הראיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו בערוץ 20 ממשיך לעורר גלים, והפעם במישור הבירוקרטי. יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, יפעת בן חי שגב, הורתה היום (ראשון) לפתוח בהליך בירור נגד ערוץ 20 בשל חשש לשידור משדר חדשות בניגוד להוראות רישיונו. מבחינת המועצה, בראיון עם ראש הממשלה עסק בנושאים חדשותיים, בעוד שהרישיון שלו אוסר עליו לעסוק בנושאים כאלה ללא אישור.

על פי תנאי רישיונו, הערוץ יכול לשדר חדשות רק לאחר אישור המועצה מראש ובכתב. הערוץ הגיש למועצה בקשה להפיק חדשות ולשידור מהדורות ומבזקי חדשות, שאושרה בכפוף למספר השלמות ומינויים שעל הערוץ לבצע. מאחר וההליך טרם הסתיים - הוראות הרישיון הקיימות בעינן עומדות.

  
לדברי, בן חי שגב, "עד סיום ההליך המאפשר לו לשדר חדשות, אסור לערוץ לחרוג מהכללים הקיימים".


 

מאז הקמתו, בקיץ 2014 ועד היום, נקנס הערוץ במאות אלפי שקלים בשל אי עמידה בתנאי הרישיון שלו, בין היתר בגין שידורי חדשות בניגוד להוראות הרישיון. 

על פי תנאי הרישיון, לכשיתקבל, יוכל הערוץ לשדר חדשות במשך שעה לכל היותר בפריים טיים. בנוסף, בשעות שאינן שעות צפיית שיא, יותר לערוץ לשדר מבזקים באורך כולל של 30 דקות לכל היותר. שידורי החדשות ייכללו במכסת התכנים הכלליים (תכנים שאינם שידורי מורשת) העומדת על 25% מכלל שידורי הערוץ. המועצה החליטה גם לבצע שינויים בנספח האתיקה ובנספח ההפרדה המבנית והעסקית של הערוץ כך שיתאימו גם לשידורי חדשות. 
 
כמו-כן, קבעה המועצה - בהתאם להתחייבות הערוץ - כי עליו להצטרף למועצת העיתונות שלה תקנון אתיקה המחייב את חבריה, ואכן הערוץ הודיע על הצטרפותו למועצה לאחר היציאה לשימוע בחודש נובמבר. כזכור, הערוץ מחויב ב-75% משידוריו כשידורי מורשת לצד יתרת השידורים הכלליים. המועצה הודיעה כי ללא תלות באישור שידורי החדשות, תמשיך המועצה לאכוף ביד קשה את עמידת הערוץ במחויבויות הרישיון.