בטרם מלאו לה 21, ג'ולייט לואיס כבר הספיקה, בין השאר, לעבוד עם וודי אלן, מרטין סקורסזה ואוליבר סטון, לצאת עם בראד פיט ולהיות מועמדת לאוסקר ולגלובוס הזהב על תפקידה ב"פסגת הפחד". אלא שהשחקנית המוכשרת, בתו של השחקן הדגול ג'פרי לואיס - שקנתה את עולמה בסרטים על בני נוער עבריינים משנות ה־90 נוסח "קליפורניה", "רוצחים מלידה", "יומן נעורים" ועוד - נאלצה להימלט מאור הזרקורים במהלך כל שנות ה־20 שלה, רק כדי להתמודד עם התמכרות קשה לסמים ומערכת יחסים הפכפכה עם התהילה ומחירה הכבד.



אחרי שנים רבות של עליות ומורדות, שבמהלכן פיתחה גם קריירה מוזיקלית לא רעה כזמרת אינדי רוק - ואפילו פקדה את ישראל ב־2007 - נדמה כי בגיל 42 הגיעה לואיס סוף סוף למנוחה ונחלה.
 
ולראיה - הליהוק שלה לתפקיד הראשי בסדרת המתח "סודות ושקרים", המבוססת על סדרה אוסטרלית הנושאת אותו שם. ליהוק שנראה כאילו נתפר למידותיה בהזמנה.
 

לואיס משחקת את אנדראה קורנל, בלשית קשוחה שחוקרת רצח של ילד בן 4 שגופתו נמצאה על ידי שכנו, בן קרופורד (ריאן פיליפה) במהלך ריצת בוקר. עולמו של קרופורד, נשוי באושר + 2, מתהפך עליו בבת אחת, והוא הופך לחשוד העיקרי בפרשה המסעירה את העיירה השלווה.
 
"אנדראה שונה לגמרי מגלריית הנערות הפראיות ששיחקתי בצעירותי. היא טיפוס קר רוח, שומרת על פני פוקר, ולרוב היא האדם הכי חכם בכל סיטואציה שהיא נקלעת אליה. אם היא אומרת משהו שלא קשור לכאורה, זה רק כי היא חושבת עשרה צעדים קדימה", אמרה לואיס ל"יוסטון כרוניכל".
 
כדי להיכנס לנעליה של קורנל, נפגשה לואיס עם שבעה בלשים ממחלק הרצח של משטרת לוס אנג'לס, ולמדה מהם לדבריה כיצד להפריד בין הפן האנושי־רגשי ובין הצד המקצועי: "אני מאוד אוהבת את חוסר המעורבות החברתית שלה. הכל אצלה הוא בגדר עבודה נטו. משחק הוא אף פעם לא עבודה קלה, וכאן נדרש ממני מאמץ מיוחד. זה בהחלט אחד התפקידים המורכבים והמהנים שעשיתי".
 
אחרי תקופת דשדוש לא מבוטלת שהסתכמה בעיקר בתפקידים שאותם הייתה מעדיפה לשכוח, נראה כי לואיס הצליחה להחזיר בשנים האחרונות את קריירת המשחק שלה לתלם. לרזומה המרשים שלה נוספו הופעות בסרטים כמו "הפרקליטה", "דרך פנויה", "אוגוסט: מחוז אוסייג'", "ג'ם וההולגרמות" והופעתה כבוורלי בראון בסדרה המוערכת "עיירה ללא מוצא", שזיכתה אותה בשבחים מקיר אל קיר.
 
"הייתה תקופה שאנשים בהוליווד אמרו לי: 'חשבנו שסיימת איתנו, לא?'. 'לא', עניתי להם. 'חשבתי שאתם גמרתם איתי!'. זה כמו שיחה עם האהוב שלך לשעבר: 'היי, היה בינינו דבר נהדר, בוא נעשה זאת שוב'", היא אמרה. "אני מאוד שמחה שקיבלתי הזדמנות נוספת להוכיח את עצמי. אחרי הכל המשחק הוא האהבה הכי גדולה שלי. חשבתי לאחרונה שאין משהו שיכול למחוק את החיוך מהפרצוף שלי ולהרוס את האושר שלי, כי סוף־סוף אני מאמינה בעצמי, שלמה עם הבחירות שלי והפסקתי למרר לעצמי את החיים".

"סודות ושקרים", ימי רביעי, 20:45, הוט 3 וחינם בהוט VOD