צביקה הדר מתמודד עם הפחדים שלו בסדרה החדשה "לצבי יש בעיה". הוא רחוק מלהמציא פורמט חדשני, שכבר שכיח בקרב בדרנים גדולים ברחבי העולם שהפכו את חייהם האישיים לסדרה קומית, אבל איפה הקומדיה? זה מרגיש כמו בדיחות של בני נוער, חלקן משעשעות את בתי בת ה-11, חלקן פחות, רובן בכלל לא. אם כבר קונספט ייחודי, הרעיון של כל סצנה שנמשכת דקה בדיוק, לא משנה עד כמה הסיטואציה מורכבת, היא העקב אכילס של התוכנית שלא מאפשרת לך להתחבר ולהזדהות עם הדמות בטייק הקצר.



התרגזויות לגמרי לגיטימיות, אך כאשר הן לא מטופלות ביסודיות ונקטעות על ידי רגעים בחיי היום יום שלא קשורים אחד לשני, כמו אותם פרודוקטים מפוזרים בצלחת של מאסטר שף שהטעמים ביניהם לא מתחברים, אז מה שנשאר זה אתנחתא קומית קלילה שיכולה קצת להשכיח לרגע את תלאות היום, בעיקר כשהיא מגיעה אחרי החדשות המעיקות של הערב, אך לא מעבר לזה.



זה יותר ממתבקש לערוך השוואות בין הסדרה החדשה של הדר לזאת של אדיר מילר. סורי צביקה, אבל פשוט התחננת שזה יקרה. שתיהן זהות באופן מופתי, רק שאחת מצחיקה והאחרת לא, ותבינו לבד. כזכור, הדר סיים את פעילותו בזכיינית קשת אחרי שנים ששימש בה טאלנט מוביל, וכעת הוא מנסה את מזלו ברשת, הזכיינית המתחרה, עם הסדרה החדשה המתחרה "בצומת מילר" המשודרת בקשת. האם התחרות היא בין שני הבדרנים צביקה הדר ואדיר מילר או בין הענקיות רשת וקשת שמכינות קרקע לפיצול העתידי ביניהן? 



ואם נשווה בינו ובין רן שריג וה"מסובך" שלו. האחרון מתעמק יותר בתסכול שלו, כואב יותר, מצטדק, מתחנן, משתדל ומסתבך. והראשון לא הולך עד הסוף עם חקירת התחושות של אמן שרוצה לחזור למרכז הבמה ולהיות שוב רלוונטי. חוסר הסיפוק מעצמו והפחד שבסוף אף אחד לא יזכור אותו היא בעיה אמיתית ואותנטית לגמרי, אך לא מצליחה לחדור לנו לנימים הדקים של ההבנה והאמפתיה בצורה משכנעת ואמינה. מה שאתה זוכר מהצפייה הקצרה מאוד, היא הספרות השחורות שמופיעה תכופות על המסך המציינות את השעה בה אמורה להיות איזושהי התרחשות. כמו כן, בולטת הבעת הפנים של צביקה הדר, שהוא אלוף ההבעות, שמשדרת בלבול ואתה לא בטוח אם הוא סובל או סתם משועשע או בעצם לא ממש יודע מה הוא בכלל עושה שם בסדרה החדשה שלו. בקיצור, אוסף של כמה רגעים קומיים שנותנים תחושה פלסטית ומין סוג של: הא? זה הכול?



אז מה מרגיז באמת את צביקה הדר? כי אני כבר לגמרי התבלבלתי. העוזרת שמחטטת באוזניים שלה לפני שהיא נוגעת באוכל שהיא מכינה למשפחה? אשתו שלא רוצה לעשות איתו סקס מצולם? העובדה שהצעירים חושבים שהוא פאסה ומעורר חמלה? ההצעה מצד כמה יזמי תרבות שהוא ישתתף ב"מירוץ למיליון" עם הבטחה שהוא יודח רק במקום החמישי ובלבד שיחזור לתודעה הציבורית? העובדה שמה שקובע זה כמה עוקבים במספרים של K יש לך באינסטוש?



קשה לי להאמין שצביקה הדר, הבחור המוכשר והאינטליגנטי, שבראיונות אישיים בהחלט יודע להיכנס לתוך עצמו ולחפש שם את המהמורות והבעיות, כיוון לסוג כזה של חיטוט בנבכי נפשו גם אם מדובר בתוכנית בידור נטו. על פניו נראה שהוא רוצה לצעוק אך חוסם את עצמו ונתקע אי שם תלוי ומתדלדל באזור הדמדומים של הגיחוך הקל וכאילו הכול סבבה, למרות כל הבאסה, ומשאיר אותך הצופה, אפילו לא עם ציפור אחת ביד.