הנה אני מביא לך סקופ", אומר אהרל'ה גולדפינגר, "צילמנו ארבע תוכניות של 'סיבה למסיבה'. בתוכנית הראשונה התארחו שמעון פרס בראיון אחרון, יאיר לפיד ועידן רייכל, שאפילו שרו ביחד, אבל לפיד לא הסכים שהשיר ישודר, כי הוא בונה לעצמו תדמית פוליטית ולא טלוויזיונית". גולדפינגר (72), אחד המפיקים הבולטים והוותיקים בתעשייה, הפיק עד היום מותגים טלוויזיוניים כמו "שעה טובה", "סיבה למסיבה", "פופוליטיקה" ו"פוליטיקה" בערוץ 1, "משעל חם" בערוץ 2, "מועצת החכמים" ו"המטה המרכזי" בערוץ 10 ועוד. עכשיו הוא חוזר לערוץ 1 עם סדרת תוכניות "סיבה למסיבה", ששודרה בשנים 1984-1990. בתוכנית התארחו טובי היוצרים, האמנים ואנשי החברה הישראלית של שנות ה-80, והתגלו בה לראשונה הזמרות ריטה, דנה אינטרנשיונל ומרגול.



בין האורחים שיכבדו בנוכחותם את הקאמבק של מה שפעם הייתה מדורת השבט, אפשר למצוא את שלומי שבת, מוני מושונוב, שלמה בראבא, אורנה בנאי, אילנה דיין, ירדנה ארזי והגבעתרון, קפה שחור חזק ועוד. התוכנית הראשונה שודרה בשישי האחרון, ובחודש הקרוב ישודרו שלושת הפרקים הנוספים. "יש לנו אוצר שקוראים לו רבקה'לה מיכאלי, שלא רק התבגרה, אלא השתבחה", אומר גולדפינגר על מנחת התוכנית. "היא חכמה, דייקנית, אכפתית, בעיקר אכפת לה מהצופה".



בזמנו טענו כנגד "סיבה למסיבה" שהיא לב לבה של ההגמוניה האשכנזית?


"זוהר ארגוב, חיים משה ומרגול הופיעו בה. המסגרת של התוכנית הייתה מאוד מבוקשת, ואי אפשר היה לספק את כולם. זה בסדר ולגיטימי".



שמעתי שרצית עכשיו את מרגול והיא דרשה יותר מדי כסף.


"פנינו אליה והיא לא חזרה אלינו. כשהיא חזרה, התוכנית כבר הייתה סגורה. אני מאוד אוהב אותה".



אז אתה חוזר לערוץ 1?


"כן, במידה מסוימת. אני חוזר לערוץ 1 עם 'סיבה למסיבה'. זה היה קול קורא יחד עם חברת קסטינה תקשורת, בניהולם של מני אבירם ואמנון רבי".



התלבטת?


"לא. זה העלה בי חיוך. פתאום הבנתי של'סיבה למסיבה' יש חיים יותר ארוכים ממה שחשבתי. זה מותג".



הרבה זמן ניסו לחקות אתכם ללא הצלחה?


"דברים השתנו, אבל מתברר שהקהל עדיין לא מזלזל במה שהוא רואה. אבל אין ספק שריבוי הערוצים לא מאפשר לו זכות בחירה. יש הרבה כאלה שפונים אלי ואומרים לי: 'איפה הימים שלך'. עד היום אנשי טלוויזיה תוהים מה עשינו שם מבחינת ראיונות ואורחים. הנה עכשיו, אני רואה שלט ענק ביציאה מהוד השרון: 'סיבה למסיבה 2016', אז ברור שאני מחייך".



אהרון גולדפינגר. צילום: אלי דסה
אהרון גולדפינגר. צילום: אלי דסה



איך אתה עם הריאליטי?


"אני ממש לא צופה בו. ראיתי פעם 'הישרדות', הבנתי את הפרינציפ, ועברתי הלאה. היום ליהוק זה שם המשחק".



אבל גם אתה ליהקת.


"כן, אבל הליהוק שלנו התחשב בתכנים. זה לא היה ליהוק סתמי. ליהוק שאם מדובר באיש מוזר, אתה יכול לקחת אותו לתוכן. אצלנו הייתה בכל תוכנית פינה סאטירית. זה הצליח לא רק בזכות הכישרון של טוביה צפיר ורבקה מיכאלי, שהם מצוינים. הסוד הוא יותר מזה. זה הצורך לייצר אמירה. אני חושב ש'ארץ נהדרת' ו'גב האומה' עושים עבודה מצוינת, אפילו שלקח להם המון זמן להחליט אם להגיד משהו מהותי".



טוב, אתה נהנית מ־100% רייטינג.


"נכון. עליתי בימי שישי עם 'שעה טובה' בהנחיית מני פאר, שהפכה לפופולרית ביותר. גם 'סיבה למסיבה' הגיעה לשיאי רייטינג, כי היא הייתה תוכנית מוצלחת".



מה דעתך על אין-ספור תוכניות האולפן שמשודרות כיום - של לוסי האריש, שי גולדן ושרון כידון, ליאון רוזנברג ופאולה?


"כולם היו בני, אבל לדעתי הם עושים הכל כדי שלא יתבעו אותם. רוצים לעבוד. אני חושב שזמן שידור הוא זמן מקודש, אז אל תבזבז את זמני ואת זמנך. איכות לא מותנה בתקציב, אלא במחשבה, ביכולת ובכישרון. יש הרבה מפיקים שאומרים - אם היה לי עוד תקציב, התוכנית הייתה יותר טובה. זה שטויות. ואני אומר, אם אין לך יכולת לייצר תוכן, אל תתחיל אפילו".