"אני מסתדרת נפלא עם הדור החדש. אני מרגישה שזה החיבור האמיתי שלי. האמת שאני מרגישה צעירה מהם בנשמה. זה לא רק שהם מגלים לי את המריחואנה והג'וינטים, אלא שהם כל כך חדשים בהוויה שלהם - וזה ממש תענוג". הדוברת: השחקנית גליה ישי (66), המגיחה מהאפלה היישר ל"מטומטמת", סדרת הלהיט של HOT (ב'-ד', 22:15, HOT3 וחינם ב־HOT VOD); שם היא מגלמת את יונה, אלמנה בודדה שמתפקדת כמבוגרת היחידה בסדרה, נקשרת לחבורת צעירים שלא שמים זין, בייחוד עם נתי (שני קליין), המלמדת אותה, בין היתר, איך נראים החיים מג'וינט אוף ויו.



"הדור החדש שונה לחלוטין משלנו בשנות ה־70 וה־80. מה אנחנו ידענו? היינו כחולמים. דור ה־Y יותר פרקטי. הם אנשי קולנוע בכל רמ"ח איבריהם. הם מקבלים אחריות. יש להם הרבה יותר אפשרויות מאשר לנו. הכול פתוח בפניהם. למרות השוני, לא הרגשתי הבדל. מה זה גיל? הגוף מתכלה, אבל הנשמה תמיד צעירה".



צניעות ולא עושה עניין משומדבר, זה שם המשחק של ישי, קומיקאית מחוננת, זמרת ומורה לדרמה, שחרף ניסיונה העצום לא זכתה להכרה שלה זכו חלק מחבריה ללהקת פיקוד מרכז (ניצה שאול, אפרת לביא, שלמה בר־אבא, שם טוב לוי, עמרי ניצן, דני וסלי ועוד). הקריירה של ישי התחילה בגיל 5, כשהדוד ברוך העלה אותה על שרפרף והיא חיקתה את עוזרת הבית לקול תשואות המשפחה. בתיכון חיפשה בית ספר לאמנויות והגיעה ל"רננים". "בכיתה שלי למדו יגאל בשן, שלומית אהרון ושלמה בר־אבא, ואני רואה את הימים האלה כמאושרים", היא נזכרת בערגה.



משם הדרך ללהקת פיקוד מרכז כבר הייתה קצרה: "הימים ההם היו עולם אחר. יום ולילה מהיום. הלהקות הצבאיות הביאו את המוזיקה הישראלית המקורית. הייתה אז טלוויזיה שחור־לבן ואנחנו השתלבנו בה יפה".



אחרי הלהקה הצבאית השתתפה ב"כישרונות צעירים" בקול ישראל עם מתי כספי, מירי אלוני וחיליק צדוק. כמו כן, נופק תקליט ובו שירי הכישרונות. "אחרי כמה ימים צלצלו אלי מ־CBS ורצו להחתים אותי לחמש שנים. באותם ימים ניסים אלוני קרא לי לשחק ב"נפוליאון - חי או מת" ואני הלכתי אחריו כמו עיוורת. מבחינתי זאת הייתה בכייה לדורות".




נקודת מפנה



קאט ל־2009, שנה מכוננת מבחינתה. שנה שפותחת שבע שנים טובות בחייה, אחרי שבמשך שנים עברה מסוכן לסוכן, בתקווה להפיח חיים בקריירה הדועכת שלה. נקודת המפנה המיוחלת הגיעה כשפגשה את דנה ליטוין, שאותה היא מגדירה "אדם חשוב בחיי". מאז הספיקה ישי לשחק בסדרה "סוזנה הבוכייה" (HOT); בסיטקומים "בלתי הפיך" ו"צומת מילר" (ערוץ 2); בשני פיצ'רים – "אנטנה" של אריק רוטשטיין ו"אינרציה" של עידן חגואל. בתוכנית: מופע ווקאלי של חמישה נגנים בז'אנר הג'אז־רוק, שבו תנסה להוכיח, בעיקר לעצמה, שהיא גם זמרת.



אז מה את אומרת על הקאמבק שלך?


"אני לא יודעת אם זה קאמבק, אבל מסתמנת אצלי עלייה. אני חושבת שהיום אני בשלה יותר להיכנס לעובי הקורה של דמויות מורכבות. עם הגיל יש לי תובנות גבוהות יותר. אולי השתבחתי עם הגיל, או כמו שסוכנת השחקנים המיתולוגית, לביאה הון, אמרה לי לפני 3 עשורים, שבגיל מבוגר אעשה את תפקידי חיי".