לאחר ערב ארוך ומייגע שבה הוא התחרה מול שלושה מתחרים מוצלחים: ג'ולייטה אגרונוב, דיאנה גולבי וביטבוקס אלמנט, אמרי זיו הוא המנצח של כוכב נולד 4 והוא ייצג את ישראל באירוויזיון בפעם השלישית בחייו. הוא חתיך לוהט, הוא שר יפה והוא כבר השתתף בעבר כזמר ליווי בשני  האירוויזיונים האחרונים לצד חובי סטאר ונדב גאדג', אז אין סיפור סינדרלה מוצלח יותר מאמרי, שהפעם יזכה בפרונט מלא ויקטוף את פירות ההצלחה לעצמו בלבד.

כמובן שהכול עניין של טעם ואני אישית העדפתי את הבצועים של ביטבוקס אלמנט שהביאו לתחרות משב רוח חדשני וסגנון מקורי ואם הייתי שופטת באירוויזיון הייתי נותנת להם דוז פואה. לא הופתעתי שבן אל וסטטיק דווקא הרימו להם יותר משאר השופטים וראו בהם פוטנציאל לככב באירוויזיון ולהשאיר חותם. בן אל וסטטיק בהחלט יודעים להעריך כישרון ועכשוויות עם קריצה לקהל הצעיר. 
 
האמת היא שדי מיציתי את סגנון ה-לה לה לה הקליט והחדגוני עם כל המלווים הרקדנים שמקפצים על הבמה ועושים לי בלבלות בעיניים עד שאני צריכה להתאמץ היטב בשביל לקלוט את הזמר או הזמרת  ולהתרכז בשירה שלהם. איפה הימים של אמה שפלן שהייתה עומדת על במה לבד, בלי תנועות גוף או מימיקות מיותרות ובלי עזרה מרקדנים מפזזים מסביבה או מלווים ווקאליים, ונותנת ביצוע מושלם והכי נקי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. צילום: יונתן סינדל,פלאש 90
הכוכב הבא לאירוויזיון. צילום: יונתן סינדל,פלאש 90

 

ההתחלה של ערב הגמר הייתה בהחלט מבטיחה. זה התחיל עם קטע קליל א-לה ברודוויי של כל הזמרים והמנחים באווירת: האירוויזיון כבר כאן. כדאי לקייב בהחלט לאמץ את הרעיון. המשך הערב היה עמוס מדי ברגעים קצרים בחוויה שעברו ארבעת הפרפומרים במהלך העונה, תקצירים מבלבלים שרצו מהר מדי על המסך ונראו יותר כמו קולאז' של פיסות חיים שקשה למצוא את הקשר ביניהם.
 
אסי עזר כהרגלו רוצה בכוח להידחף למצלמה ולצעוק: היי, ומה איתי? שמתם לב כמה שאני כשרוני מגניב ומצחיק? סלחתי לו על ההידחפות, רק בגלל הרגישות שהוא מגלה כלפי המתחרים כאשר הקהל לא מצביע להם כמצופה. הוא נהיה מין עצוב כזה, כאשר צריך להיפרד מזמרת שהודחה, כפי שקרה לג'ולייטה, שרצתה לתת כבוד לזמר המזרחי ושרה בסגנון יווני, והגיעה רק למקום הרביעי.לקרן פלס, שרק משתבחת עם הזמן ונהיית יפה יותר מיום ליום, רציתי לצעוק: "אולי תשבי כבר?" 
 
הבחירות של הזמרים, היו תמוהות בעיני וחלק מהשירים פשוט לא עשו לי את זה. לא התחברתי במיוחד לקול העמוק והכבד של דיאנה גולבי שהפריע לי באוזן, ולא לשפת הגוף שלה, כאילו היא כורעת ללדת. אבל המעמד שלה בגמר היה מובטח לאור קשריה הקודמים בהפקה. אהבתי לעומת זאת את הביצוע בדואט של השיר השקט של אמדורסקי וג'ולייטה, את הנאמבר המיוחד של ביטבוקס, ושוב את ג'ולייטה שיודעת לנוע על במה מבלי לעצבן את הרשתית, בשיר הקצבי והשמח: "יאללה יאללה". למי שלא יודע, המילה "יאללה" מאוד פופולארית היום באירופה ואולי כדאי לשבץ אותה במילות השיר שאותו אמרי זיו יבצע באירוויזיון. אז יאללה לאירוויזיון.