העונה השמינית של ה"אח הגדול" הסתיימה רק לפני שבוע בצורה חגיגית, זוהרת ומושקעת, כשאין ספק שאנשי ההפקה והעורכים השתדלו ואף הצליחו להוציא מתחת ידם שואו כמעט הוליוודי. הצופים נפעמו והתרגשו והיו כאלה שהזילו דמעה ביחד עם קורין, כי הרי זה לא היה טקס סיום רגיל, כמו עוד סיום עונה של "המתים המהלכים" ולהתראות בעונה הבאה.



זה היה סיום של כל עונות האח הגדול לדורותיו, וכאשר יורם זק, בהשתפכות יוצאת דופן סיפר איך הוא אהב להקשיב לאחיו הקטנים בשיחות הקטנות על קפה של בוקר במטבח (כשבעצם הוא נרדם על הדסק מרוב שעמום), או לצפות בהם כמו אבא בחדר השינה (מתמזמזים מתחת לשמיכות), לא אתפלא שאצל רבים, הלב החסיר פעימה, ועוד לפני שנשמע האקורד העצוב האחרון שחתם לנצח את עידן האח, הם כבר התגעגעו.



מה שהצופים לא נתנו עליו את דעתם, מרוב התרגשות ודמעות שטשטשו את ראייתם, הוא שבעצם באותו ערב חגיגי, "קשת" ויורם זק דאגו לפמפם לנו לתוך התודעה שתם ונשלם ולא יחזור לעולם. לא מעט טוקבקיסטים מוטרדים אפילו הביעו דאגה וחשש להמשך קיומם על פני כדור הארץ, בלי האח הגדול. עד כדי כך, הצליחה הפקת התוכנית לשחק לאנשים במוח וליצור אצלם את הרושם שהסתיימה תקופה ולא נשאר אלא להתרפק עליה בזיכרונות ונוסטלגיה, שלרגע הם שכחו שהתוכנית בעצם לא שבקה חיים והיא תחזור בשנה הבאה בהפקתה של רשת הזכיינית השנייה של ערוץ 2.



"רשת" מצידה, לא נרדמה בשמירה ומיד קלטה את התכסיסים של "קשת" לעשות שטיפת מוח לצופים כאילו האח הגדול הוא פסה ולעולם לא יחזור. תכסיס מעניין במיוחד נקלט אצל חדי העין כאשר גילו יום בהיר אחד שבעצם אתר מאקו שמציע צפייה בכל העונות של האח הגדול, מחק את כל הפרקים של כל העונות בהודעה: "אנו מצטערים אך תוכן זה כבר לא קיים באתרנו". טאדאם! צעד תמוה ביותר שמעורר מיד את השאלה מה יש ל"קשת" להסתיר? האם היא פוחדת מתביעות עתידיות ומעלימה ראיות שעלולות להיות מרשיעות? למה לשפוך את המים עם התינוק? הייתכן שהאח בסופו של דבר, לא כל כך גאה ביצירתו?



או אולי "קשת" לא רוצה שהאחות החורגת "רשת" תעתיק ממנה, למרות שלטעמי, האח הגדול בפורמט שהיה קיים עד כה, הוא לא כזה מודל לחיקוי. או בעצם, בצעד נואש ואחרון החליטו ב"קשת" למחוק לגמרי מהזיכרון הלאומי כל שריד וזכר לעשרות הדיירים ולסיפורים שהם טוו בין כותלי הבית, בתקווה שהתכנית תצא לנו לגמרי מהסיסטם ועד שהיא תעלה שוב בעונה הבאה, לא נזכור לצפות בה, או נאבד לגמרי עניין, ו"רשת" תעמוד מול שוקת שבורה.



 גימיק גאוני או אקט של נקמה? 



אולם לא משנה מה הייתה הסיבה, ריח לא נעים עולה מכל הסיפור ומתאר תמונה של אנשי ההפקה בורחים כמו גנבים בלילה, לא לפני שהם מוחקים עקבות, מנתצים את הבית לרסיסים ופוף הוא נעלם כאילו לא היה. ההפקה חשבה שאותו כדור ששבר את קירות הבית הוא גימיק טלוויזיוני גאוני שהצופים ימותו עליו. לי זה הרגיש יותר כמו אקט של נקם במקרה הגרוע, ובמקרה הטוב, אקט סמלי לכך שהתכנית שברה את רוחם של לא מעט דיירים במשך העונות.



"רשת" לא נבהלה וקפצה מיד על רגליה האחוריות כשהיא נרתמת מיד לעשות מעשה שיזכיר לכולם שהגיע שריף חדש לעיר והוא חזק וחכם יותר מקודמו. היא לא חיכתה שנה עד שתתחיל העונה הבאה. היא מיד הפגיזה עם פרסומת לתוכנית האח הגדול, ואחת המוצלחות ואפילו הפיוטיות שאי פעם נראו על המסך, פתחה בסרטון בשאלה הסוף? והראתה שמתוך ההריסות של הבית קופצת לה העין של האח בצורה של ביצה ממנה יבקע אפרוח חדש.



ממש כמו בפסקול הסרט של "מלחמת העולמות" שבו אחד הניצולים אחרי שהחייזרים הרסו את כדור הארץ, אומר שמתוך החורבן והאפר יצמח עולם חדש טוב ואמיץ יותר. עוד פירסמה, "רשת" תמונה באינסטגרם של "אביחי ומעיין" בנשיקת אוהבים ותמונה נוספת של עוגת "האח הגדול" שמזמינה אותנו לטעום ממנה. במילים אחרות: חכו, המשך יבוא, ואפילו באותו קונספט של עינו הפקוחה של האח, מלווה באותם צלילים מוכרים.



ללא ספק, מהלך פרסומי נבון וצעד אסטרטגי נכון מצד "רשת" שיש למה לצפות ואני משוכנעת שעם הבעלים החדשים, שעד כה לא אכזבו אותנו עם תוכניות כמו "אקס פקטור", "הישרדות" ו"דה ווייס", ה"אח הגדול" בעונה הבאה תחת ניהולם, יפתיע ויבטיח תכנים ואנשים מעניינים ויותר תרבות נטולת אלימות, במקום הטראש שאליו הורגלנו ובעוונותינו צפינו בו לעיתים בסקרנות מבישה.