דור וספיר הם הזוג השני שהודח מהמרוץ למיליון. ספיר המושלמת שיש לה "גבות מושלמות", נאלצה להיפרד מרומא למרות שהבטיחה ש"אני לא חוזרת לארץ". אלא אם כן היא החליטה להישאר ברומא לצמיתות ואולי תפגשו אותה ביום מן הימים עם כובע שפיץ לבן ופפיון שחור, מוכרת גלידת וניל באחת הפיאצות. גם בפרק הזה לא קרה שום דבר מפתיע או יוצא דופן. מתי כבר מישהו יחבר איזשהו רמיקס משעשע של כמה מרגעי ה"שיא", כדי להפיח חיים בעונה המייגעת הזאת?


פרננדו, כפי שג'וזי קורא לחבר של "רינדה", מאוהב בה יותר מתמיד, כי הם הגיעו ראשונים לנקודת הסיום. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היו מגיעים אחרונים. יוסיאל מתאבד על מונית ונשכב באמצע הכביש, כי הוא מפחד שהם יגיעו אחרונים לנקודת הסיום. לשמחתי, כאשר הוא ויעל מודאגים, הם סופסוף מפסיקים לזוז ולהתעוות בתנועות ריקוד שגורמות לי לאי שקט בגוף. 

פינוקיו האיטלקי שעמד בנקודת הסיום עם רון שחר במשך שעות ארוכות וניסה להיות חמוד וקופצני, חוזר להיות עצוב, כי לא זכה למילה אחת חמה מאף אחד מהזוגות האנטיפטיים. חוץ מסבא ג'פטו, אבא של רז, שהביא לו עוגיית אהבה ממשימת הנשיקות. גלי ודניאל מתפעלים מצורת הבניינים ברומא. גלי קובעת שהם לא סתם יפים, הם גם נורא עתיקים. לא כמו בישראל. תלמידים, להוציא דף ועיפרון, יש לכם בוחן פתע. נא לענות על השאלה: בת כמה ישראל ובת כמה רומא?
 

וגלי, מכה שנית. "מאהב, זה מישהו מהצד" היא מסבירה לדניאל, שמתבייש לשאול למה לעזאזל היא מתכוונת, שמא יגלה בורות בתחום, אחרי שכבר עשה פעם אחת פדיחות כשאמר שנוגה וצדק קרובים לחלל. 
המירוץ למיליון. צילום: עדי אורני

דווקא לאחד האחים מקס יש מושג מה זה מאהב והוא גם מעיד על עצמו שהוא הכי "לאבר" בוי של החיים", מתי ואיפה שצריך. אז מה אם הוא לובש מכנסי זלמן ולא נראה כמו רון שחר ה"חתיך שלא אוכל פחמימות בלילה ובטח גם עושה קרטה?". כולם רצים בשביל להגיע ראשונים, חוץ מג'וזי ואלכס שחושבים שהם הגיעו לחופשה ומחליטים על הפסקת אוכל, כי הם רגילים שבצרפת החופשה השנתית נמשכת בערך כל השנה, ובשאר השנה הם נאלצים לעבוד קצת בשביל שיהיה להם לבזבוזים בחופשה. קים ממשיכה לדבר אוטוסטראדה ולפלוט צלילים לא ברורים ואני מחפשת את הדמות הקטנה הזאת על המסך שם בצד, שתתרגם בשפת הסימנים.
 
כולם ראו את "צ'יקיטיטס" כשהיו קטנים, גם הבנים, למרות שזאת הייתה טלנובלה על "קטנטנות".  מכאן השליטה שלהם בספרדית. "פור פאבור"
ו-"גרסיאס" הפכו למטבעות לשון ברומא מאז הגיעו הישראלים. לעומת זאת, באנגלית העסקים קצת חלשים. קים ממש מתחננת לאחד העוברים והשבים שיבוא לשמוע איך היא "סינג אה סינג" (שרה שיר).  
 
כמו בכל משימה, גם במשימת חיפוש התקליט, הסיפור נמשך באיטיות מורטת עצבים, עד לאותו רגע שמישהו בהפקה נזכר שכמעט נגמר להם זמן שידור וצריך כבר לסיים את הפרק. אחרי שעות ארוכות של חיפוש, כולם פתאום מוצאים את התקליט המבוקש. זה כמו בקופת חולים שמחכים בתור להיכנס לרופא. בהתחלה הוא עובד לאט ובודק כל אחד ביסודיות, עד שהוא מגלה שהוא כבר צריך ללכת הביתה ואז הוא מכניס את הפציינטים בשיטת הסרט הנע, כותב מרשם וקישטה החוצה.  

תגלית השבוע. על פי ספיר הגאונה, גליליאו גליליי שם תפוח על ראשו, וכשראה שהוא נופל, הבין שקיים כוח הכבידה. ואנחנו לתומנו חשבנו שזה היה ניוטון שראה תפוח נופל מהעץ ומכאן הסיק על כוח המשיכה.
 
תרמית המאה. דור, שאפילו לא מנסה להסתיר שהוא מרמה, מתקרב בעוז ובגלוי לעמדה של ג'וזי ואלכס (לפחות מהבושה, היה מציץ רק מזווית העין) בשביל לראות איך הם מיקמו את ה"בלונים" כוכבי הלכת. ג'וזי שגדל על ברכי התרבות הצרפתית ולא מבין בחוצפה ישראלית, ממקם בכוונה את הבלונים בסדר לא נכון כדי שדור ילמד וישכיל. התוצאה: ג'וזי ואלכס כבר בדרך למשימה הבאה וספיר צריכה להעיף שני דליי מים בסיבובים מהירים במשך דקה שלמה.