הצליחו, היו עוד פיקים בקריירה, 'איך את מסובבת אותי', 'לפעמים'. יש עוד שירים. אם אני בא למקום, ברוך השם, אני ממנף את זה עם האמת שלי״.



יכול להיות שכל הריאליטי הזה הוא רק מקפצה זמנית?
"כל אלה שאומרים: ריאליטי זה לא בשבילי, תאמיני לי, הם גם היו רוצים להיות שם. לפעמים הדיבורים הם סתם. אי אפשר לזלזל בערוץ 2, פריים טיים. 'הישרדות' זאת התוכנית הכי גדולה במדינת ישראל. לא ישבתי וחיכיתי להיות בריאליטי. לא נטשתי את המוזיקה בשביל ריאליטי״.



אבל ״גולסטאר״ הייתה המקפצה שלך.
״נכון. אין ספק. אני שמח שעד עכשיו זה ממנף אותי, ונותן לי חום ואהבה. רואים אותי, אני נותן הכל. שר, אקשן, צחוקים ועצב. זאת לא מקפצה זמנית. תלוי איך אתה ממנף את זה".



איך המשפחה והסביבה מקבלות את כל הבאזז סביב פאזת הריאליטי בחייך?
״מפרגנים מאוד, ואני שמח. אני מקבל המון אהבה ברחוב. תודה לאל, אני עושה טוב לאנשים. אני ספונטני, לא מתוכנן. אנשים אומרים לי: 'אתה הורס אותנו, בלעדיך לא שווה לצפות'. זה מחמם את הלב".



ב־2012 הוצאת את האלבום ״לילה משגע״, ארבע שנים אחרי האלבום ״בחדרי ליבי״. כלומר מוציא אלבום ונעלם לארבע שנים.
״(צוחק) לא, אני לא איעלם. אנחנו בפול טיים ג'וב, כמו שאומרים בתימנית. אנחנו רצים, תמיד בעשייה. יש דברים חדשים בדרך. אנחנו רק נמנף ונקבל אהבה מהקהל״.



הוצאת לאחרונה סינגל חדש, ״אני חוזר״. הכרזה רשמית על חזרתך לעולם המוזיקה?
״לא. כשאני אומר אני חוזר, זאת קונוטציה לאישה, לילד, למוזיקה, להופעות. הייתי במסע. עכשיו אני חוזר״.



מבשל אלבום בקנה?
״הוצאתי סינגל. נוציא עוד סינגל, וכך הלאה, עד שנגיע לאלבום, ואז נעשה מסיבה גדולה שבה נכריז על האלבום השלם״.



יש חלום שעוד לא הגשמת?
״כן. החלום שלי הוא להגיע למופע מאוד גדול, להמשיך בקריירה, להישאר במה שאני אוהב, להצליח, ולעשות טוב לאנשים. ועוד חלום קטן: שהבנק שלי יעבור סניף". 



מופע של רון שובל, 9.2, רדינג 3, נמל תל אביב, אורחים: סטטיק ובן אל תבורי