אף על פי שנראה כאילו אנחנו כבר עמוק בתוך 2016, רשימות התחזיות והצפי לא מפסיקות לזרום, וגם אתרי הטלוויזיה מקדישים זמן מיוחד השבוע להכרת הסדרות שהכי כדאי לצפות בהן ב־2016. הרשימות הן ארוכות ועמוסות, כיאה לעידן הטלוויזיוני הנוכחי, אבל סימנו לכם כמה סדרות ששווה לשים עליהן עין, ושימו לב למגמה הנמשכת: כוכבי קולנוע רבים ממשיכים לזרום למסך הקטן.


החדשות הגדולות באמת ברשימה הזאת הן שניקול קידמן וריס ווית'רספון מגיעות לטלוויזיה. זה קורה, איך לא, ב־HBO, עם עיבוד טלוויזיוני לרב המכר Big Little Lies. העלילה: שלוש אמהות לילדים בגן הופכות לחברות, והחברות שלהן מסתיימת ברצח. בתעשייה האמריקאית מקווים שהסדרה הזאת תעשה לקידמן ולווית'רספון את מה ש”בלש אמיתי” עשתה למתיו מקונוהיי ולוודי הרלסון. היוצר הוא דיוויד אי. קלי המהולל, העומד מאחורי “אלי מקביל”, ועוד ישתתפו אלכסנדר סקרסגרד (“דם אמיתי”), זואי קרביץ ואחרים.

מקווים שהסדרה תעשה להן מה ש"בלש אמיתי" עשה למקונוהיי. ווית'רספון וקידמן. צילום: רויטרס
מקווים שהסדרה תעשה להן מה ש"בלש אמיתי" עשה למקונוהיי. ווית'רספון וקידמן. צילום: רויטרס

עוד סדרה שבמרכזה עומדת אישה, ואפילו מוכרת מאוד, שגם מגיעה מרשת HBO היא Divorce, שתעסוק באישה שיוצאת לחיים חדשים אחרי שהתגרשה מבעלה. שרה ג'סיקה פרקר חוזרת לרשת הביתית שלה, 12 שנים אחרי "סקס והעיר הגדולה", והיא גם הפיקה את הסדרה.


עוד כוכב קולנוע גדול שמגיע למסך הקטן הוא ג'יימס פרנקו, שיככב ב"11.22.63", סדרה שעוסקת במורה שמנסה לחזור אחורה בזמן כדי למנוע את ההתנקשות בג'ון פ' קנדי. מדובר בסדרה של שירות הסטרימינג הולו, שמקווה לתפוס מקום של כבוד לצד נטפליקס ואמזון. עוד משתתפים: כריס קופר, שרי ג'ונס ואפילו ג'וש דוהאמל. הסדרה תעלה ב־15 בפברואר.

אם אתם חובבי קומדיה, אתם צריכים לדעת ששניים מענקי ההומור של העידן הנוכחי חברו יחד לסדרה בשם Baskets, על ליצן שנסע לעבור הכשרה בפריז, חזר לארצות הברית ומצא עבודה ברודיאו. זה נשמע בלתי מעניין בעליל, אבל שימו לב מי עומד מאחורי הסדרה הזאת, של רשת FX: לואי סי.קיי וזאק גליפיאנקיס, שגם מככב בסדרה. מאכזב זה לא יהיה. 

ולסיום – גם לג'וד לאו יש כבר תפקיד טלוויזיוני ראשון בסדרה The Young Pope, מיני סדרה שגם אותה מפיקה HBO, על חייו של האפיפיור הצעיר בהיסטוריה, פיוס התשיעי. על הסדרה הזאת אמון הבמאי זוכה האוסקר פאולו סורנטינו, וחוץ מלאו גם דיאן קיטון כאן, על תקן נזירה, ואיתם גם ג'יימס קרומוול, סקוט שפרד ואחרים. 

חיים בצל התסמונת
דצמבר האחרון עלתה ברשת A&E סדרה חדשה ומעניינת – Born this Way – סדרה שעוקבת אחר חייהם של שבעה צעירים הלוקים בתסמונת דאון ובני משפחותיהם בדרום קליפורניה. הסדרה תעקוב אחר החברויות, מערכות היחסים והגשמת החלומות, לצד המאבקים בחיים עם התסמונת. העונה הראשונה של הסדרה, שהוגדרה כדוקומנטרית ולא כריאליטי, כדי שחלילה לא תתבלבלו, כללה שישה פרקים, והשבוע חודשה לעונה שנייה. “אנחנו המומים ונרגשים מהפידבקים שקיבלנו על הסדרה מהצופים וגם מאנשים בעלי מוגבלויות ובני משפחותיהם”, אמר איליין פרונטיין בראיינט, סגנית נשיא הפרוגרמינג של הרשת. מפיקי הסדרה הם אותם אנשים שהיו מעורבים גם בסדרות כמו “העולם האמיתי”, “פרויקט מסלול” ואפילו “משפחת קרדשיאן” – חברת ההפקות בונים/מארי. ולמרות זאת, במקרה הזה הם מתעקשים שמדובר בדוקומנטרי. 

מתעקשים שלא מדובר בריאליטי, אלא בדוקומנטרי. Born this Way. צילום מסך
מתעקשים שלא מדובר בריאליטי, אלא בדוקומנטרי. Born this Way. צילום מסך


מתאימה פיקס
וכרים שלפני כמה חודשים דיווחנו לכם על ההחייאה המרגשת של “טווין פיקס”? אז הדבר הזה באמת עומד לצאת לפועל, כולל דיוויד לינץ', והשבוע נודע לנו על ליהוק חדש ומעניין: לורה דרן, שלפי הדיווחים לוהקה על ידי לינץ' עצמו. דרן ככל הנראה תגלם את המזכירה המסתורית של הסוכן קופר – דיאן, שלא נראתה מעולם בסדרה המקורית. זה גם אומר שדרן תתאחד על המסך עם קייל מקלכלן – 30 שנה אחרי שהשניים כיכבו יחד בסרט “קטיפה כחולה”.

ליהוק מרגש אך עוד לא אושר סופית. דרן. צילום: רויטרס
ליהוק מרגש אך עוד לא אושר סופית. דרן. צילום: רויטרס


הליהוק הזה עוד לא אושר סופית על ידי HBO – שם מנסים ככל האפשר לשמר אווירה של מסתורין מסביב לפרויקט, אבל השמועות מדווחות גם על ליהוקים של שריל לי, בלטזר גטי ואמנדה סיפרד. רק הליהוק של קייל מקלכלן אושר באופן רשמי. הצילומים כבר החלו בוושינגטון, והסדרה מיועדת לעלות ב־2017.