יורם זק יכול היה בקלות לדאוג שכוכב תישאר בבית, אבל בעונה האחרונה הוא רוצה להשאיר טעם טוב, לתקן את המעוות מהעונות הקודמות. ולהוכיח לכולם שאפילו הדייר היחיד שמכניס צבע לבית הטפל הזה מודח בשלב כה מוקדם מבלי התערבות ההפקה בתוצאות ההצבעות, וכל האשמות על מועדף כזה או אחר של האח הגדול יימחקו במחי יד. והרי לכם, לראשונה, עונה אותנטית, לפחות עד לרגע הגמר. כוכב הודחה מהבית וצפויה לנו עונה נטולת התערבות הפקה אך הכי משעממת שנראתה אבר בנווה אילן, כי נשארנו עם חבורה שכולם מכפישים את כולם, ואחר כך הולכים להתפלל, בשביל להתנקות מכול הבחישות והלכלוכים. 

בית האח הגדול הפך לבית הכנסת הגדול, אלא שהמאמינים בו כל כך צבועים בדתיותם שאי אפשר להאמין למילה אחת שיוצאת מפיהם. איך אמרה כוכב על אורנה באחד מסשנים הריכולים שלה? "זאתי שומרת על מרחק נגיעה זאתי? יושבת כל היום בנסט עם דן ומספרת סיפורים שהיא שומרת על מרחק נגיעה? מה זה? היא ראש הנחש. מה, אתם לא מבינים?" ואז פלטה קללה שהלוואי והשם ייקח אותה, ופתאום קלטה ששמוליק נרדם על המיטה ורק עדן ושם מקשיבים לה, ומי בכלל הרשה לו לישון כשהיא מדברת? 
"ומה איתך?" היא צרחה עליו, "למה אתה לא אמרת להם במטבח שום דבר?" וממש לא משנה למה היא התכוונה ולמי, כי זה חשוב כקליפת השום או מעניין בערך כמו מספר כפיות הסוכר שנתניהו שם בקפה שלו בבוקר. האמת שאפילו הפרט הזה יותר מעניין, כי האיש זקוק להרבה אנרגיות לאחרונה.



 כולם על כולם 
 
שמוליק פקח עיניו בבהלה ומלמל משהו וכוכב המשיכה בדיבוק שלה: "הם לא חושבים על האחר, מה זה? איך אפשר לא לחשוב על האחר?". כמעט התפתיתי לספור את מספר הפעמים שהיא חזרה על ה"אחר" בשביל לבדוק אם יש פה מוטיב שחוזר על עצמו, כמו ההפרעה של ג'ק ניקולסון ב"הכי טוב שיש", שהיה נועל באופן אובססיבי את דלת ביתו מספר פעמים קבוע כל יום. 
לאחרונה היא גם התחילה לסגל לעצמה דיבור עם ר' מתגלגלת כמו של תאלין. אולי היא חשבה שזה סקסי יותר. כמו שהיא שמה כובע צמר עם פונפון גדול בשפיץ, כי היא חשבה שככה היא מתאימה יותר לשכבת הגיל בבית. חבל שהיא עזבה, לפחות איתה היה קצת בידור בעונה היבשה הזאת.
שמוליק נאלץ אף הוא לעזוב את בית האח. לא שנוכחותו הורגשה יותר מדי, אבל כאשר היה צץ פה ושם, הוא נראה שבור ומדוכא. לא אתפלא אם כוכב אילצה אותו להיכנס איתה לבית האח, שמא יבלה כל לילה עם החברים שלו כשהיא לא בסביבה. ובינינו, מי לא היה רוצה לברוח מדי פעם לחברים שלו כאשר הוא נאלץ להיות חלק ממופע אימים יום יום במשך שנים? אבל אל תראו אותו ככה, אני בטוחה שהוא עושה שימוש מצוין בחומרים שכוכב מספקת לו לקטעי החיקוי שלו.
  
בינתיים, מי שתחגוג על יציאתה של כוכב תהיה אורנה, שתתפוס שליטה מוחלטת במטבח ותבשל בין השאר תככים וריכולים. היא רגילה כך מבני ברק. הרי שם אסור להם לצפות בטלוויזיה או לקרא עיתונים, אז מרכלים על מי השתדך עם מי ולמה אין להם עוד ילדים, ועוד כאלה זוטות ואחרים.
אז מה היה לנו אתמול? כוכב דיברה עם לא משנה מי, על אורנה. אורנה דיברה עם לא משנה מי, על שני. עדן דיברה עם שם על מעיין. כוכב דיברה על אביחי, ושני הלכה להלשין לאביחי, למרות שאם זה היה הפוך, הוא לא היה טורח לעדכן אותה כי הוא לא ממש רוצה בטובתה. כולם ריכלו על כולם, אבל חשבו שרק אחרים מרכלים. היחיד שלא לוקח חלק בכל מלאכת ההתססות הוא חיים. הוא אפילו לא יודע מה קורה סביבו ומי נגד מי. מסתבר שיש לו גם כמה יציאות מצחיקות, רק חבל שקשה להבין מה הוא אומר, כי הוא רץ בדיבור כאילו הדביקו לו פתיל אש לישבן.

לפחות קורין גדעון מספקת לנו כמה רגעי נחת עם פריזורה מהוקצעת ואווטפיטים שווים לגמרי.