ראיון מביך במיוחד שודר הערב (שלישי) בתוכנית "חמש עם רפי רשף" בערוץ 10, כשפנחס ג'ינו, מנהל צוות ההסברה של רשות הכנרת, עמד בגבורה והמשיך את הראיון, על אף ההפרעות הקשות מצד נערים שעמדו סביבו.



כשהתבקש לתאר את האווירה על חוף הים, סיפר הפקח: "הרבה נוער, הרבה מוזיקה, הרבה אוהלים, הרבה שמש, הרבה מהכל", והוסיף: "אנחנו צוות הסברה שעובד תחת רשות הכנרת והתפקיד שלנו הוא להניע אנשים בהנעה חיובית לשמור על הניקיון".

אז, החלו נערים שנפשו מסביבו להפריע בקריאות נוסח "אמא אוהב אותך". למרבה האירוניה, הפקח המשיך לספר באופן שלו למדי על הדרך הסבלנית שבה הוא מנסה לשכנע את הצעירים לשמור על הסביבה: "בעיקר עם חיוך, מסתובבים בין הנופשים. מחלקים צ'ופרים לאלו שמנקים את הלכלוך מסביבם. עניין של החיוך ולדבר עם אנשים בגובה העיניים, לא ממקום של אכיפה או ענישה אלא ממקום של הסברה על החשיבות של שמירה על הניקיון. יש לנו צלחות פריזבי, ציליות לרכב, חוברות הפעלה לילדים".



בשלב הזה, לא היה ניתן להתעלם מההפרעה של הנערים לראיון, והפקח אמר להם: "רפי מבקש שתזוזו אחורה בבקשה", ואפילו הבטיח: "אחר כך נצלם אתכם כמה שאתם רוצים".

רשף שאל את הפקח אם הוא חוזר הביתה מתוסכל, וג'ינו ענה: "אנחנו עושים את המיטב, אנשים אומרים לי - ההסברה מה היא שווה? אבל אני אומר אם גם שלושים אחוז הפנימו - אני עשיתי את שלי. אי אפשר להתעצבן על כל אחד, אני לא לוקח את זה אישי. זוכר מה המטרה ואת הערכים שאני מנסה להנחיל פה לאנשים. אין עוד כנרת וצריך לשמור על זה. אם קצת מדברים אליי לא יפה אני מוכן לספוג בשביל המטרה".

הסרטון, שעלה לדף הפייסבוק של התוכנית, עורר סערה ברשת, והתגובות לא איחרו להגיע: "הסתכלתי והתביישתי!!! אין מילים לתאר את הזעזוע!!! עצוב!! עצוב!!! זה לא רק הלכלוך זו ההתנהגות הבהמית של הנוער הדפוק הזה!! ממש מעורר בחילה וכעס וייאוש...איזה דור גדל פה?! אני מחנכת את ביתי ועוד הרבה ילדים לערכים אחרים לגמרי ובסוף בזה הם יתקלו בחוץ??? ממש גורם לי לבכות!!!", כתבה אחת הגולשות.

אחרת הוסיפה: "גאווה לעם ישראל שיש בחור סבלני ואכפתי כמו פנחס גינו. היה צריך הרבה סבלנות ורגישות להתמודד עם הסיטואציה הזו והוא הצליח. הנערים הללו מתרגשים מהטלויזיה ועושים שטויות זה מעט חוסר חינוך אך הם הדור של העתיד וכשמישהו מתייחס אליהם בכזו אדיבות כמו פנחס לאט לאט יתרחש השינוי. בהצלחה. חופי טבריה זו התמודדות לא קלה מניסיון".