שי מיקה יפרח, זוכת העונה האחרונה של האח הגדול וחברתה של תאיר ראדה ז"ל, שנרצחה לפני עשר שנים, התראיינה אתמול בתוכניתם של שי חי ומיקי לוין ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", שם ענתה על שאלות המאזינים. באופן טבעי, נשאלה יפרח על רצח תאיר ראדה, ועל תיאוריות הקונספירציה שמערבות אותה וחברותיה ברצח. יפרח סרבה להתייחס לנושא, וטענה שהיא נחקרה מספיק על ידי בתי המשפט והמשטרה, ואף העלתה את השאלה, "מי מאשים ילדה בת 15 ברצח החברה הכי טובה שלה?". לוין ניסתה להסביר לה שכעיתונאית תפקידה הוא לשאול את המרואיינים שאלות קשות, אבל לבסוף גם היא הודתה שהמסר שהעבירה יפרח נגע בה.




שי מיקה מתארחת אצל שי חי ומיקי לוין


לוין התחילה את השידור בשאלה שהעלה אחד המאזינים על קשר השתיקה בפרשת תאיר ראדה, שי מיקה השיבה לו בפשטות, "מאזין יקר, שיהיה לך ט"ו באב שמח, נתקדם". אבל לוין הקשתה ושאלה מדוע הכוכבת אינה עונה לו, ויפרח ענתה שהיא התייחסה לנושא מספיק ואינה מעוניינת לדבר עליו, ברדיו ובכלל. ובתגובה לטענה שהתשמשה בנושא כדי להיכנס לאח הגדול, הכחישה יפרח את הטענה. "ממש ממש לא", התעקשה יפרח, "אני חייבת להגיב על זה, אני נכנסתי לאח הגדול בזכות עצמי כל הסביבה החדשה שלי לעולם לא ידעה על הסיפור הזה, לעולם לא השתמשתי בזה . זה שזה נחשף ככה - אני מאד כעסתי כי כל החיים נלחמתי להיות בזכות עצמי. מיקי יקירתי אני מאד מכבדת אותך, בואי נסיים את השיחה הזאת".




"אם היה משהו, הייתי הראשונה שמספרת"


כשמיקי לוין ענתה שאם ברצונה להיות כוכבת ילדים זאת הזדמנות להפריך את השמועות ולהסיר עול כבד מכתפיה, שאתה אותה יפרח: "מי מאשים ילדה בת 15 ברצח החברה הכי טובה שלה? כל מה שידעתי כילדה הלכתי , גם אם זה היה כל יום למשטרה, סיפרתי מהלב כי אני אוהבת את הילדה הזאת ואני הראשונה שרוצה לדעת מה קרה שם. אני לא אלוהים, גם אם היה ספק אני הייתי הראשונה שרצה לספר, אני את שלי עשיתי מהלב ומהנשמה ומעבר לזה מה אני יכולה לעשות?"



יפרח הוסיפה כי היא לא צריכה הזדמנות להוכיח את חפותה בנוגע לרצח תאיר ראדה, ושהיא לא באה להתראיין על הנושא הכואב הזה. "אין לי הזדמנות, ואני לא צריכה להוכיח לאף אחד שום דבר. את יושבת פה ומראיינת אותי על כאב שלי, אני באתי לפה לא להתראיין על הכאב שלי. אני לא מאחלת לך שכל הזמן אנשים ירצו שתוכיחי שלא עשית משהו לחברה שלך".



בשלב זה ענתה לוין כי היא עיתונאית כבר תשע שנים ומתוקף תפקידה יש שאלות נעימות ויש גם שאלות קשות שמציבים בפניי מרואיין, ואף שאלה את יפרח אם ברצונה לסיים את הראיון ולצאת מהאולפן, הצעה שיפרח סירבה לה. "מספיק עם הנושא הזה. אני לא צרכיה לתת דין וחשבון לאף אחד. אני נתתי את שלי.  אני יודעת מי אני, אני יודעת שהיא החברה הכי טובה שלי בעולם, אני יודעת שהיא גאה בי על הדרך שאני עושה. אני לא אשתמש בה בחיים. אני לא רוצה לדבר על זה כי יש משפחה ששומעת אותי. אני את השליחות שלחי כילדה בת 15 עשיתי בחדרי משטרה ובבית משפט, מישהו יודע איזה קשה זה?", אמרה יפרח.



בשלב זה אפילו לוין התרגשה מהווידוי האמיץ והסבירה "אני שמחה שאמרת את הדברים האלה כי ריגשת אותי בטירוף. אני לא התכוונתי לפגוע ואני מקווה שאת מבינה מאיזה מקום זה בא, שלי כעיתונאית שמחפשת תשובות". בשלב זה שי חי הצטרף והעיד שלא עמדה מאחורי השאלות בנושא הטעון כוונה רעה, "אני באמת מכיר את מיקי ואני יודע שזה לא מגיע ממקום רע", אמר.