הטלוויזיה האמריקאית כבר למדה שלכל סדרה מצליחה, בדיוק כמו לכל מופע מוזיקלי, כדאי שיהיה הדרן. הוא בדרך כלל יגיע לאחר שקהל המעריצים הריע וחיכה בסבלנות עד שכל הכוכבים יתרצו לחתום על החוזה עם סעיפי השכר המפוצצים. כי ככה זה כשמסתיימת סדרה מצליחה. הגוזלים עוזבים את הקן הטלוויזיוני החמים, פורשים כנפיים לקריירה על המסך הגדול, וקשה להם לחזור. אלא שהקריירה של לורן גראהם ואלכסיס בלדל, הלוא הן לורליי ורורי, האם והבת עם הדיבור המהיר והיצר ההיפראקטיבי מהסדרה "בנות גילמור", לא ממש הרקיעה שחקים בקולנוע. למרות זאת, לקח להן תשע שנים וכמעט 11 חודשים כדי להחליט לתת אור ירוק לאיחוד המרגש.



אחרי טיזינג מתמשך ושמועות לא מבוססות, יצאה בינואר האחרון ההודעה ש"בנות גילמור" שבה לארבעה פרקי איחוד. כל מעריצי הסדרה יכולים להכין כבר עכשיו את דליי הפופקורן, מכיוון שמחרתיים, ב־25 בחודש, יעלו בנטפליקס ארבעת פרקי האיחוד של "בנות גילמור" לעונה שבשמה הרשמי מכונה: "בנות גילמור - שנה בחייהן". אורכו של כל פרק הוא 90 דקות, והוא יוקדש לעונה אחרת בשנה. כל הפרקים יעלו יחדיו לנטפליקס בזה אחר זה, ומי שלא יהיה עסוק ברשימת הקניות לקראת הבלאק פריידי, יוכל לצפות בכולן במרתון מתוק ומריר כאחד.



הסדרה "בנות גילמור" מגוללת את מערכת היחסים המורכבת בין אם חד־הורית לבתה ואת קורות חייהן בעיירה אמריקאית קטנה ושמרנית בשם סטארס הולו תוך כדי התמודדות עם הורים עשירים שעושים את המוות ללורליי בתם שעזבה את בית הספר בגיל 16, נכנסה להריון וזרקה את כל עתידה לפח. מנגד, הבת החכמה רורי עושה בית ספר לאמה, ולפרקים נדמה שהיא מגדלת אותה ולא להפך. בשש העונות הראשונות צחקנו ובכינו עם רורי ולורליי והתלבטנו איתן בין ג'ס ללוגן, ובין לוק לכריסטופר.



אחרי שש עונות באולפני וורנר, כותבת הסדרה איימי שרמן ובעלה המפיק בפועל דן פלדינו נקלעו למשבר. באולפנים החליטו כי בעונה השביעית והאחרונה של הסדרה צריך לשים סוף לבכיינות, לדיבור המהיר ולרומנטיקה בגרוש, ובעקבות חילוקי הדעות הללו שרמן עזבה את הסדרה. עזיבתה הפכה את ההתרחשות בסטארס הולו מדרמה קומית קלילה ומרגשת לדרמה משפחתית כבדה, עם ניחוח קצת אחר מזה שהצופים הורגלו אליו. כעת מתברר שצוות התוכנית לא תכנן לסיים את הסדרה בעונה השביעית, אך הרייטינג הנמוך, שנבע מהשינוי באופי הסדרה, כנראה גרם לביטולה. לורן גראהם סיפרה בראיון שהעניקה לאחרונה ל"הוליווד רפורטר" לקראת עלייתה המחודשת של הסדרה ש"העונה השביעית הייתה שונה, ואני מודה שהייתה אווירה אחרת על הסט". על הביטול המפתיע אמרה: "לא היה לנו קלוז'ר כמו שצריך, לא מסיבת פרידה, לא הספקנו לומר שלום. כעת זו הזדמנות קודם כל להגיד היי מחדש ואז לסגור הכל כמו שצריך".




סגירת מעגל



הידיעות על שובה של הסדרה גרמו לכך שצופים רבים צפו שוב בשבע העונות הקודמות, ובקרב הקהל נוצרה ציפייה שלא נרשמה כמותה מאז סרט האיחוד של "סקס והעיר הגדולה" , ששבר בזמנו שיאים. "לא הפסיקו לשאול אותנו מתי האיחוד יקרה, מתי נעלה לאוויר", סיפרה גראהם בראיון. "בסופו של דבר, אני שמחה שחיכינו לרגע המתאים, גם אם עברו תשע שנים. אני חושבת שעדיף לחזור במתכונת של מיני־סדרה מאשר של סרט קולנוע. זה פורמט אחר לגמרי".


מי שנוכחותו תחסר בעונה החדשה של בנות גילמור יהיה ריצ'רד גילמור, אביה של לורליי, שגילם השחקן אדוארד הרמן שנפטר בשנת 2014. "העונה החדשה מרגישה קצת יותר בוגרת ממה שהייתה", אומרת גראהם. "אני מניחה שחלק מזה קשור לכך שאד לא נמצא איתנו, ובאמת שקשה לכולנו להתמודד עם זה".



אז מה בכל זאת צפוי בעונה החדשה? הפרומואים שכבר שוחררו לרשת מבטיחים עונה מעניינת בהחלט, אף שרוב הפרטים נשמרים בסודיות כאילו מדובר בנוסחת האטום. ברשתות החברתיות לא מפסיקים הדיונים, הניתוחים והניחושים מה יעלה בגורלן של לורליי ורורי, שהפינג־פונג המילולי ביניהן ממשיך גם בעונה החדשה. מה שכן הצלחנו לדלות מהפרומו הקצר הוא שרורי צפויה להפוך למובטלת אחרי שעזבה בסוף העונה השביעית את העיירה כדי לעבוד כעיתונאית. כמו כן, בהמשך נרמז כי היא מקבלת הצעה לשוב לבית הספר היוקרתי צ'ילטון כמורה. אמילי, אמה של לורליי, מנסה להתמודד עם מותו של ריצ'רד בדרכה המיוחדת. רבות מהדמויות שאהבנו, כמו לוק דיינס, ג'ס ודין, צפויות לחזור.



איימי שרמן, שנטשה את הספינה כאמור בסוף העונה השישית היא שכתבה את פרקי האיחוד. "זה היופי בסדרה כמו בנות גילמור", אמרה בראיון. "תמיד יש רעיונות לסיפורים, כי כולנו נתמודד עם קונפליקטים משפחתיים עד יום מותנו". עבורה, ואולי גם עבור הצופים, זו תהיה כעת סגירת מעגל אמיתית.