החזרה של הדיירים שכבר הודחו לבית האח הגדול, מייגעת וחסרת טעם. זה כמו לחמם מחדש שניצלים שהוקפאו, במקום לאכול אותם טריים וקריספיים ישר מהמחבת. האם זה צעד נואש של האח להחיות עונה שנתקעה על שתי נשים הנלחמות על ליבו של גבר שלומיאל, שלא יודע מה הוא רוצה, ורוב הזמן נבוך, מבולבל ומנסה לרצות את כולם?



עד כדי כך שהוא קורא בפני אורנה, כמו תלמיד צייתן, פסוקים מהמקרא, עולם שזר לו. לראות את דן קורא את רש"י, לדברי שני, כאשר אורנה הרבנית מתקנת את קריאתו, זאת חוויה מעוררת גיחוך. עדיף היה לצפות בו מענטז בסטריפטיז לוהט כפי שעשה לפני זמן מה. לפחות אז הוא היה מקורי ומפתיע.



מלבד העובדה שהחזרה של הדיירים הוותיקים עלולה להאריך את העונה המתישה הזאת, מה הם יכולים עוד לעשות שלא עשו קודם? במיוחד כשצפו בחוץ בטעויות שהם עשו וכנראה לא יחזרו עליהן, ואז פתאום נקבל כוכב מאותגרת תרבותית שמדברת בנימוס והתחשבות, במקום אחת שפותחת זוג עיניים מפחידות ומרעימה בקולה על כולם?



האם מעכשיו היא תהיה טובה ומתחשבת? אז נגמר הסיפור, גם הבידור הלך. היא כבר עשתה אתמול צעד מדאיג כאשר התחבקה עם כולם, כמו האימא של הכלה. אפילו עם אלה שהיא תיעבה.



למרות זאת, קיים סיכוי שתהילה תחליט להתלבש על אביחי ולעצבן אותו, כדי לתת לו איזשהו ניעור, כי לאחרונה, חוץ מאשר להיעלב כמו ילדה שהעמידו אותו להדחה, הוא רוב הזמן עסוק בללטף את השיער של מעיין והדבר היחיד שמדאיג אותו הוא שאם יודח, היא תשכח אותו. די פתטי לאור הביטחון העצמי שהוא מפגין והעובדה שהוא מתיימר להיות גבר-גבר והכי מוצלח בבית.



 מחפשים קרן אור 



מי שיצאה גדולה מכול ההפתעה הגדולה הזאת שהכין לנו האח, הייתה אסתר שסירבה לחזור. היא קלטה בחוץ כאשר צפתה בפרקים, שמדובר במחזה שלא מכבודה להשתתף בו, כאשר ממילא כל מטען הידע שהיא מביאה עימה לא יבוא לידי שימוש.



הופתעתי ששם נשאר ושאורנה הודחה. האמת שעם כל האנטגוניזם שהיא מעוררת בגלל הצביעות הדתית, או העמדת הפנים של מישהי שפניה לשלום, אך קוראת לדן "סמרטוט" כי העז לדבר עם שני, מה שלא מצביע על שאר רוח ונדיבות, היא עדיין חיונית למשחק, ובלעדיה סיפור המשולש הרומנטי המשעמם שהיא אחת מצלעותיו, יהיה משעמם אף יותר.



מישהו יכול להסביר לי מי הצביע לשם? ארגון "בצלם"? זהבה גלאון והחברים שלה מ"מרצ"? לאחרונה הוא אפילו לא מנסה לעורר סקנדלים פוליטיים, אלא תפס לו נישה של המתבונן מהצד המגחך על כל המתרחש. ייאמר לזכותו שאין לו כל בעיה להיות מזוהה עם כוכב ותהילה, על אף הפער האינטלקטואלי בינו ובינן, בגלל שלטעמו הן אותנטיות ואמיתיות.



עדיין, זה לא מספיק בשביל לבנות מדינה. אורנה נתנה יותר עבודה ממנו ובכל זאת זכתה למספר קולות קטן משלו. אלא אם כן, הקהל שהצביע לו עשה זאת, כי לא רצה את אורנה בבית. גם שני, כמו אורנה, נותנת עבודה ולא שוקטת על השמרים, אבל אם תמשיך להלחם על ליבו של דן בדרמטיות המופרזת שלה וטון דיבור כאילו היא מדקלמת תפקיד באודישן לסרט הוליוודי, אף היא תמאיס את עצמה.



בקיצור, ההפתעה הגדולה בהיסטוריית האח הגדול שכמותה לא הייתה באף עונה, התבררה כבדיחה הגדולה של האח לדורותיו, והסיכוי היחיד לקרן אור בקצה המנהרה, קיים אולי בכניסה של דיירים חדשים לגמרי, ורצוי כאלה שיבואו להפוך לגמרי את היוצרות.