אתמול היה הפרק של חמימו. האיש השמח הזה שכולו אמרות שפר שהוא ממציא בעצמו. משפטים קולחים ממנו כמעיין המתגבר ולפני שהספקת לעכל אמרה אחת, כבר מגיעה השנייה. האיש אמנם לא סיים אוניברסיטה ולא מבין אנגלית פרט מהמילה "סופיסטיקייטד" , הוא גם לא מובן ולא יודע מי זאת סיה, אבל הוא ניחן בכישרון לייצר דימויים יצירתיים בכל מצב. פרט לכך הוא גם חבר טוב של אנדל רקדן ברמה שפרד אסטר קטן עליו.



אם יש בבית איזושהי חברות אמיתית שלא היתה כמוה בכל העונות של האח הגדול, אולי מלבד החברות בין אלדד ומרטין בעונה של טל גלבוע, זאת החברות של אינדל וחיים. כל ההתקשרויות האחרות והרומנים בבית מחווירים וחסרי משמעות ליד חברות האמת ביניהם, באמת אכפת להם אחד מהשני. אנדל היה מוכן אפילו לפוצץ את המשימה ולגלות לחיים ש"סיה" זאת בעצם משי ובלבד שהחבר שלו יתרגש ויהיה מאושר.



בהחלט הפרק שלו. חמימו. צילום: ניר פקין




אצל האח הגדול כל יום פורים


פורים מתקרב ואני הייתי מחפשת את חמימו לליצן החצר ואת אנדל דווקא לשרלוק הולמס כי יש בו חוכמה שקטה והוא מתבונן מהצד ויודע בדיוק מה קורה באיזו חזית ולמה. הרי זה היה צפוי שהאח הגדול ילהק אותו לתפקיד המלצר והברמן בבית המלון "ביג ברדר". למה? כי הוא רצה שאנדל יתמרמר על קיפוח של בני העדה האתיופית. אולי האח ציפה שזה היה מתפתח לוויכוח סוער בנושא גזענות, ושם, הלוחם למען זכויות החלכאים והנדכאים, היה משמיע ברמה את צפצופיו הצרודים.



אך לאכזבתו של האח, אנדל שמר על פאסון, עד לרגע ששני פקדה עליו להביא לשולחן כמה מנות בבת אחת. אמנם נרשם מירמור קטן מצידו, אך אם שני הייתה ממשיכה בטון הסמכותי הזה שלה, הוא היה מושך מתחת לאפם של הסועדים את המפה עם כל הצלחות שעליה, כי אנדל לא רואה ממטר. הפעם הייתי לגמרי מזדהה, כי שני באמת לקחה את המשימה הזאת יותר מדי ברצינות.



ואם בפורים עסקינן, את שני הייתי מחפשת למנהלת בית ספר קשוחה שלא חוסכת במילים כאשר היא צריכה לגעור בילדים הקטנים ולהסביר להם בפעם האלף שהאורחת עומדת להגיע לבית המלון לא תופיע באירוויזיון. גם בתור מרגרט תאצ'ר הקשוחה והעיקשת היא יכלה להיות מוצלחת.



את אביחי הייתי מחפשת למגדת עתידות עם כדור בדולח, כי לא רק שהוא חושב שהוא הגאון מווילנה, הוא גם יודע לנחש את הבאות. הוא הרי ידע ששיר אלמליח עומדת להיכנס ושדן ילוהק לתפקיד הבל בוי ולא הפסיק לטפוח לעצמו על השכם על כך שהוא מבריק בצורה פנומנלית, למרות שמעיין לא חושבת שהוא ייחודי ומיוחד ובסך הכול הוא כמו כל הגברים שמריריים על כל בחורה שווה שמופיעה בשטח. את אורנה הייתי מחפשת לחוטם ענק שמרחרח, כי בכל פינה בבית שם מבצבץ לו איזשהו ריב, היא מיד מופיעה בשביל לדעת מה קורה.



אורנה דנינו ודן רושנסקי. צילום מסך



קצת פלפל: מה עם שיר אלמליח ואביחי?


בסך הכול, אני מאוכזבת מעונה שדווקא בגלל שהיא האחרונה בסדרה של "קשת", הייתי מצפה שההפקה תטרח ותמציא משימות חדשות לגמרי ומקוריות, ומה שאנחנו מקבלים זה מיחזור של משימות ישנות. דקות יקרות בפרק של אתמול בוזבזו על הוראות והנחיות של האח איך צריך כל אחד מהדיירים לנהוג כאשר מגיעים האורחים לבית. לא חבל? הקהל מספיק אינטליגנטי בשביל להבין בעצמו תוך כדי התנהלות הדיירים במשימה, מי עושה מה.



למה ללעוס את האוכל בשבילנו? לא עדיף היה שבמקום להנחות בהסבר ארוך ומתיש לדיירים איך לנהוג בתפקידיהם השונים, היה האח מנחה את שיר אלמליח לעשות קצת טיזינג לאביחי כדי שסופסוף נראה את ניצוצות הקנאה מצד מעיין שיוסיפו קצת פלפל לכל התבשיל המשעמם הזה?



מה אגיד, אני כבר מתגעגעת לסצנות הקנאה של שני, שלצערנו החליטה להתרחק סופית מדן ולהשלים עם הבחירה שלו ברבנית מבני ברק. שלא לדבר על אביחי שאף הוא החליט להיות חביב ונחמד לכולם כדי שחלילה לא יוכתר בתואר הנבל של העונה. אז מה הפלא שהעונה הזאת נכנסה לתרדמת חורף?