"כאן דודו טופז, תעזור לי": איש הטלוויזיה והבדרן דודו טופז ז"ל שהלך לעולמו בשנת 2009 שב לכותרות שבע שנים לאחר מותו הטרגי, עם חשיפת ההודעה הקולית האחרונה ששלח לפסיכיאטר שלו אילן רבינוביץ', לפני שתלה עצמו בתא המעצר בו שהה. בשיחה, שנחשפה בערוץ 10, ניתן לשמוע את הבדרן מבקש מרבינוביץ' שיגיע לסייע לו. 

"מדבר כאן דודו טופז מבית המעצר בניצן, אני כל כך מתבייש בפני הרופא, בפני אילן רבינוביץ' אבל אני לא יכול להשאיר כאן את טלפון כי אין כאן טלפון. אני רוצה שהוא יבוא לבקר אותי, לשבת לנתח מה קרה לי. רק הוא יודע. אני רוצה להבין הכל רק על השכל שלו, אני סומך, אנא תהיו בקשר ובוא אלי מהר אילן", אמר טופז ז"ל.

 



"דודו הרגיש שלוקחים ממנו את כל האוויר, דיבר על התאבדות"
טופז, "הראשון בבידור", היה אחד הכוכבים הגדולים בתעשיית הבידור בישראל והיה המנחה של מספר תוכניות טלוויזיה פופלריות במשך שנים רבות. כזכור, בשנת 2009 נעצר טופז ז"ל ע"י המשטרה בחשד כי יזם תקיפה של בכירים בטלוויזיה ובתקשורת. תחילה הכחיש הבדרן את מעורבותו, אך הודה בחשדות מספר ימים לאחר מכן.

ב-18 ביוני 2009 הוגש נגד טופז כתב אישום על קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה הגורמת חבלה בנסיבות מחמירות, סחיטה באיומים ושיבוש הליכי משפט. חודשיים לאחר הגשת כתב האישום נגדו תלה עצמו טופז בבית המעצר בו שהה באמצעות כבל של קומקום חשמלי שהיה בתאו. 
אחיו של טופז, מפיק הטלוויזיה מיקי גולדנברג, סיפר לפני כשנה בראיון במעריב על מערכת היחסים ביניהם ועל רצונו לגרום לציבור לזכור את תקופתו הזוהרות של טופז.

על התקופה בה שהה טופז במעצר סיפר: "דודו הרגיש שלוקחים ממנו את צינור האוויר. כמו אדם שהראש שלו שקוע בתוך מכל מים. טפטפו לו שהוא הולך לכלא ל–20 שנה, ולא ידעתי איך להרגיע אותו. קראתי פסקי דין דומים, ואמרתי שלדעתי יגזרו עליו בערך שלוש שנים. התחננתי אליו שישב בשקט, כי בטח ישתחרר אחרי שנתיים בניכוי שליש. זו הייתה התקופה הקשה ביותר שעברתי. דודו במעצר, אבא לא בחיים כדי להתייעץ איתו, אמא מחוסרת הכרה במוסד סיעודי, אשתי עמדה לעבור ניתוח להוצאת גידול מהגב, ואני הייתי צריך להתמודד עם בעיות בלב ותהליך צנתור. למרות זאת, כשדודו דיבר על התאבדות, אזרתי כוחות ואמרתי שאני מוכן להתחלף איתו לחצי שנה בכלא. הסברתי שזה הזמן לנוח, לנקות את הראש, להכיר אנשים אחרים ולהקשיב להם".

"הרגיש שלוקחים ממנו את האוויר", דודו טופז. צילום מסך