אין לי שום דבר נגד אסטרטגיה, כל זמן שהיא מספקת חומרים מעניינים שיניעו את התוכנית ויפיחו בה חיים. אני גם לא חושבת שלרכל בבית האח זה איזשהו טאבו עליו צריך לתת את הדין. ברור שיהיו ריכולים. וכי על מה ידברו אם אין להם שום דבר אחר להתעסק בו חוץ מאשר בעצמם ובאחרים? על ציפורי השיר שבחצר? אז בואו נפסיק להתייפייף. ריכולים וריבים הם מהות התוכנית, ובלעדיהם היא לא קיימת. האם תוכנית כזאת היא חינוכית או שווה צפייה? זאת כבר שאלה אחרת.



אם בכל זאת אסטרטגיה נחשבת מילה גסה, שם ברדוגו, שהודח אתמול, היה לגמרי נטול אסטרטגיות. לזכותו ייאמר שהוא היה אמיתי, גם אם האמת שלו הרגיזה והטרידה. הוא ריכל חופשי על אחרים מבלי לנסות להצטייר כצדיק וישר שאומר הכול בפנים. הוא גם אחד הבודדים שלא התחנף לאחרים כדי שחלילה לא יעמידו אותו להדחה.



בחזות זרוקה ונטולת מניירות הוא התנהל בבית בטבעיות ואמר מה שבא לו מבלי לפחד גם לא משרון גל. מעיין ואורנה לעומת זאת, כל כך התרשמו מהטייטל של חבר כנסת, שאורנה מיהרה להודיע לשרון שהיא כיבסה לו את התחתונים, ומעיין עוד מעט גם הייתה מכינה לו גיגית עם מים חמים בשביל לטבול בהם את רגליו המלכותיות.



שם ברדוגו הוא אולי "עוכר ישראל" ו"ציונות בעיניו היא גזענות", אבל הוא לא הסתיר את דעותיו גם כאשר ידע שבגללן הוא ימצא עצמו מחוץ למשחק. בעולם מקביל נטול מלחמות ואינטריגות פוליטיות הייתי אולי יכולה לחבב אותו, אבל בנסיבות הקיימות, ממש לא חיבבתי את דעותיו ועוד יותר את העובדה שהוא לא רואה עצמו בר מזל שחי בדמוקרטיה המאפשרת לו להשתלח בה.


שם ברדוגו. פלאש 90
שם ברדוגו. פלאש 90



יחד עם זאת, הסתייגתי מדבריו של שרון גל שהוא נכנס לבית האח הגדול בגלל סיבה אחת בלבד: להוציא את שם מהבית בגלל דעותיו, וכאן הוא לא הוסיף כבוד לדמוקרטיה. אם זאת הסיבה לשמה הוא הגיע לתוכנית, אז קדימה, הביתה, כי המטרה שלו התממשה ואין לו מה לחפש עוד בבית. בקצב כזה, צריך להוציא אנשים לא רק מבית האח, אלא את כל השמאלנים מהארץ. אני לא בטוחה ששרון היה מעז להתריס כנגד גדעון לוי, אילו הלה היה דייר בבית האח. קל יותר לתקוף את ברדוגו, הצעיר וחסר הניסיון.



בעצם, ההדחה של שם לא משחקת לטובתו של שרון, כי איך הוא יפרוש עכשיו את משנתו, כשמושא שנאתו עליו הוא בנה את האג'נדה שלו הודח? אלא אם כן הוא מתכוון להתכתש עם שני, שמבחינתי זה יהיה מאסט הכרחי, כי היא קראה לאלאור "רוצח" ומישהו שם צריך לקרוא לה לסדר (זה בטח לא יהיה האח, שנראה שכבר לא אכפת לו מה קורה בבית המשוגעים שהוא מנהל) לפני שהיא תפלוט ברוב שחצנותה עוד אי דיוקים כאלה ואחרים.



 תום וג'רי בגזרת האח הגדול 


בינתיים בחזית הרומנטית אומר אינדל לאח:


אני אוהב את עדן אבל אני לא רוצה


האח: מה אתה לא רוצה?


אינדל: אני לא יודע.


האח: אז מי יודע?


אינדל: אני לא יודע מה לעשות.


האח: אולי תחליט כבר?


אינדל: אני מפחד


האח: נו?


אינדל: החלטתי. אני רוצה.



זה בערך מה שהיה, ואחרי כל ההתלבטויות "לא רוצה, כן רוצה" של אינדל שתפסו הרבה זמן מסך, במקום להראות יותר שיחות על מהות, איך לא אזדהה עם שרון כשהוא אומר שסיפורי האהבה בבית לא מעניינים אותו ב"שיט"?



ההתנגחות של אינדל בשרון הזכירה לי את ג'רי שבכוונה מציק לתום החתול שהוא גדול וחזק ממנו. האח הראה רק קומץ מהגידופים שיצאו לאינדל מהפה כאשר אמר לשרון שהוא אפס ושזרקו אותו מהכנסת. אפשר לחשוב שאינדל הוא שגרירנו באו"ם ומאחוריו עשייה עשירה ורבת שנים. מחנה שני איבד אתמול חייל נוסף, ונחלש לעומת מחנה מעיין, למרות שאביחי צריך להיות מודאג, ולא בגלל הנטייה שלו להשתין לתוך בקבוקים כפי שסיפרה עליו ג'ודי, אלא בגלל שעד עכשיו הוא חשב שהוא הגאון של הבית והנה הצופים קבעו ששרון הוא דייר יותר מסקרן ממנו.



חמימו הוכיח שלא צריך להיות יותר מדי בפריים של המצלמה או מעורב בקטטות על מנת להתבלט. מספיק שהוא יגיד משפט אחד יפה ופיוטי וימשוך אליו את מלוא תשומת הלב. כמו שאמר לאינדל : "היית ניצן, עכשיו אתה גבעול ועוד מעט תהפוך לפרח, אבל מכיוון שאת הפרחים קוטפים והלב נקרע, עדיף שתגדל ותהיה לעץ חזק". חיים נחמן ביאליק היה גאה בו.