בזמן שבתום הקולנוע מתנהלת מחאה על הדרתם של השחקנים והשחקניות השחורים מרשימת המועמדים לאוסקר, הרי שבתעשיית הטלוויזיה המצב הפוך לחלוטין. טראג'י פ. הנסון ("אימפריה") קטפה את פרס גלובוס הזהב בקטגוריית השחקנית בסדרת דרמה, ויולה דיוויס ("המדריך לרוצח") הפכה לאפרו־אמריקאית הראשונה שזכתה בפרס האמי באותה קטגוריה, ואילו אוזי אדובה ("כתום זה השחור החדש") התכבדה בפרס שחקנית המשנה בדרמה בטקס האמי האחרון.



לנוכחות האפרו־אמריקאית בפריים טיים, שקיבלה חיזוק משמעותי בעונת הטלוויזיה האחרונה של "אימפריה", "המדריך לרוצח", "סקנדל" ו"שחור כזה", הצטרפה במפתיע "רוזווד", בכיכובו של מוריס צ'סטנאט. 25 שנה אחרי שעשה את הפריצה עם "החבר'ה מהשכונה", קיבל השחקן שהטביע חותמו, בין השאר, ב"גבר המושלם", "הקריאה" ו"לחשוב כמו גבר", סוף־סוף את ההזדמנות לככב בסדרת טלוויזיה.



"לא קל לעמוד במרכז העניינים ושההצלחה מוטלת, במידה רבה, על כתפיך, אבל אני מרגיש שעברתי כברת דרך ארוכה ואני בשל לכך. בכל יום שאני מגיע לצילומים, אני מנסה לעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר, ומייחל לכך שהכל ידפוק כמו שצריך. אתה אף פעם לא יודע מראש מה יצליח ומה ייכשל, היות ויש הרבה משתנים במשוואה הזאת. יש הרבה סדרות שהימרו עליהן כעל הצלחה גדולה ונחלו כישלון מהדהד", אמר צ'סטנאט ל"מיאמי הראלד".



צ'סטנאט (47) משחק בדרמה המשטרתית את ד"ר בימונט רוזווד ("רוזי"), פתולוג פרטי יהיר, חלקלק, וורקוהוליק, חובב החיים הטובים ונשים יפות. רווזווד, הנאבק בסתר במחלת לב קשה, חובר לבלשית היפה־מרובעת־קשוחה אנאליס ווילה (ג'יינה לי אורטיז), בניסיון לפתור את פרשיות הרצח הכי מורכבות במיאמי, כשמטבע הדברים נוצר בין השניים מתח מיני אדיר.



"הוא מצטייר כמו רודף שמלות טיפוסי שמפחד ממחויבות, ולא בנוי לקשר זוגי לטווח הארוך. אבל זה ממש לא העניין. כשאתה הולך כל הזמן על חבל דק, ונמצא על סף מוות, אתה חי את החיים אחרת. האמת היא שבהרבה מובנים, רוזווד יותר קרוב אלי ממרבית הדמויות שעשיתי בשנים האחרונות בסרטים".



צ'סטנאט שמח מאוד על כך שסוף־סוף קיבל את ההזדמנות להפגין את מלא יכולותיו וכישוריו: "זה תפקיד שדורש ממך, בו זמנית, להפגין את היכולות הדרמטיות והקומיות שלך, להיות מקסים ושרמנטי וגם קריר ומרוחק בעת ובעונה אחת. אני מודע לכך שלא עשיתי עדיין עבודה בקליבר שדנזל וושינגטון עושה, ויש לי הרבה לאן לשאוף. אבל בשביל להגיע לרמה הזאת, אתה חייב כל הזמן לעבוד קשה. האוהדים רואים את קובי ברייאנט קולע 50 נקודות במשחק ומריעים לו. אבל אף אחד לא רואה כמה הוא עובד קשה באימונים על הקליעה שלו. אין קיצורי דרך. רק בעבודה קשה ניתן להגיע לצמרת". ד



"ד"ר רוזווד", ימי רביעי, 21:45, yes Drama HD, וחינם ב־yes Drama HD וב־yes VOD