הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ' פרסם הקלטה של דודו טופז ז"ל, בה הוא נשמע מתחנן שיגיע לעזור לו, כמה שעות לפני ששם קץ לחייו, בקיץ 2009. טופז התקשר אז אל הקליניקה של רבינוביץ' והשאיר הודעה בה ביקש מהפסיכיאטר שלו להגיע אל בית הכלא בו היה עצור. בהקלטה נשמע טופז במצוקה קשה. רבינוביץ', שלא הספיק לענות לשיחה ולחזור אל טופז ז"ל לפני שהתאבד, סיפר היום (חמישי) לספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "דודו התאבד כמה שעות אחר כך. אני סוחב את הסיפור מאז יום מותו. שמעתי את ההקלטה הזאת אלפי פעמים. בכל פעם אני מצטמרר והדמעות זולגות מעצמן".



לדברי רבינוביץ', הפרסום נעשה בתיאום עם המשפחה: "אני מוציא ספר חדש בשם 'פסיכיאטר על הספה' ופניתי לשלושת ילדיו המדהימים של דודו, יונתן, דניאל ועומר וביקשתי רשותם לפרסם את הקלטת, שמבחינתי היא צוואתו של דודו המנוח. תאזינו לה בקולו. במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם עומדים. זו הצוואה שלו. ההקלטה מהעולם הבא. הבושה, החרטה ובקשת הסליחה".




"היה גווייה מהלכת"

"דודו טופז לא היה צריך למות", טען ד"ר רבינוביץ'. "ביום שהוא נעצר ידעתי שזה לא שאלה אם הוא ישלח יד בנפשו אלא רק מתי. אני שלחתי את התיק הרפואי שלו במלואו לשירות בתי הסוהר. הכרתי אותו במשך תקופה ארוכה. אני הפסיכיאטר שלו, הכרתי את מבנה האישיות שלו. התיק הרפואי שלו הצביע על כך שהוא אובדני בסיכון הגבוה ביותר. יתרה מזאת, הוא עשה ניסיון אובדני ראשון בלקיחת יתר של אינסולין בכלא, אושפז בבית חולים רגיל והוחזר לכלא. הוא התחנן, הוא אמר שהוא יעשה ניסיון אובדני שני. לצערי, אסור לפסיכיאטר לטפל במטופל בכלא, הוא עובר מיד לשירו הפסיכיאטרים של שירות בתי הסוהר. עורכת הדין שלו ברוריה לקנר סיפרה שבכלא הורידו לו בחצי את מינון התרופות נוגדות הדיכאון, והיה ברור שיש כאן מצב של דיכאון קליני מז'ורי קשה ושהאיש נמצא במצוקה ענקית".

"אני טיפלתי עד היום באלפי אנשים. אחד כמו דודו טופז, יש רק אחד כזה. לא היה לי ולא יהיה לי", הדגיש רבינוביץ'. "הוא הגיע אלי אחרי שהוא הפסיק לשדר בפריים טיים באחוזי רייטינג גבוהים מאוד. כשהוא הגיע אלי הוא כבר מת-חי, גווייה מהלכת. בספר אני מסביר שהמפלצת של עגל הזהב שיצרה אותו גם סילקה אותו וחרצה את גורלו. כשבונים מפלצת אדירה ואחר כך זורקים אותה בבושת פנים בלי שום כבוד".

דודו טופז. צילום: חן גלילי
דודו טופז. צילום: חן גלילי