תוכניתם של טל ברמן ואביעד קיסוס ברדיו 99FM הוקדשה היום (ראשון) לתוכנית הסנסציונית "האח הגדול" ולגיבורה הנוטש, שי חי. ברמן סיפר על אירוע שקרה לו אתמול, ובו בעת שרץ בפארק, צפה במשפחה בעיצומו של פיקניק והאב הטיח בבתו את המשפט: "מה שי חי היה אומר על זה?". ברמן אמר: "האב אמר את זה בשום מידה של צחוק כדי לנזוף בה על מה שעשתה, היא היתה בת 16. למה זה ככה? אני לא איתמם ואעשה מצג שווא של איך אנשים רואים את הזבל הזה. אני מבין שהוא אישית נוגע לאנשים, הוא הפעיל אצלם משהו אמוציונלי ואיזה חיבור רגשי".



אביעד קיסוס גם הוא ניסה להסביר את תופעת שי חי: "זה בעיקר העובדה שאתה רגיל לראות תוכניות כאלה וברור מי אמור להיות כל אחד, מי הוא האלפא מייל החתיך, מי הבלונדינית שלצדו, מי הרכלן, מי החברתית, ואז מגיע אדם שמורכב יותר מתכונת אופי אחת, וזה נוגע באנשים. בתוך האישיות שלו יש כמובן מרכיבים נוראים, אבל בוודאי שהוא אדם נוגע ללב. ברגע שיצא מבית האח זה לא מעניין יותר, לא קיים יותר".

אדם שמורכב יותר מתכונת אופי אחת. שי חי. צילום מסך
אדם שמורכב יותר מתכונת אופי אחת. שי חי. צילום מסך


ברמן הרחיב על התופעה של התוכנית עצמה: "זו תוכנית שהופכת למשהו כה גדול וחשוב בחייהם של אנשים, וזה יכול לקרות רק על רקע מציאות מאוד מדכדכת. התגובה של אנשים לשי חי חרא כרי המציאות חרא. המציאות דלה, עלובה, לא שונה מאוד מתוכניות ריאליטי. לא שיש סטנדרטים ערכיים מוסרים אחרים לחלוטין למציאות, אנשים צועקים אחד על השני, רבים, וגם אני חושב שיותר אנשים מאמצים פה יותר הזדהות עם גיבורי הריאליטי. זה העניין האסקפיסטי הישראלי הידןע שוודאי אחראי להצלחתן של הדמויות האלה, זה נרקוטי לישראל. בשום מקום בעולם לא מגיבים בכאלה אמוציות לאף אחד שיצא מבית האח. בית האח אינו אמיתי. אין דבר כזה 'אח'. הם פונים אליו כך כי הם נתבקשו לעשות כן וכי מראש מדובר באנשים לא מבריקים. האח זה איש, קוראים לו יורם".
 
קיסוס סיכם: "התוכנית מופקת על ידי חברת הפקה וזכיין טלוויזיה שמרוויח מזה לא מעט מן הסתם. זה לא משנה כלום אם מישהו יהיה שם או לא, זה לא תפקיד". ברמן אמר: "כמות החברים שלי בפייסבוק שאני לא מתנשא עליהם בדרך כלל כתבו 'נגמרה התוכנית, הלכה המדינה, הגמר היה אתמול'.
אם החיים לא מעניינים אתכם אולי תפתחו ספר, תשכבו עם האשה שלכם, תכניסו עניין לחיים שלכם, כעת משהעניין באח הגדול פסק".

שי חי ותניה, "האח הגדול" . צילום מסך
שי חי ותניה, "האח הגדול" . צילום מסך


קיסוס הסיט את נושא השיחה: "אני רוצה לדבר על האבדה הגדולה של העונה הזו, שאינה שי חי וחברתו תאני, כי אם איציק קרסנטי, אדם שלא יכול לחבר משפט אחד בלי שאפרוץ בצחוק מיד. הוא אמר 'אני פה לא נשאר', אתה יודע מה? נפלה עטרת ראשנו. התסרוקת שלו נראית כאילו מועדון הקולוסיאום נמצא לו על הראש. ישב וכאילו עשה הדחה פומבית, אמר 'תסלחו לי, אני רוצה לפנות למצלמה לכל עם ישראל ולשרת התרבות מירי רגב, אני עובר פה חרם, וצריך להכניס את החרם לתוכנית הלימודים'. כולם הביטו בו המומים, אבל אף אחד לא אמר לו שרגב היא לא שרת החינוך, אלא שרת התרבות והספורט. אפילו היא שטובה בלחרוג מסמכויותיה, לא מעוניינת לעזור לו".

קיסוס עבר לשוחח על מנחה התוכנית ארז טל: "לרגע היתה לי חמלה כלפי ארז טל, שזה לא קורה הרבה כי הוא לא מעורר אצלי אמפתיה. הוא ניסה לשאול את שי חי, אבל בוא ברצינות עכשיו, אבל ברצינות, ושוב ענה תשובה מפגרת. רציתי לומר לו אין ברצינות ב'אח הגדול', אתה שואל אדם שבהתקף זעם בעט בקרטון. למה? אמה. זו התשובה הרצינית ביותר שהוא יכול לתת לך".