אני לא נהנה כשמנסים לדחוף לי בכוח משהו לפה. אולי זו טראומה מילדות עם הדייסה והאווירון, אולי זה סתם רצון טבעי של אדם בוגר לאוטונומיה. כשמדובר בפרסומי העונה החדשה של "משחקי הכס", אני מרגיש שמנסים לדחוף לי אותה לגרון עם טרקטור.


העונה החדשה, השביעית במספר, תעלה לשידור ב–17 ביולי השנה. ביום שישי שעבר קיבלתי במייל תזכורת שלישית מהוט שב–17 ביולי תחזור סדרת הדגל שלהם. לשם הספורט, סרקתי את המייל וגיליתי שיומיים קודם לכן יס שלחו לי הצעה לצפות בסדרה הקרויה "פילדלפיה זורחת 12", שאיני יודע מה משודר בה מכיוון שלא צפיתי בה מעולם. אלא שהפעם אמורים להתארח בה יוצרי הסדרה - שלושה ניחושים - לא צריך, כבר ניחשתם: "משחקי הכס".



במייל נפרד הזמינו אותי ביס להשתתף בהגרלה עולמית לפרמיירה של "משחקי הכס", כולל טיסה זוגית, מלון בבוורלי הילס וכניסה לאפטר פארטי אחרי ההקרנה במחיצת הפקת הסדרה. אני רק מדמיין את הפרצופים שם כשאני נכנס במכנסי הג'ינס הכי חגיגיים שלי, אלו עם הקרעים בתחת, ועם העניבה שבחיים לא הייתה לי.



וזה סיכום זמני וחלקי בלבד, בלי להכניס לחשבון את כל הטריילרים והפרומואים והראיונות שכבר היו, ואנחנו רק בסוף יוני. לפנינו עוד כמעט שבועיים וחצי עד שיוקרן ממש הפרק הראשון, ולא צריך להיות נביא כדי לדעת שהשצף קצף הזה רק יגדל. כל אדם על פני כדור הארץ, מלבד אולי בני כמה שבטים נידחים אי־שם באמזונס שהולכים עירומים עם עגילים, ימלמל "משחקי הכס, משחקי הכס".



משחקי הכס, עונה 7. צילום: יח"ץ הוט



זו אכן סדרה טובה. סדרה משובחת. מה טוב ומה נעים שיוצאת לדרך עונה חדשה שלה. אלא שעם כל הטירות והדרקונים והיפהפיות חשופות החזה, "משחקי הכס" לא הרוויחה את המהומה הגדולה שמחוללים סביבה. זה לא שג'יימס גנדולפיני חזר מן המתים לצילומי עונה חדשה של "הסופרנוס". אפשר להבין את HBO. הם מריחים רייטינג, הם מריחים כסף, הם לא קיימים לשם שמיים. אבל קצת פרופורציות, בסך הכל סיפור פנטזיה ססגוני. ברגעים האלה ממש זכיינים שלהם בטח טורחים על מוצרי הפרסום של העונה השביעית - נעליים, עטים, חולצות, אימוג'ים וכיו"ב מחלבות מזומנים, אבל אנחנו הצופים, במה אשמנו? מהו הגשם הזה של "משחקי הכס" שניתך לנו על הראש? באמת שיים, שיים.