איש התקשורת שמעון ריקלין, המזוהה עם הימין, ראיין בערוץ 20 את אשת ראש הממשלה שרה נתניהו יחד עם המגישה טל מאיר. הראיון זכה לביקורות קשות על כך שהיה רווי בחנופה. הבוקר (רביעי) התעמת ריקלין בנושא עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM. "אמרו שזה ראיון לא רלוונטי ולא מעניין ולא מפסיקים לדבר עליו", ציין ריקלין.



מדוע "לחצת" לחץ כל כך על נתניהו כמראיין?


"אני חדש בתקשורת, במקצועי אני בכלל ארכיאולוג. וכשראיתי ראיונות כמו למשל של יונית לוי עם אובמה, או לפני כמה ימים את עודד בן-עמי עם סתיו שפיר, אז הייתי בטוח שכאשר אתה מראיין, אתה מהנהן. ואז אמרו לי, לא, אתה צריך גם לשאול שאלות. אז בראיון עצמו גם שאלתי שאלות. אבל לא הגעתי לדרגה של רינו צרור, שקרא לציפי לבני 'מלכת האיחוד'. למדתי מכם. אתם, השמאל, הצגתם פה תבנית וכלל, שאם זה מרואיין מהשמאל, עושים איתו ראיון מלטף".



תפסיק עם גיבוב השטויות הזה. כשאני מראיין משנה לי אם זה שמאל או ימין?


"כן", השיב ריקלין, "ואתן לך דוגמה רעיונית. כשאתם, התקשורת, הנה, אתם לא נותנים לי לסיים משפט, כי אנחנו לא מאותו צד". בהמשך הוסיף: "יש לי תעודת עיתונאי, אבל אני חושב שהיום להיות עיתונאי בישראל זה בושה. בושה להיות עיתונאי. אני רואה מה הזוג נתניהו עובר פה בתקשורת הישראלית מאז שהם ניצחו בבחירות ואני באתי לאזן. אני באתי לעשות צדק, כי שוחטים אותם כל שבוע ברשעות, בחוסר כבוד. אני אומר, מגיע לזוג הזה עיתונאי אחד או בן אדם אחד או שני אנשים, שירצו לשמוע אותם".


שרה נתניהו. צילום: פלאש 90
שרה נתניהו. צילום: פלאש 90



 "אתם יותר חכם מזה ניסים" 



עבורך מי שתומך בנתניהו הוא עיתונאי מעולה ומי שלא, שיתבייש לו, הוא שמאלן


"אתה יותר חכם מזה ניסים ואת יודע שלא התכוונתי לזה", השיב ריקלין, "התכוונתי שאם יש פה ראש ממשלה שעושה דברים טובים, תגידו שעשה דברים טובים. ואם עשה דברים רעים, תגידו שעשה דברים רעים. אם יש פה כלי תקשורת ועיתונאים שבמשך שנתיים אומרים על אנשים רק דברים טובים, או רק דברים רעים, זו לא עיתונות. קצת הגינות. עם כולם, אגב, לא רק עם נתניהו. כל הפוזיציות פה, כל המחויבויות, כל הסיפורים שכולכם מכירים היטב. אני זוכר תקופות אחרות. היו פה פעם עיתונאים באמת. היום, לצערי הרב, כזו חארטה בארטה, כזה לא אמיתי, כזה לא אמין. אני מקווה שיום אחד זה יחזור".



לא הייתה בריקלין סקרנות אמיתית לשאול את שרה נתניהו שאלה קשה ומעניינת?


"טסתי במטוס ראש הממשלה לארה"ב ואוסטרליה", ענה ריקלין, "וישב לידי כתב מדיני שהייתה לו את הסקרנות הזו, ושאל כל הזמן על חקירות. הוא לא קיבל תשובה, או שקיבל תשובה שאנחנו רגילים לשמוע. מה התחדש? לעומת זאת אתמול הייתה לי סקרנות כן לשמוע את שרה נתניהו הבן אדם, האישה, שעוברת התקפות כמו שאף בן אדם לא עובר פה, לשמוע מה היא אומרת, איך היא נשמעת. גיליתי שהיא לא רוצה שהילדים שלה ייכנסו לפוליטיקה, כי היא רואה מה הם עוברים והיא הייתה מעדיפה שהם יהיו מחוץ לכל דבר הזה. גיליתי שהיא חיה בסדר יום מטורף, מטורף, בלחץ, כאישה".



לא שאלת את נתניהו כמה זמן היא מקדישה לעבודתה כפסיכולוגית


"זה בסדר שאתם משלמים את המיסים שלכם לברנז'ה", הגיב ריקלין, "בפעם הבאה שאראיין אותה תעשו לי טובה, שלחו לי שאלות, כי אני חייב להתחשב בשאלות שאתם רוצים לשאול. כי אני לא מספיק אינטליגנטי כמוכם. תעשו טובה. אני אוהב שהחברים שלי מהשמאל מטיפים לי ומלמדים אותי איך לדבר ואיך לראיין. אני רוצה לראות שפעם אחת תעשו את זה למראיין מהשמאל, שתשאלו אותו למה לא היית נוקב, אז אני אאמין לכם. עד אז אני לא מאמין לכם. הכל פוליטי".



מה הכותרת שלך מהראיון?


"גיליתי את היחס שלה לאלאור אזריה, שהיא חושבת שהוא צריך להיות כבר מזמן בבית. שמחתי לשמוע את זה. זו הכותרת של הראיון".






ציפית שהיא תחשוב אחרת מבעלה?


"כן", ענה ריקלין, "יכול להיות שהיא הייתה אומרת שזה מקרה לא פשוט. המקרה של אלאור אזריה הוא לא פשוט".



לסיום שאל משעל את ריקלין האם הוא יכול לסדר לו ראיון עם שרה נתניהו. "אם תסכים להיות הוגן ותרבותי, ולא מתלהם ונוקב ומתחייב לברנז'ה, להראות כמה אתה יודע להיות אלים וגס, כמו שככה מתחייב פה, אז בוודאי", השיב ריקלין. "מותר לך לשאול שאלות. תשאל את השאלות שלך. הכל סבבה. בלי לקפוץ, להתפרץ ולהפריע בכל משפט, אז מה הבעיה, אני אנסה, אני אמליץ עליך בשמחה. מי שרוצה אני אמליץ עליו".