עוד פרק צפוי ולא מפתיע באח הגדול, מלבד תסרוקתה החדשה של עדן בתור שחקנית צרפתייה משנות השישים. לא רק שהדיירים מעמידים כל שבוע להדחה את אותם המתמודדים, גם הצופים עצמם לא מפגינים מקוריות בבחירתם את מי להדיח - ממש לא נפלתי מהכיסא כשהם בחרו באנסטסיה. אפילו היא ידעה שידיחו אותה ודווקא חבל. היא ידעה לתת בראש. בעיקר לאורנה, שעכשיו גם התגלתה כחברה לא ממש נאמנה למעיין או לאביחי.



לדן היא עשתה שיחת מוטיבציה לאחר תקרית "שלוש הבנות" על מיטתו ואף ניסתה לשכנע אותו שזוגיות כמו שלה ושלו לא נראתה בכל העונות של האח הגדול. היא למשל, אף פעם לא התרחקה ממנו כאשר הוא התקרב אליה, אלא תמיד הייתה מוכנה לקבל אותו בזרועות פתוחות (או יותר נכון, בבהונות רגליים אוהבות ומשתוקקות). יש פה רמז עבה למה שהיא חושבת על הזוגיות המפוקפקת של מעיין ואביחי.



דן מקשיב ועושה פרצוף: נו טוב, שיהיה. אני לא יודעת אם לחמול עליו כי הוא מפחד ממנה, או לכעוס על חוסר האונים שלו. מה הפלא שמרוב תסכול לפעמים הוא מתנהג מוזר, מזנק מהכיסא בהתקף אמוק, חוטף את הבלונים של יום ההולדת של מעיין, ומקפץ בסיבובים כמו חתול שרודף אחרי הזנב של עצמו.



נתנה בראש, חבל שהודחה. אנסטסיה טל. צילום:ינאי יחיאל



סכסכנית בתחפושת


אבל לאורנה זה לא מספיק. היא מקנאה גם במעיין, כי הצווחנים מהגבעה צעקו לדן שמעיין היא חברה אמיתית שלו ולא הזכירו בכלל את החברה שלו. "אז אולי באמת תלך עם מעיין"? היא מנסה לבחון את תגובתו. ואיך בדיוק מעיין תלך עם דן, כאשר אורנה הציגה בפניה דילמה במי לבחור, באביחי או בשרון? נדמה שרק בגלל כישרון התככנות והסכסכנות שלה, שמגיעה בתחפושת של מוסר ומידות טובות, מגיע לאורנה להגיע לגמר.



בעצם אם תחשבו על זה, אחרי ששני הבלגניסטית נעלמה עם עומר מתחת לשמיכות, ו"השיא של הפרק" - נשיקה שהייתה או לא הייתה בין אביחי ומעיין - מעניין בערך כמו מה אכל אתמול ראש הרשות הפלסטינית לארוחת ערב, אורנה היא זאת שמניעה את העונה הזאת יותר מכל אחד אחר. ייתכן שדן לא כזה טמבל והוא כרוך אחריה כי הוא יודע שהיא דמות מפתח וכי בעזרתה הוא יגיע לגמר.



תובנות גדולות לא היו בפרק ההדחה אמש מלבד התגלית שבבתי הספר לא מלמדים את סיפורם של שמשון ודלילה. אחרת איך נסביר את זה שמעיין לא הכירה אפילו את שמם של השניים?



מעיין, תיזהרי מאביחי


סוגיה נוספת שעלתה בפרק היא מערכת היחסים המוזרה של אביחי עם אימא שלו. מצד אחד, הוא מודיע למנחים שהוא אוהב אותה ומצד שני, נורא הפריע לו שהיא הניחה את היד על שמשת החלון בתנועה שכאילו נוגעת בידו. בעצם הוא רמז שאמו מעמידה פנים, כי היא יודעת שהוא והיא נמנעים מנגיעה. אפשר לחשוב שהיא חטאה בחטא ההיבריס.



טוב שאימו של אביחי לא בכתה, כי אז הוא בכלל לא היה מדבר איתה לעולמים, לא משנה כמה מסרים מהאוויר היא הייתה שולחת לו (מאיפה יש לאנשים כסף לשכור כל כך הרבה מסוקים?). אך בלי קשר לזה, אני הייתי מייעצת למעיין לשקול היטיב אם להמשיך בקשר הזה, כי אומרים שגבר קר לאימו גם קר לאשתו.



תיזהרי ממנו. מעיין ואביחי. צילום מסך



את ההצגה כמובן גנבה אימא של עדן כשהופיעה כמו נסיכה קדמונית יופי האקזוטי שלה, ולחשה באוזניה של עדן את ברכת הכוהנים והפצירה בה "תזכרי איך חינכתי אותך". אבל הגיבור של הערב היה חמימו, עם הבלוף שהוא סיפר על יום ההולדת שלו. אם ה"אח הגדול" מבוסס על הרעיון שכאשר סוגרים אנשים ביחד לתקופה ארוכה, הם פשוט מתחילים לאכול אחד את השני, בא חמימו ומוכיח ההיפך - אפשר לשרוד תקופה ארוכה מבלי לריב ולהסתכסך. בשעה שכולם עסוקים בתככים, חמימו עוד עלול לקטוף את הפרס ממש מתחת לאפו של אביחי ה"גאון".