כאשר פרנסיס אנדרווד פורש מהנשיאות ב"בית הקלפים", וקלייר אשתו תופסת את מקומו, הוא מזכיר לה כמה שהוא אוהב אותה. לנו הצופים הוא מגלה, שהוא מתכנן להרוג אותה אם היא תעצבן אותו. ב"הישרדות" הם כל כך "אוהבים" אחד את השני שהם יעשו הכול כדי שאחרים יעופו מהמשחק. "אני אוהב אותך" אומר שגיא לניקולה שאותה העמיד להדחה, "אבל את לא עושה מספיק בשביל השבט". (אז למה אתה בעצם אוהב אותה?). 

"אבל את לא תורמת כלום" שגיא. צילום: אוהד רומנו
"אבל את לא תורמת כלום" שגיא. צילום: אוהד רומנו

"שמע אחי, אני לא שונא אותך, להפך, אני אפילו מעריץ אותך", (ואולי יום אחד אחרי שתסתיים התוכנית נאכל ביחד סביח אצל "עובד" בגבעתיים), אומר נתי ליוסי שאותו הוא פשוט לא סובל, אבל נאלץ להתחנף אליו כדי שיוסי לא ישים את השם שלו במועצת השבט. אילו לפחות היה מתמודד אחד מכל העונות של הישרדות, שפעם אחת היה מתנהג כמו גבר גבר ולא מתחיל להתחנף רגע לפני ערב הדחה, כדי שנוכל להגיד לעצמנו: וואלה, שיחק אותה טראמפ.

איזו אמת בדיוק הביאה עדי? 

בפרק ההדחה אמש לא קרה שום דבר בלתי צפוי. אפילו ידעתי לנחש את העיתוי למשימת חיפוש המפתח בתוך ערימת חול, משימה שחוזרת על עצמה בכל העונות. ומרוב שתגובות המתמודדים צפויות, כמו המשימות (גם הפעם, כמה מפתיע, היה צריך להרכיב פאזל, ונזכרתי בטום הנקס שבאחד מסרטיו הוא מתרסק עם מטוסו על אי בודד ואין לו זמן לשחק בפאזלים, כי הוא עסוק בהישרדות), בשביל להפיג את השעמום התחלתי לשאול את עצמי שאלות.

למה בהפסקת הפרסומות, הם מבטיחים שאחרי שלוש פרסומות בלבד חוזרים לתוכנית "השרדות", וזה קורה רק אחרי שמונה פרסומות? (ספרתי אותן במדויק). למה התכוון גיא זו-ארץ כשאמר לעדי רגע לפני שעזבה את הפיליפינים: "את הבאת את האמת שלך". לאיזו אמת הוא התכוון? איך לשבור את מהירות האור? או מה החלקיק הכי קטן של החומר? או שבאידיש, "טעטע", זה אבא, ולכן עדי צועקת "טעטע" לריבון עולם?

למה התכוון שגיא כשאמר למעיין, הדוברת של מירי רגב, שהוא למד ממנה כל כך הרבה? מה הוא כבר יכול היה ללמוד ממנה כל כך הרבה בפרק זמן כל כך קצר? אולי סודות מחדר המיטות של רגב שמצליחה לשלהב את דמיונם של כמה מגברברי הארץ בגלל ההופעות שהיא מרביצה בפסטיבלים, או להיטותה לשחק את תפקיד "אילוף הסוררת"? ואם על זה שגיא ומעיין מדברים בשיחות הלילה שלהם, למה לא מספרים לי שום דבר? עדיף רכילות עסיסית על דמותה הססגונית של שרת התרבות, מאשר הדיון המשעמם שהיה אתמול במועצת השבט, כאשר ניקולה לא ידעה עד הרגע האחרון להחליט אם במשימות היא יותר פיזית מאשר שכלית, או שניהם יחד, ועל זה נסב רוב הדיון המתיש הזה.

עד כה עונה יבשה עם דמויות מעט כבדות נטולות הומור (מה עבר לוורד בראש כאשר הציעה לשגיא להדיח את מעיין, אהובת ליבו?).

אולי כדאי לנו לשחק אותה מופתעים, כאשר תגיע משימת אכילת הג'וקים. זה יעזור לנו להתלהב יותר. כנאמר: "איף יו קנט מייק איט, פייק איט".