בטור הראשון שלי בתחילת העונה הנוכחית, כתבתי שייעשה צדק פואטי אם בסוף העונה יוכרז אביחי כמנצח ורגע לפני שהוא הולך ומאבד את מאור עיניו, הוא יטעם את אורו המתוק של הניצחון.  אתמול בערב זה קרה. אביחי הוא הזוכה וקשה לי להאמין שנשארה עין אחת יבשה כאשר ראינו אותו עושה את דרכו החוצה בצעד מהסס ובצניעות כשהוא נאחז בקירות הבית.



אמנם הוא לא היה צנוע במיוחד במהלך העונה והחמיא לעצמו בלי סוף. הוא גם לא היה טוב וטהור כל הזמן, לפעמים אפילו קצת מרושע ולא מפרגן, לפעמים בוטה ונוטף ארס, אבל תמיד סלחתי לו כי הייתה לי חמלה גדולה כלפיו, אבל גם הערכתי את כושר העמידות שלו למרות מוגבלותו והכושר הוורבלי והיכולת לנתח את עצמו ואת הסביבה. 



לא השאיר עין יבשה. אוחנה. צילום: אמיר מאירי
לא השאיר עין יבשה. אוחנה. צילום: אמיר מאירי



לצידו ישבה שני, יריבה ראויה וחזקה, אינטליגנטית, רהוטה וישירה שהתעמתה באומץ מול רוב הבית והייתה עיקשת וקשה, אך גם רכה, מפרגנת ואוהבת. אני רק מקווה ששנתו של שרון גל עם החיוך הנעים, לא תנדוד בלילות, לאחר שכל כך ייחל לכך ששני "עוכרת ישראל" אפילו לא תגיע לגמר.
 
בערב נוצץ וזוהר עם סטיילינג הורס בעיקר של אינדל (שהיה דומה שתי טיפות מים לאדי מרפי ) ועדן, הסתיימה תקופה של 8 עונות של האח הגדול תחת הפטרונות של הזכיינית "קשת". קורין הייתה מקסימה וצרם לי שיורם זק לא זרק לה מילת תודה על שנתיים שבהן היא הביאה עימה משהו חדש, מרענן ומלבב שלא לדבר על החיוך הממיס והלוקים המפוארים. 

ערב נוצץ וזוהר. צילום: אמיר מאירי
ערב נוצץ וזוהר. צילום: אמיר מאירי


 גם האח בכבודו ובעצמו תרם לטראש הטלוויזיוני 


בערב מרגש וחגיגי שכזה, כמעט שוכחים את הכשלים ודרך החתחתים שעשה הניסוי החברתי הזה. 
 
יורם זק, היה האח הגדול שבמשך 8 עונות ניווט את הספינה אך לא תמיד הביא אותה לחוף מבטחים. הוא אמנם אדם מוכשר שמסוגל "להוציא מים מסלע" (דברי ארז טל), אך המים לעיתים היו עכורים, גם כי ברוב הזמן הוא העדיף למכור שעשוע זול להמונים ולהעביר מסרים שליליים לנוער שצופה בפריים טיים, וגם בגלל שפגע בלא מעט דיירים.  
 
לתוך הבית נכנסו אנשים שהיה להם חלום שהתנפץ לאחר שהאח הגדול ניצל את תמימותם ומכר להם אשליות, אך ברגע האמת השאיר אותם חשופים בצריח למול ציבור צמא דם, ובלבד על מנת לרצות את אלוהי הרייטינג שלא יודע שובע. אחרי שנעזר בהם לשמן את מכונת האס אם אסים, הוא שלח אותם לדרכם, אמנם על פי החלטת הצופים, אולם הייתה זו החלטה שלעיתים הוא היה אחראי לה בגלל עריכה מכוונת ומגמתית לטובת, או נגד דייר כזה או אחר. לא בכדי האח הגדול הוא הריאליטי שקיבל הכי הרבה תביעות מצד משתתפי התוכנית. 
 
הוא אף הגדיל לעשות כאשר הכניס לבית אנשים עם רקע בעייתי, כשהוא מודע לכך שמדובר בחבית נפץ אפילו עבור אנשים הכי נורמטיביים. ואם לא די באלימות של דיירים מסוימים, גם האח בכבודו ובעצמו תרם לטראש הטלוויזיוני בהתבטאות חסרת תקדים בעליבותה כלפי אחת הדיירות, והופ, קם לו דור חדש של נפגעי האח הגדול. ואם לאח הגדול מותר, אז לכולם מותר, גם לגולשים שמציפים את הרשת בהסתה פרועה ומרושעת, והרי לפניכם מנפלאותיו של ערוץ מסחרי שאתמול חגג ברוב פאר והדר מסיבת פרידה, כאילו זו הייתה מסיבת ניצחון לרגל הישגיו המרשימים. 
 
עריכה מרשימה בהחלט הייתה ואין תותח גדול מיורם זק בתחום זה, אך הישגים מרשימים לא היו פה. אמנם זו הייתה תוכנית עתירת רייטינג, אך גם עתירה ברמיסה של כבוד האדם ועמוסה ברדידות ובינוניות, עד שהצופים בלית ברירה ובגלל חוסר תכנים שווים, התווכחו ברשת על זוטות. כמו למשל, מספר הנפיחות שאביחי משחרר ביממה. או על צורת האכילה של אינדל. או באיזו זכות חסכה מעיין כסף עבור ניתוחים פלסטיים (אפשר לחשוב שזה על חשבונם כן?) ובשיא חוצפתה ובורותה הביאה את הכסף למנתח בקופסת נעליים. 
 
הייתי מצפה מאדם כמו יורם זק, שכשם שהוא ידע להעניק לנו אמש בכישרון רב רגעים קסומים כאשר הוא נפרד מהבית, יידע אף להעניק לנו במהלך העונות איכות טלוויזיונית על ידי בחירות נכונות. ממילא הוא מתערב במה שקורה בבית ומתסרט את העלילה, אז למה לא ליזום למשל שיח חברתי מרתק בתוך הבית או פעילות מקוריתעורר אצל הדיירים את התאים האפורים? מה קיבלנו במקום? עונה עם משימות ממוחזרות ומתישות.

אז מה יורם? 15 דקות התהילה שלך מתחילות עכשיו?