הרבה דברים קרו בפרק של האח הגדול אתמול. ביקורים מהבית מרגשים וסוחטי דמעות, בעיקר כשמפעילים את הטריק הידוע והמוכר של מוזיקת רקע מתאימה, כמו השיר על "אימא". מונולוגים של שני אנשי שמאל שבאו לנזוף בשרון גל והתמיכה שלו באלאור אזריה. אלדד יניב, שעדיין ממשיך במאמציו להתקבל ככוכב הבא בשמי הפוליטיקה/התקשורת, ציין ששרון בכלל לא הגיע לבית האח בשביל "משימה לאומית", ואני תהיתי בשביל מה הגיע אלדד יניב לבית האח לשאת נאום חוצב להבות, אם לא בשביל תעמולת בחירות לקראת הפריימריז "במחנה הציוני". אב"ד (אורטל בן דיין) לא חידשה דבר וכולנו מכירים את דעותיה, אולם אני חייבת לציין שהפעם הטון היה מרוכך יותר והתכנים מעוררי מחשבה.



ביקור הכתב שירד על כל החבורה, בעיקר על אורנה, היה עוד אחד מאותם להטוטים שעושה האח מדי פעם על מנת להשפיל את דייריו ולהוציא אותם משלוותם כדי שיהיה אקשן ורייטינג, ולעזאזל הנימוס והסולידריות הבסיסיים כלפי האחר. שרון המשיך להביע את שנאתו כלפי שני, ושלא יספר סיפורי מעשיות כאילו הוא שוחר שלום ואוהב אדם, כי לפלוט משפט כמו: "אני לא סובל אותה", אומר הכול, ולא יעזרו לו כל הדמעות שהוא שופך כאשר בני משפחה של דיירים אחרים מגיעים לביקור.



שרון גל ביחד עם משפחת אזריה לפני כניסתו לבית האח. צילום: אבשלום ששוני




מי אמר תיאום הדחה ולא קיבל?



בכלל, אני לא מבינה את הבכי והנהי של הדיירים כשהם צופים במפגש של חבריהם עם בני משפחתם וחושפים צד אנושי וחם באישיותם, אך ברגע שתופעת הקתרזיס הזאת מסתיימת, הם חוזרים להיות מאוד לא נחמדים. שרון גל הגדיל לעשות כאשר דאג ליידע את חמימו ש"היית צריך לראות איך ארבעתנו בכינו כשאימא שלך הגיעה". הוא התכוון לעצמו, אורנה, מעיין ודן. סליחה, ומה עם שני וג'ודי? גם הן שפכו דמעות. אז מה בעצם אתה רוצה להגיד? שאתה שייך לקבוצה של הטובים והרחמנים ושני חסרת לב ומרשעת? אם זה לא היה ניסיון להשפיע על חמימו ולעשות איתו תיאום הדחה נגד האויבת המושבעת שלו בבית, שני, אני לא יודעת מה זה תיאום הדחה. אדם אינטרסנט כבר אמרנו?



אני משוכנעת ששרון גל רווה נחת כאשר שני כונתה בפי הכתב בשמו של העריץ מצפון קוריאה, למרות שאני משוכנעת שלאור מפגן הידע האדיר של כמה מהדיירים, הם כנראה חשבו ששני קיבלה מחמאה, כי קים ג'ונג און מצלצל כמשהו חביב בשפת המלוכסנים. אירוע מעניין אחר התרחש כאשר ג'ודי ושרון גל ישבו בסלון והיא ניסתה לשפוך את ליבה בפניו, ואז הוא זרק לעברה כמה פירורים של מילות נחמה ומיד ברח והשאיר אותה לשבת שם לבד, בכדי חלילה לא להרגיז את מעיין שמשום מה ממשיכה לשנוא את הנורבגית נעימת ההליכות.



אין ספק ששני לא חוסכת במילים כאשר היא שולפת לעבר שרון אקדחים טעונים בביקורת קשה ונוקבת, וכנראה הייתה עושה זאת גם אם הוא היה איוואן האיום כי הבחורה הזאת לא רואה ממטר, אולם הייתי מצפה מח"כ לשעבר ואיש ציבור, שיראה גדלות נפש ויתעלה על עצמו, במקום לרדת לקטנות ולנקמות בשביל להיות אחד מהחבר'ה. הוא הצליח לשמור על פאסון בהתחלה, ועכשיו הוא נגרר אחרי הלך הרוח הכללי.



אביחי ישים סוף לקשר עם מעיין?



ולמרות כל ההתרחשויות המרתקות שהיו בפרק, הייתה שורת מחץ אחת שהכי השאירה אותי פעורת פה. כאשר אורנה סיפרה לאביחי ומעיין בחדר השירות "נו אז מה קרה אם אני ודן קצת שפשפנו רגליים מתחת לשולחן?", הגיב מיד אביחי מבלי למצמץ: "זה יותר מיני מכול מה שאני ומעיין עשינו במשך העונה". בום! שורת המחץ? זאת תגלית המאה! אביחי סוף סוף חזר לעצמו, כמו שהוא היה כאשר נכנס לבית, חד ושנון שיודע לנעוץ את פגיונו בנקודות הכי רגישות.



אז או שהוא הפנים את האזהרה של אימו, או שהוא קלט בחושיו המחודדים שהוא הפך למישהו לא מעניין הנגרר עונה שלמה אחרי בחורה, שאפילו ב"ארץ נהדרת" לא טרחו לחקות אותו. הייתכן שהוא מתכוון לעשות מהפך וליצור טוויסט בעלילה שבועיים לפני הגמר ולהודיע למעיין: מצטער, זה לא ילך בינינו, כי כל הקשר הזה הייתה תרמית אחת גדולה מבחינתך? כי אז, וואו, הוא שועט לעבר הגמר בדהירה ואפילו מגיע למקום טוב בישורת האחרונה.




מעיין אשכנזי ואביחי אוחנה. צילום מסך