לאחר שרשם הישג ראשון בכל הקשור למשפטו של החייל היורה, אלאור אזריה, התייצב הבוקר (ראשון), עורך הדין יורם שפטל באולפני ערוץ 10, על מנת לקחת חלק בפאנל בתוכנית של "אורלי וגיא", שעסקה בנושא. עו"ד שפטל הגיע לאולפן בזמן שבתוכנית התראיינו חבר הכנסת לשעבר, יוסי ביילין, שבעבר אף תמך בכניסתו של אזריה לכלא לתקופת זמן ממושכת, ומי שהודיע שיתמודד על ראשות מפלגת העבודה, ח"כ עמר בר לב. 



שפטל, אשר תקף לא פעם את ביילין בתוכניתו ב-103FM,  הוזמן לשבת עם השניים לאחר שזרק משהו לעבר הפאנל שישב שם, בתגובה לכניסתו קמו השניים בהפגנתיות והודיעו כי לא יישבו איתו על אותו שולחן הדיונים. ביילין אף הוסיף: "תודה רבה, להתראות, תישארו איתו". לאחר מכן הוסיפה המגישה, אורלי וילנאי: "אני יכולה לבוא איתך?", וביילין הזמין אותה לצאת גם כן.



בזמן שהשניים עזבו את האולפן, כמובן ללא לחיצת יד, נכנס עורך הדין לאולפן ואמר למגישים: "אני רואה בזה מחמאה גדולה שהאיש הזה (יוסי ביילין), עוזב את האולפן. אני הערתי לו בקשר לעניין שהוזמנתי לגביו. הוא ייעץ למשפחה של אלאור לקבל את הדין ולהרים ידיים. אם זה היה תלוי בו, אלאור היום בשעה 11:00 היה נכנס לכלא".



בשלב זה המשיכה אורלי וילנאי את ההתרסה כלפי עו"ד שפטל, שאמר: "הוא ייכנס אחרי הערעור", דבר אשר עורר את חמתו של שפטל, שהסתכל עליה בפליאה ואמר: "מה את אומרת? את כבר דחית את הערעור". בתגובה אמרה וילנאי כי היא התכוונה להסביר לצופים שהוא ייכנס לכלא רק לאחר הערעור, אך שפטל עצמו המשיך ואמר: "כבר קבעת את התוצאה. אמרת את מה שאת מייחלת שיקרה".



במהלך השיחה שלאחר מכן, ענה שפטל על השאלות של אורלי וגיא, והסביר את עמדתו לקראת הערעור, כשהוא טוען כי ההתערבות הגסה של גופים מסוימים בצה"ל, בפרט של הפצ"ר, שדיבר עם עורכי הדין הקודמים של אזריה, גרמו לבעייתיות מאוד גדולה, וכי השיחה לא היתה צריכה להתרחש.



כזכור, רק לפני מספר ימים התעמת שפטל עם ג'ודי ניר מוזס שלום, בדיון שהגיע לטונים גבוהים, כאשר שפטל קרא לעברה: "תסתמי את הפה", ואילו היא בתגובה איימה לעזוב את האולפן ואף לקחה את תיקה, קמה מכסאה והתקדמה לכיוון היציאה. רק בהתערבות מגישת התוכנית, נרגעה מוזס, ועורך הדין שפטל התנצל על דבריו.