שרת התרבות מירי רגב הודיעה היום (שלישי) כי הנחתה לבדוק האם בסדרה "מגידו" המשודרת בערוץ "יס דוקו" ומתארת את חייהם של האסירים הביטחוניים בבית הכלא, יש תכנים פוגעניים. במכתב שכתבה לפורום המשפחות השכולות אמרה רגב כי אמנם טרם צפתה בסדרה אולם "גם שהיא לא אושרה ותוקצבה שלא בתקופתי, עדיין ככל שיש בה תכנים פוגעניים, אפעל בכלים המשפטים העומדים לרשותי כדי להסיר את תמיכת המשרד והמדינה".



רגב כתבה כי "מאז כניסתי לתפקיד אני פועלת למנוע תמיכה ציבורית מכספי המדינה בפעילות שמזלזלת פוגעת וחותרת תחת ערכי מדינת ישראל ובסמליה. אני מאמינה בכל לבי שגם מדינת ישראל הדמוקרטית התוססת המאמינה בזכויות אזרח בשלטון החוק ובחופש הביטוי אסור לה לתמוך בפעילות הרסנית פוגענית זו".



רגב הדגישה במכתבה לפורום המשפחות השכולות כי היא מנהלת שיח רצוף עם היועץ המשפטי לממשלה כדי להביא את תפיסתה שאין מקום לתמוך בפעילות הפוגעת במדינת ישראל ובסמליה.



השרה מתחה ביקורת מרומזת על קודמת בתפקיד, לימור לבנת, שבתקופתה הוחלט להפיק את הסדרה. "במקרה הנדון, מדובר בהחלטה במשמרת של קודמתי השרה לשעבר לימור ליבנת והתקציב ניתן על ידי הקרן החדשה עוד בשנת 2014. יחד עם זאת, הקמתי ועדה שמגדירה מחדש את כללי התקצוב כדי למנוע בעתיד הישנות מקרים כאלה", כתבה.



היא הוסיפה כי "אני נאמנה לדרכי שיש להבחין בין חופש המימון לחופש הביטוי - מי שמעוניין בתמיכת המדינה ראוי שישמור על ערכיה וסמליה".



השרה רגב הדגישה כי לא צפתה בפרק הסדרה שהוקרן. "יחד עם זאת הנחתי לבחון את הסדרה והגם שהיא אושרה ותוקצבה, שלא בתקופתי, עדיין ככל שיש בה תכנים פוגעניים, אפעל בכלים המשפטים העומדים לרשותי כדי להסיר את תמיכת המשרד והמדינה".



אתמול שלח פורום המשפחות השכולות מכתב לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בו כתבו כי "חייהם של המחבלים מתוארים בחיים מסכנים ב'קופסת גפרורים' ו'סובלים'. דבר כזה לא יעלה על הדעת".



כי "נודע לנו כי האישור לצילום ניתן בזמן הממשלה הקודמת, אך רובם של הצילומים צולמו בזמן היותך מכהן כשר לביטחון פנים. כמובן שבתיעוד לא היה שום אזכור לסבלן של המשפחות השכולות, אלה שאיבדו את יקיריהן עקב אירועי הטרור של המחבלים".  



תגובת פורום משפחות שכולות 
"מכיוון שמדובר בפנייה אשר מנוגדת לכל אשר אנו מאמינים בו, שבבסיסה עומד ניסיון  השתקה וסתימת פיות, נדהמנו לראות את שמנו מתנוסס מעליה. פנינו לעיתונאי אלטמן שאמר כי הידיעה מבוססת על מכתב שקיבל מדובר "אם תרצו" אודי טנא, אשר הלוגו המתנוסס עליו, והחתימה בתחתיתו היא של "פורום משפחות שכולות" 
מצער ומביש הדבר ששמו של ארגון ידוע, שכל תכליתו קירוב לבבות וחתירה לשלום, למרות המחיר הכבד ששילמו חבריו, אירגון מוכר ומפורסם בציבור למעלה מעשרים שנים, נגזל ממנו בחוסר תום לב, בצורה כל כך צינית, אכזרית ומגמתית!
אבקשך לפעול במיידית לתיקון הידיעה באתר האינטרנט של ישראל היום ולפרסום מודעה, בגודל זהה לזה של הידיעה, בשער ישראל היום או בכפולה הפותחת של העיתון (שם פורסמה הידיעה). נוסח הודעת ההבהרה צריך להיכתב בתיאום עימנו ולקבל את הסכמתנו וצריך שתהיה בו הבהרה כי השימוש בשמנו נעשה שלא כחוק וש"אם תרצו" מתנצלים ההטעיה וחוזרים בהם ממנה. 
כנ״ל לגבי עיתון הארץ וכלי תקשורת נוספים באשר יהיו.
באם הדבר לא יעשה במהלך היומיים הקרובים, בכוונתנו לשקול נקיטת הליכים משפטיים כנגד ארגון "אם תרצו", על ההטעיה ועל הנזק שבצידה".