טל גלבוע תוקפת: השחקן והדוגמן אדריאנו חאובל מככב בעונה הנוכחית של תוכנית הריאליטי "המרוץ למיליון" יחד עם בת זוגו מונדה קנצפולסקי. במהלך אחת המשימות בתוכנית אכל אדריאנו בשר, לאחר שבמשך שנתיים בת זוגתו והוא שמרו על אורח חיים טבעוני. האקט הרגיז את הטבעונית הכי מפורסמת בישראל, טל גלבוע, זוכת תוכנית הריאליטי "האח הגדול", שהיא גם פעילה אקטיביסטית למען זכויות בעלי חיים.



 

בשיחה עם מושיק גלאמין ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" אמרה גלבוע: "אני לא הטבעונית היחידה שנכנסה לתוכנית טלוויזיה. הייתה גם נטלי עטיה ויש גם את הזוג הזה. אין לי טלוויזיה כבר 15 שנה, מאז שהילדה הגדולה שלי נולדה, אבל אני תמיד מאוד מתרגשת כשנכנסים טבעונים, כי קשה לנו נורא להגיע לתקשורת, הנה רק כשקורים דברים כאלה אז איכשהו זה קורה. כשעושים פעולות ורוצים להביא את המודעות לתוך הפריים-טיים זה קשה מאוד. אז כשסוף סוף מגיע טבעוני, אני אומרת בוא תנצל את הכוח שלך לטובה. ומה אני מגלה? שנכנס זוג טבעוני מהמם, והם יפהפיים, הורסים לגמרי. עלי אמרו 'פרה, בהמה' ועליהם אפשר להגיד רק 'איזה מהממים איזה מהממים'. ואז יש משימה של אוכל, והבן אדם נשבר ומוכר את כל העקרונות משנתיים של טבעונות, אי אפשר להגיד שזו נפילה של רגע".

"חוץ מזה, הוא אפילו לא התנצל על האקט, שזה לא עושה את זה לבסדר אם היה מתנצל", הוסיפה גלבוע. "הבנתי שהוא בכה על זה שהוא היה שמן בילדותו ואיך עכשיו הוא אמור לאכול את כל האוכל הזה. ועל הפוסט בפייסבוק על זה שקראו לו 'כוסית'. מה הבעיה? למה לרדת על נשים? זה כל כך מושרש בנו. למה, אישה היא פחות חזקה מגבר? אני פעילה בחזית לשחרור בעלי חיים. רוב הפעילות בתנועה הן נשים, יש להן ביציות בגודל של לא יודעת מה. נשים הן הרבה יותר חזקות, חד-משמעית. יש לנו אומץ, זה בא מהקישקע".

אדריאנו ומונדה בזמנים היפים שלהם. צילום: עדי אורני
אדריאנו ומונדה בזמנים היפים שלהם. צילום: עדי אורני


גלאמין שאל את גלבוע האם בתוכנית ריאליטי אי אפשר להישבר. "מה זה להישבר? במה?", ענתה גלבוע, "אתה היית ב'הישרדות'. אם היו אומרים לך לאכול את ג'וקי (הכלב של גלאמין) היית אוכל אותו? היית נשכב על הגדר או לא נשכב על הגדר? אין סיכוי שהיית עושה את זה, ואני מוכנה לשים את הראש שלי על הדבר הזה. אנחנו מתפשרים בערכים כשאנחנו לא הקורבנות ואנחנו לא אלה שסובלים. וזה פריים-טיים, יש לזה אמירה הרבה יותר חזקה מאשר אם הוא אכל או לא אכל את הקבב".

"טבח המוני, חיי גיהנום"

על חיי בעלי החיים בתעשיית המזון אמרה גלבוע: "זה עצוב, מדובר פה על חיי גיהינום. אני מצלמת משקים כבר שש שנים. היינו בשבת במעלה גמלא, לולי הודו, עם כל הגידולים הענקיים האלה, רובצים בחרא, מנקרים אותם בעודם בחיים, כמו בטבע, כי הם חלשים, ואין להם לאן לברוח. זה חיי גיהינום, זה טבח המוני, הם מחכים לפעמים 24 שעות בתוך הכלובים. זה לא המוסר שלי, זה המוסר גם שלך, לא לפגוע באף אחד שלא לצורך, ולא להכאיב. פשוט תתנהגו לפי אמות המוסר שלכם, להיות אנושיים. יש לנו הרצאה בשם 'קירות שקופים' שהגיעה למיליון ו-400 אלף איש תוך שנה. זה מטורף. היא 'מטבענת' המון אנשים ואני ממליצה עליה". בעבר, התבטאויותיה של גלבוע בעד טבעונות הצליחו לעצבן את יואב אליאסי ('הצל) שתקף אותה בחריפות בפוסט בפייסבוק.

"מושיק גלאמין", כל יום חמישי בשעה 21:00, ב'רדיו ללא הפסקה 103FM'.