ים של דמעות נשפך לאוקיינוס השקט, כאשר מתמודדי "הישרדות" זכו לשמוע ולראות את בני משפחותיהם, בסרטונים שההפקה הכינה עבורם. מי שגנב את ההצגה כמו תמיד, היו הילדים הנרגשים ששלחו מילות עידוד להוריהם, כשהם מישירים למצלמה מבט תמים ונקי מקומבינות, שלא כמו המתמודדים. בהישרדות כמו בהישרדות, מצד אחד הם בוכים ומתרגשים כאשר הם צופים בבני המשפחה של כולם, ומבטיחים שהחוויה על האי ליכדה אותם, והם יישארו חברים לנצח. מצד שני, המזימות, התככים והלכלוכים ממשיכים לעבוד שעות נוספות.



כולם בכו כאשר שמעו את הסיפור יוצא הדופן של מעיין, שאביה דרש ממנה בגיל צעיר לעזוב את הבית. אך במבחן התוצאה, כאשר נאלצו למלא בשאלון עם מי לא ירצו לשמור על קשר אחרי שהתוכנית תסתיים, הם שמו את שמה והסולידריות וההזדהות איתה בזמן הצפייה בסרטונים, נעלמו כלא היו.



כמו כן, מעיין שבכתה מרות כאשר שמעה את הסיפור האישי של אמיר, לא גילתה טיפת חמלה לאחר מכן, כאשר במשימת השאלונים היא לא חסכה במילים והודיעה לכולם שאמיר בוגד ושקרן וכדאי להיזהר ממנו. מילים קשות ופוגעות, בעיקר לאור העובדה שהיא עצמה שיקרה לכל השבט כאשר העמידה פנים שהיא עושה מאמצים להצליח במשימה, ובעצם עשתה הכול על מנת להכשיל אותה. אני אף תוהה אם היא הייתה מעזה לכנות גם את יוסי בוגד או שקרן, אילו ידעה שהוא הבטיח לענבר להעמיד להדחה את מעיין בת בריתו, אם וכאשר יידרש לכך.



ורד ספיבק. לא אחרי שהתוכנית תסתיים היא לא תאפר את מעיין, גם אם תרצה בכך. צילום: אוהד רומנו
ורד ספיבק. לא אחרי שהתוכנית תסתיים היא לא תאפר את מעיין, גם אם תרצה בכך. צילום: אוהד רומנו



משום מה, כל "האהבה" שהרעיפו כולם על אמיר כאשר שמעו את סיפור חייו, אמנם הצטלמה טוב, אך לא הייתה אמיתית בעיניי. אמיר עדיין נשאר לבד וחריג, כשהיחיד שמפגין כלפיו איזושהי אמפתיה שלא עולה ממנה ריח של צביעות, הוא רז זהבי, שדרך אגב גם אני בחרתי בו כמי שראוי להיות השורד האחרון.



בר הפסידה למנגיסטו בדו קרב ועזבה את האי, לא לפני שהוא סיפר לה בלחש באוזנה כמה שהוא אוהב אותה (למרות שהיא נתנה יד להדחתו של אלון, החבר הכי טוב שלו) והיא מצידה, לחשה לו שהוא חייב להגיע לגמר ולנצח. ההתייפיפות פה זעקה לשמים. גם יוסי הבליח עם אחד מרגעי ההתייפייפות הכי מוצלחים שלו, כאשר סיפר לנו בזמן הדו קרב, שהוא אוהב את בר ומגיסטו באותה מידה (נו שוין), ומאחל לכל אחד מהם לנצח.



לפחות מעיין וורד לא מתיפייפות ולא מסתירות את השנאה היוקדת ביניהן. מה שבטוח, שגם אחרי שהתוכנית תסתיים, אם יום אחד מעיין תרצה לקבל איפור פנים חינם מוורד, היא יכולה לשכוח מזה, כי ורד הבטיחה חגיגית שהיא תראה לצ'ילבה ולמירי רגב הפטרונית שלה, מאין משתין המותג. ניחא מעיין, אבל מה אשמה מירי רגב?