נב קמפבל לא צריכה לחשוב פעמיים כשהיא נשאלת מה מפחיד אותה יותר: הנשיא הדמיוני וחסר המעצורים פרנק אנדרווד (קווין ספייסי) או דונלד טראמפ האמיתי - בבית הלבן. "אני ממש חוששת. זה מאוד מלחיץ. הפחד הכי גדול שלי הוא שטראמפ ינצח. אני לא מאמינה שהוא עדיין במרוץ, ובלתי נתפס מבחינתי שהאפשרות הזאת בכלל קיימת", התוודתה קמפבל בראיון ל"הפינגטון פוסט", והבהירה כי אם המיליארדר הפרובוקטור אכן ינצח בבחירות, תחזור לקנדה מולדתה.

"יש לו רעיונות קיצוניים ואנשים משתוקקים לאיזשהו שינוי גדול, שזה ההפך הגמור של ברני סנדרס. יש באמריקה בורות רבה ואנשים כועסים ומתוסכלים, אבל לא טורחים לנסות להבין מדוע וכיצד ניתן לפתור את הבעיה. הם מאוד מתרשמים מהרטוריקה וההופעה שלו, ואומרים לעצמם: זה האיש שאנחנו צריכים - מישהו ישר".
קמפבל (42) - אייקון בולט בניינטיז הודות ל"שולחן לחמישה" ואחר כך סדרת סרטי האימה "צעקה" - מגלמת בעונה הרביעית של הדרמה הפוליטית המצליחה "בית הקלפים" את לין הרווי, היועצת הפוליטית של קלייר אנדרווד (רובין רייט), רעיית נשיא ארצות הברית, שזוממת על הג'וב של בעלה. הרווי, טקסנית במוצאה, שופעת ביטחון ולא חוששת לצאת נגד הנשיא הכריזמטי והערמומי (קווין ספייסי) כדי לקדם את הבוסית שלה, שלא מסתפקת בתפקיד הייצוגי שנכפה עליה - למורת רוחו של בעלה.

נב קמפבל. צילום: רויטרס

"היא אישה מבריקה, שאפתנית ומצליחה, שלא בוחלת באמצעים כדי לעזור לקלייר ולעצמה להתקדם, בכל מחיר, בצמרת הפוליטיקה האמריקאית. היא תעשה כל מה שצריך כדי להתקדם, והיא מאוד טובה בלמצוא את הדרכים לגרום לכך שזה יקרה, ולכן כיף לשחק אותה", אומרת קמפבל.
בניגוד להרווי, קמפבל מודה שהיא הרבה פחות שאפתנית ואף העדיפה להתרחק בשנים האחרונות מהשואו ביזנס ולהסתפק בתפקידי אורח פה ושם בסדרות כמו "מד מן" ו"האנטומיה של גריי", לטובת גידול בנה הפעוט. עם זאת, כשהגיעה ההצעה מהפקת "בית הקלפים", החליטה לקפוץ על המציאה, בלי כל כובד המתבקש של מי שנושא על כתפיו את התפקיד הראשי. "הרגשתי שלהיות חלק מאנסמבל נפלא של תוכנית נהדרת הוא מהלך נכון מבחינתי", אמרה. "מה גם שלין היא דמות מרתקת ולא שגרתית. לתפקידים נשיים בתעשייה הזאת יש נטייה להיות דמויות פגיעות או סוג של קורבנות. הרבה יותר מעניין ומהנה לשחק דמויות שהן ההפך ממני".
בתור חובבת דרמות פוליטיות כמו "הבית הלבן", ואחרי שישה חודשים אינטנסיביים, שבמהלכם נחשפה למה שקורה במסדרונות השלטון בוושינגטון, קמפבל חמושה בהשקפה מעניינת על הפוליטיקה האמריקאית, כפי שהיא נחשפת מדי יום במרוץ הנוכחי לנשיאות. "'בית הקלפים' הרבה יותר ריאליסטית בהשוואה למה שקורה כעת עם הבחירות", אומרת קמפבל וצוחקת. "מדהים לראות כמה מהליצנים שמתמודדים שם. אם מישהו היה כותב חלק מהמועמדים כדמויות בתוכנית טלוויזיה, אני לא בטוחה שאנשים היו קונים את זה. נכון?"
"בית הקלפים 4", ראשון־חמישי, 22:50, הוט Plus; ימי שלישי, 22:45, yes Oh וב־yesVOD