אחרי עשרות שנים בהם התרגלנו לסדר מסוים בשלט, התקבלה היום (רביעי) ההחלטה בדבר הסדר החדש אליו נצטרך להתרגל. זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, וגם ערוץ 10, ינדדו מהאפיקים הרגילים שלהם, ומהראשון בנובמבר, כולנו נראה טלוויזיה, אבל בצורה קצת אחרת. "קשת" היתה זאת שזכתה באפיק 12, בו היא חשקה, לאחר שהציעה סכום של 25 מיליון שקלים על מנת לקבל אותו, בעקבות מחקרים שעשתה בנושא. בחברה הביעו סיפוק רב מהזכייה ואף כתבו לעובדי החברה מכתב בעל 12 סעיפים בו הם מודים להם, וטוענים כי הבחירה תהפוך את החברה לפופולרית הרבה יותר.



בסך הכללי במסגרת המכרז הציעו גופי השידור עבור האפיקים בהם זכו סך של כ-33 מיליוני שקלים. כפי שנקבע בחוק, כספים אלה יחזרו לגופי השידור המפוקחים על ידי הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין (HOT, YES) וישמשו למימון הפקות מקומיות קנויות וקידום יצירה ישראלית. כפי שנקבע בחוק, ההחלטה על חלוקת הכספים תבוצע בהמשך על ידי שר התקשורת.



קשת זכתה באפיק 12 כשהציעה במכרז כ-25 מיליון ש"ח עבורו, רשת באפיק 13 עבורו הציעה 7.77 מיליון ש"ח וערוץ 10 יעבור לאפיק 14 עבורו הגיש הצעה סמלית של שקל ו-54 אגורות. אגב, האפיקים 10 ו-22 יוחשכו, ובמשך כשלוש שנים לא יהיה בהם שום שידור, אלא כתובית של מועצת הכבלים והלוויין. חברות הכבלים והלוויין יוכלו לעשות מה שהן רוצות באפיקים אלו,  אך לא לשדר בהן תוכן מסחרי. 



 קשת לעובדים: "ללא שכירות, ללא שותפים, 12 זה הבית" 



יו"ר הרשות השנייה, אווה מדז'יבוז', אמרה לאחר המכרז: "אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך היסטורי וחשוב בעולם התקשורת הישראלי שישנה מן היסוד את הרגלי הצפייה כפי שהכרנו אותם ב-20 השנים האחרונות" אומרת יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', "אני גאה לעמוד בראש מועצת הרשות השנייה שמובילה תהליך זה בשקיפות, במקצועיות ומתוך דאגה לאינטרס הציבורי. אפיקים 22 ו-10 הפכו חלק בלתי נפרד מהטלוויזיה בישראל וכעת יעמדו בפניו אלטרנטיבות צפייה חדשות שיסייעו גם בריענון המסך וגם ביצירת יציבות ותחרותיות בענף. אני מאמינה שעם השלמת התהליך בסוף 2017 נהנה כולנו מטלוויזיה מסחרית מגוונת, מעניינת ואיכותית".



במכתב שיצא לעובדים מהנהלת קשת, תחת הכותרת 12 על 12 נכתב: "אנו שמחים מאד וגם ממש נרגשים להודיע, כי ב-1.11.17 קשת תעבור לערוץ 12. תתרגלו ותספרו בבית ולחברים – הערוץ הזה (12) הולך להיות הבית הקבוע שלנו. הפעם זה לא זיכיון, לא בשכירות, ללא שותפים ולא באופן זמני. זה הערוץ שלנו לתמיד. במכרז על מספרי הערוצים, 12 היה הערוץ המבוקש ביותר וקשת הציעה את הסכום הגבוה ביותר.



הסכום נקבע לאחר מחקר וניתוח לבחינת ערכו של האפיק. ההשקעה בערוץ 12 היא חלק מהראיה לטווח ארוך והאמונה של בעלי המניות והדירקטוריון בחברה, בדרכה ובכישרונם של עובדיה. אמונה זו מביאה אותנו גם למחוזות רחוקים בתוכן, בקידום, בדיגיטל ובעולם עם KI".