העובדה שיש בעולם כמה תוכניות טלוויזיה מוזרות מאוד כבר לא מפתיעה אף אחד. ובכל זאת, עושה רושם שריאליטי ביזארי ושאר תכנים משונים מצליחים לרתק אותנו עד כדי כך, שעכשיו עולה סדרה חדשה ב־Travel Channel האמריקאי שמוקדשת כולה, למרבה האירוניה, לתוכניות טלוויזיה מוזרות מרחבי העולם. מנחת התוכנית, קרלה קוואלי, אפילו משתתפת בחלקן בעצמה.

בין התוכניות המסוקרות ב־Planet Primetime אפשר למצוא את Bitva Extrasensov שמגיעה מרוסיה ("קרב המדיומים", בתרגום חופשי). בסדרה שנמצאת כבר בעונתה ה־16, אנשים שטוענים כי הם בעלי כישורים על־טבעיים נלחמים זה בזה והכישורים שלהם עומדים למבחן. אם הם מצליחים לעמוד במשימות העל־טבעיות השונות של התוכנית, הם מתקדמים הלאה לשלב הבא.



עוד תוכנית היא Gaki no Tsukai, שבאופן לא ממש מפתיע מגיעה מיפן. מדובר בתוכנית שנמצאת על המסך מאז 1989 ובה המתמודדים מתחרים זה בזה במשחקים שונים. מי שמפסיד נאלץ לספוג עונש מכאיב, כמו סטירה או בעיטה במפשעה.



את התוכנית Mikorte Informativo שמגיעה ממקסיקו מגיש מנחה שמחופש לקוף. אל תטעו, מדובר בעצם בלייט נייט סאטירי שסוקר את חדשות היום, כתוכניות דומות רבות בז'אנר, אבל עם קוף. התוכנית הברזילאית Miss BumBum מזמינה מתמודדות בחוטיני להציג את כישורי נענוע הישבן שלהן כדי לזכות בטייטל "מיס באם־באם". וזו תחרות שנתית שמשודרת בטלוויזיה הארצית בברזיל, כן?



ולבסוף, התוכנית Prince of Poets, המגיעה מאיחוד האמירויות הערביות. מדובר בתחרות ריאליטי לכל דבר, שבה המשתתפים פשוט מקריאים שירים שכתבו. זו התשובה שלהם ל"אמריקן איידול", והיא אפילו נחשבת לתוכנית מצליחה מאוד.



ג'זף פיינס. צילום: gettyimages


אגדה אורבנית

לכותבת שורות אלה יש חיבה מיוחדת למייקל ג'קסון, ולכן היא לא ממש ששה לראות שחקנים ושאר חקיינים מנסים לגלם אותו, לרוב לא בחן רב. אבל לג'וזף פיינס, שאתם אולי זוכרים מ"שייקספיר מאוהב" יש מספיק כישרון כדי, אולי, לעשות את זה בהצלחה.



פיינס צפוי לגלם את מלך הפופ המנוח בסרט טלוויזיה חדש בערוץ Sky Arts הבריטי, שייקרא "אליזבת, מייקל ומרלון". הסרט יהיה מבוסס על סיפור שפורסם ב־2011 במגזין "ואניטי פייר", שעסק בג'קסון, אליזבת טיילור ומרלון ברנדו, ובו הם בורחים מניו יורק לאחר מתקפת ה־11 בספטמבר. אף על פי שהרעיון נשמע מגוחך, יש סיכוי שהסרט הזה דווקא יהיה לא רע, לפחות בהסתמך על הליהוק. השחקנית סטוקרד צ'אנינג ("הבית הלבן") תגלם את טיילור ובריאן קוקס יגלם את ברנדו.



"זה בהחלט אתגר", אמר פיינס השבוע. "הסרט הקומי לא ממש לועג לסיפור, שהוא סוג של אגדה אורבנית. שלושת הכוכבים עבדו על הופעה שתוכננה להם, וכשסגרו את המרחב האווירי בשל הפיגוע הם לא יכלו לטוס", מוסיף פיינס. "מייקל הציע שישכרו רכב וינהגו יחד מניו יורק ללוס אנג'לס. זה לקח להם זמן כי בגלל מרלון הם היו צריכים לעצור לאכול בורגר קינג. זה גם סרט מסע מצחיק, כיפי וקליל וגם סיפור על מערכת יחסים מורכבת ומרגשת".



חוק וסדר. צילום: יח"צ


אין חוק ואין סדר

איזה עולם מוזר זה, שבו צופה טלוויזיה יכול להתכתב באופן פומבי עם יוצר של סדרת טלוויזיה שהוא אוהב במיוחד, ויוצר הסדרה יכול ללמוד דברים שונים על הצופים שלו באמצעות הרשתות החברתיות. כך קרה השבוע לוורן לייט, אחד המפיקים והכותבים הראשיים של "חוק וסדר: מדור מיוחד".



לייט נחשף לעובדה שמעריצי הסדרה באוסטרליה מורידים את הפרקים באופן לא חוקי, הרבה לפני שהם משודרים בערוץ 10 המקומי שרכש אותם לשידור.


"בזכות טוויטר אני מודע לכמות המעריצים שיש לנו באוסטרליה", אמר לייט. "אף על פי שאני לא כועס עליהם, אני מעריך את התמיכה שלהם כשהיא חוקית, אני מקווה שהם יצפו בסדרה גם באופן חוקי".



לייט יכול להתנחם בעובדה שהאוסטרלים מצייצים את תמיכתם הרבה בסדרה, שנמצאת בימים אלו בעונתה ה־17. עם זאת, המעריצים מהיבשת התחתונה לא מפספסים אף טעות בתסריט. "הם טוחנים את זה יותר מכל אחד אחר", הוא אומר. "טוב, זה בסדר, אנחנו נהנים מהפידבק".