לא רק שהעונה השביעית של "משחקי הכס" נדחתה בחודשיים וחצי, אלא שמכורי הסדרה נאלצו גם להתמודד עם הבשורה שהיא תכלול רק שבעה פרקים, ולא עשרה כרגיל. אך התלאות הללו כבר מאחורינו, וכעת, עם הגעת הרגע המיוחל של עליית הסדרה לאוויר (הערב ב־22:00 ב־HOT, ב־yes ובסלקום tv), אפשר לסמוך על היוצרים שזה יהיה מרהיב, מסובך, מפותל וייגמר בדם. הרבה דם. אז לטובת מי שכבר הספיק לשכוח או מי שמעולם לא צפה, הנה תקציר של הסדרה הכי מדוברת על המסך, וגם תחזית של מה שצפוי לנו בעונה הקרובה.



אחרי שחמשת המלכים בסדרה מצאו את מותם, נשארנו למעשה עם שלוש נשים שטוענות לכתר: סארסיי, דאינריז וסאנסה. כל אחת מהן עברה דרך ארוכה ומאתגרת, שהובילה אותה למקום שבו היא נמצאת.





לסארסיי מבית לאניסטר היו שאיפות גדולות עוד מהעונה הראשונה. רק בסוף העונה השישית היא הגשימה אותן והתיישבה על כס הברזל, בעוד שהיא מכריזה על עצמה כמלכת ווסטרוז. רק שבדרך היא הגשימה נבואה שניתנה לה ואיבדה את שלושת ילדיה, פרי אהבתה לאחיה התאום ג'יימי. את ילדיה גידלה כילדיו של המלך רוברט, ללא ידיעתו.



עוד קודם לכן, עם מותו של אביה, הפך טומן, בנה של סארסיי, למלך. כדי למנוע את השתלטות כלתה על הממלכה מינתה סארסיי את "הדרור העליון" למנהיג הדתי השולט. רק שהוא פנה נגדה ואסר אותה באשמת ניאוף, גילוי עריות ורצח בעלה המלך. כדי לכפר על חטאה עברה סארסיי את צעדת הבושה, אולי הסצנה הכי מפורסמת בתולדות הסדרה. עירומה ומושפלת היא חלפה בין המוני אנשים, ובסיום עוד נאלצה לעמוד למשפט.



משחקי הכס, עונה שישית
משחקי הכס, עונה שישית



במקום לעמוד למשפט פוצצה סארסיי את היכל הצדק באש פרא, שבעקבותיה נהרגו "הדרור העליון" וכלתה. בנה טומן ראה את המתרחש וקפץ אל מותו, ובכך פינה את הדרך לאמו לכס המלכות. נראה שבעונה השביעית אין מי שיעצור אותה, מלבד אחיה התאום שכבר קטל מלך בעבר.



חופש יצירתי
"משחקי הכס" אומנם מבוססת על סדרת הספרים "שיר של אש ושל קרח" של הסופר האמריקאי ג'ורג' ר. ר. מרטין, אולם עם הזמן התרחקו תסריטאי הסדרה מהקו העלילתי של מרטין והרשו לעצמם חופש יצירתי. על כמה אלמנטים הם לא ויתרו ושמרו עליהם ברוח הספרים: הקונפליקטים שעוברות הדמויות, המהלכים הפוליטיים המתוחכמים, ובעיקר התפניות העלילתיות הבלתי צפויות, וזאת בלשון המעטה.



הטוענת השנייה לכתר בסדרה היא דאינריז טארגאריין. בטריילר שהוציאה רשת HBO לקראת העונה השביעית נראית טארגאריין על ספינה בדרך ליבשת ווסטרוז, כדי לדרוש את מה שלדעתה מגיע לה: כס המלכות. מעליה מרחפים שלושת הדרקונים יורקי האש שלה, ומסביבה מאות ספינות של צבא הדות'ראקים.






כדי להבין מה עבר על טארגאריין במשך שש עונות הסדרה, כדאי להתעמק בשם הארוך להפליא שהעניקה לעצמה: דאינריז פרי־סער מבית טארגאריין הראשונה לשמה (כי לא יהיו עוד כמוה, זה בטוח) הבלתי נשרפת (הומאז' לרגע שבו נכנסה לאש בעונה הראשונה ולאחר לילה יצאה ללא פגע עם שלושה דרקונים קטנים לידה), חאליסי מלכת ערבות העשב העצומות והים הדות'ראקי (לאחר שהוכרחה להינשא למנהיג הדות'ראקים, היא כבשה את לבו ולבם, אולם כשבעלה מת, רצו הבאים אחריו לכלוא אותה באוהל אלמנות. היא הרגה את כולם והפכה למנהיגת השבט) מנתצת השלשלאות ומשחררת העבדים (את העונה הרביעית הקדישה חאליסי לשחרור אינטנסיבי ועקוב מדם של עבדים ממפרץ העבדים. לאות תודה הם הפכו להיות חלק מהצבא שלה) מלכת מירין (אחת הערים במפרץ העבדים) ואם הדרקונים (לא אחד, אלא שלושה שאיתם היא מקווה לכבוש את ווסטרוז).



נקמה מתוקה
הטוענת השלישית לכתר היא סאנסה לבית סטארק. בשש העונות של הסדרה היא הייתה עדה להוצאתו להורג של אביה נד סטארק, הלורד של טירת ווינטרפל, והפכה לאסירה של רוצחו ג'ופרי לאניסטר, בנה של סארסיי. ג'ופרי התעלל בה ללא הרף ולא הפסיק גם כשהפך למלך. כשהוא נרצח, היא הצליחה לברוח, אך לא לעתיד טוב יותר. היא הגיעה לבית בולטון ונאלצה להינשא לבן המשפחה רמזי, אחת הדמויות המופרעות בתולדות הטלוויזיה. הוא אנס אותה בליל נישואיהם והמשיך להתעלל בה ובכל מי שנקרה בדרכו.





בעונה השישית עברה סאנסה מטמורפוזה והפכה מנערה כנועה לאישה חזקה. היא הצליחה לברוח וחברה אל אחיה החורג, ג'ון סנואו, מהדמויות האהובות של "משחקי הכס". יחד, הם יצאו לכבוש את טירת הוריהם מידי רמזי בולטון. בסיום העונה היא, וגם הצופים, זכו לנקמה מתוקה כשסאנסה הצליחה להרוג את רמזי. ג'ון סנואו אומנם הוכתר בסיום עונה זו למלך הצפון, אבל היא ראויה כמותו לכתר.



ברקע המלחמה הצפויה בין שלוש הנשים, הולך ומתקרב איום משותף מהצפון: המהלכים הלבנים. צבא זומבים עצום בגודלו שמאיים על עתיד הממלכה, לא משנה מי תשב או ישב בראשה. מי שיכול לסייע במלחמה נגד חלולי הפנים הוא בריאן סטארק, אחיה של סאנסה. בעונה הראשונה, כילד, הוא הפך למשותק לאחר שג'ימי לאניסטר הפיל אותו מראש מגדל, ובסוף העונה השישית, כנער, הוא רואה חזיונות ומקדם עלילות.



עוד דמות נשית משמעותית בסדרה היא אריה סטארק. בעונה הראשונה היא הייתה טום בוי חביבה ועקשנית, ועם הזמן, לאחר שהתייתמה מהוריה ומאחיה, היא נשבעה לנקום את מותם ויצאה למסע בעקבות הרוצחים. בדרך היא נכלאת, מתעוורת, מקבלת בחזרה את מאור עיניה, מתחברת לרוצחים מגודלי גוף ומצליחה לרצוח אותם. בעונה השביעית היא צפויה להמשיך במשימתה.