תכנית הריאליטי "האח הגדול" מתקרבת לשלב הגמר, ואחד המשתתפים הזוכים לאהדה גדולה הוא אביחי אוחנה האילתי, הסובל ממחלת עיניים בשם מרטיניטיס פיגמנטוזה, הגורמת להרס תאי הראייה ברשתית העין ויוצרת שדה ראייה צר עד כדי עיוורון מוחלט.







דנה ספקטור ורן שריג שוחחו ב-103FM עם הוריו, תמי וסמי אוחנה. "הבן הבכור המדהים והמקסים שלנו הקסים שלושת רבעי מדינת ישראל", אמרה האם, "הבן שלי זה הילד הכי אמיתי. אני צופה להוטה של כל העונות של 'האח הגדול'. באמת, בלי שום קשר לזה שזה הבן שלי. הוא עשה להם את התוכנית. באמת היה להם ליהוק, יצא ליורם זק (במאי ועורך התוכנית) בגדול". עוד סיפרה על הגעגוע אליו: "יש לי הרבה רגעי משבר, רגעים של לבד, בכי וגעגוע ואני רוצה להיכנס לתוך המסך".



בעלה סמי סיפר: "כשהיה עליו לינץ', תמר ואני הסתכלנו אחד על השנייה והיא אמרה לי, 'תביא לי אותו הביתה'. לא רוצה, לא רוצה שום דבר. אמרתי לה, תמר, הוא אמר לך שלא תגונני עליו. היא אמרה לי שחייבים. אז אמרתי לה שצריך לתת לו לעשות בדיוק מה שהוא יודע לעשות. והוא מלמל ככה בתוך הרפרטואר של המילים שלו שהוא הוציא אותן, שהוא פשוט לא מצא את עצמו עם המילים, כי היו יותר מדי קולות ברקע. ואמרתי לאשתי שהם הצליחו טיפה לבלבל אותו. אבל בימים האחרונים הוא נראה מקסים וממש מיוצב".



ספקטור שאלה את האם תמי האם היא מרוצה מהזוגיות של בנה עם משתתפת התוכנית מעיין אשכנזי. "זה לא עניין של חוסר שביעות רצון", אמרה האם, "האמת היא שהבית הזה, וכולם יודעים, הוא בית מאוד דינמי, מאוד משתנה מרגע לרגע. עד לרגע שבו נכנסתי, שאז באמת לא הייתי מרוצה, והערתי לבן שלי את מה שהערתי. זה שעשע אותו במידה. אני חושבת שהערתי בה (במעיין) משהו רדום. אני חושבת שהוצאתי ממנה מחסומים כלשהם, שהיו בילדה הזו. בסך הכל הכללי היא ילדה מאוד מקסימה, ילדה עם לב טוב, עם לב מלא. אני לרגע לא אומרת שאני לא מעריכה את כל מה שהיא עושה בעבור אביחי בבית. אני לא כל כך מוצאת כרגע מקום להתבטא בנושא הרגש, כי עד שזה לא יהיה בחוץ, אני לא יכולה, ואני לא חושבת שמישהו יכול, לשפוט ולהחליט".



על בתם השנייה סיפרו ההורים: "יש לנו ילדה מקסימה שקוראים לה חן. כמו אביחי היא חולה באותה מחלה, אותה בעיית עיניים, והוא אמר עליה במשימת הרדיו (שהייתה בבית 'האח הגדול') שהיא גיבורה".