כמו בכל עונה של "מאסטר שף", שוב נדרשים המתמודדים להגיש מנות טבולות בזיכרונות מהבית, והפעם הן צריכות להיות מוגשות על צלחות שהאימהות והסבתות השתמשו בהן. במילים אחרות, הצלחת תהווה מקור השראה לתבשיל שהם יוציאו תחת ידם. עצמתי היטיב את העיניים וניסיתי לדמיין את העוצמה שיש בצלחת של פעם, ולא ממש הצלחתי. ניסיתי לדמיין האם סכין ומזלג של פעם היו עושים לי את זה, אך לשווא.

לא ממש הבנתי את הקטע של הצלחת, אלא אם כן זאת צלחת עתיקה שיצרו לפני 100 שנה והיא מיוחדת במינה ועשויה בעבודת יד ותעניק טעם נפלא לאוכל, ממש כמו הכוס הנדירה ששתתה ממנה ענבל אור וניסתה למכור לנו אותה במיליון שקל. כמה מהמתמודדים מיד הוזילו דמעות בגלל המילה "זיכרונות", לאו דווקא בגלל הצלחת. שירה הפרגמטית בכלל קבעה על ההתחלה שהצלחת שהיא קיבלה מכוערת. אולי היא קיוותה לקבל צלחת של איב סן לורן. 

השראה גדולה לא הייתה שם באותו ערב למרות הצלחות. המנות שהוגשו היו עגומות כמו הסיפורים שמאחוריהן ואני חשבתי האם זה בכלל רעיון טוב להטיל משימה שיש עימה זיכרונות שחלקם מעיקים ועלולים להפריע למוזת הבישול.



הם לא עזרו לדיאנה מהמטבח הפרסי שבישלה בשביל אבא שלה מין מרק מלא בעשבים, שרושפלד קבע חד משמעית שהוא לא טעים, וכמעט הכניס בוקס לאייל שהתפתל והסתבך בתוך המשפטים ההזויים שלו על כמה המרק הזה עמוק כמו הים, השמיים והאדמה. הזיכרונות גם לא כל כך עזרו ללירון שבישלה בשביל המשפחה שהתפרקה לה ככה באמצע החיים כשהוריה התגרשו, והפרגיות הממולאות שהגישה נראו יתומות על הצלחת ודכאוניות.



רוצים שוס קולינרי



שלא לדבר על הקללה של טל גלבוע, זוכת האח הגדול, שהתממשה וגל הצמחונית אתמול הודחה, כי היא הגישה קציצות שרופות ויבשות על מצע של פולנטה מבית סבתא מרומניה. חיים כהן הסביר לה שאם היא צמחונית, היא לא הייתה חייבת להגיש מנת בשר, היא יכלה להגיש רק פולנטה, ואני חשבתי לעצמי שהתוכנית הזאת לא רק שלא מצליחה להתרומם, היא רק מתדרדרת מפרק לפרק. רק פולנטה? איך אפשר לבהות לתוך צלחת שיש בה רק פולנטה? או כמה ווריאציות אפשר להמציא מ"רק פולנטה"?



האמת שקצת ריחמתי על גל. כאשת תארים, היא ודאי מורגלת בדייקנות בפרטים. כשהיא מקבלת משימה להגיש מנה ממש כפי שהכינה סבתא, היא לא יכולה לזייף. הקציצות הן חלק מהערכה, והיא תפשפש בתוך הבשר ואפילו תקרע אותו בשיניה גם אם הוא יאיים להוציא אותה משלוותה, כי חשוב להקפיד על הכללים.



המנה של עמית נראתה טעימה ונימוחה, אך עדיין לא שוס קולינרי. קציצות עוף ברסק עגבניות על מצע של פסטה לא היו מפילות את מישלן מהכיסא, אבל קשה לעמוד בפני דמעות של בחורה צעירה שזוכרת שזה התבשיל היחידי שהיא יכלה לאכול אחרי שהשתקמה מניתוח מסובך.



דווקא המנה של יעקב הייתה הכי מגרה, עם הפיתה השמנה הזאת לצד תבשיל של תרד ירוק ושעועית לבנה. בא לי ממש לטבול. שיהיו לי בריאים הטורקים האלה. אמנם לא חזקים במהפכות, אבל לבשל הם יודעים. בסך הכול זה היה ערב עצוב עם מנות מדוכדכות, מלבד אולי המנה של טום שהייתה שמחה יותר עם הבננות והסירופ ולטקעס הגבינות, למרות שרצועות הבשר שהוא הוסיף על המגדל המתוק הזה, היו לדעתי מיותרות. בדבר אחד הסכמתי עם השופטים. צריך לגמול את החבר'ה מההרגל המטופש הזה לשים פרחים על האוכל. פרחים מקומם בגינה, נ קו דה.