הפרק הרביעי (והמודלף OMG)  של העונה השביעית במשחקי הכס, "שלל המלחמה", מצליח להתעלות על קודמיו ובכך מוכיח כי העונה נבנית בצורה הדרגתית, בשונה מהעונות הקודמות. בפרק הראשון, (שהיה הכי חלש העונה) לא היו דיאלוגים עמוקים ולא סצנות אקשן מיוחדות, בפרק השני לא היו דיאלוגים, אבל סצנות משובחות של סקס ולחימה, בפרק השלישי לא היה אקשן אבל כן היו דיאלוגים ברמה אחרת, ואילו בפרק הזה כבר היה כמעט הכל-
דיאלוגים עמוקים וחשובים לצד סצנת מלחמה אדירה שמוכיחה שלא צריך יותר מדרקון(ית) אחד לבד שמעז. ואיך הוא מעז- למען השם!

פגיון בין השיניים

אוקי, הבנו שאתה יודע הכל ואתה כבר לא מי שהיית, אבל עד שלא כולם ידעו אתה לא תירגע? כנראה שלא. אחרת אין הסבר לעובדה שבראן מוכיח לכל דמות בדרך אחרת שיש לו כוחות על. כך בשיחתו עם ליטלפינגר הוא דואג להשתמש בביטוי שליטלפינגר עצמו ציין באזניו של ואריז אי שם בימיהם העליזים יחד ב'מעלה המלך', כשוואריז נלחץ ואמר לו: "אנחנו נכנסים לבור של כאוס", ליטלפינגר אמר לו בתגובה "כאוס זה לא בור, כאוס זה סולם". דווקא בעניין הפגיון שבראן מקבל מליטלפינגר ומעביר לאריה (שחזרה- הפי הפי ג'וי ג'וי) יש שאלה פתוחה (שכנראה בראן יודע את התשובה עליה כי הוא רואה הכל...) - האם הפגיון מועבר לאריה במטרה שהיא תהרוג איתו את סרסיי, ובכך ייסגר מעגל של ניסיון ההתנקשות בבראן ע"י משפחת לאניסטר או שמא הוא מועבר אליה כי יהיה לה תפקיד מרכזי בקרב מול המתים (בכל זאת זו פלדה ולריאנית).



הזאבים מתאחדים. אריה, סנסה ובראן (או העורב, איך שהוא רוצה...)




מה שכן, לפני סרסיי והמתים המהלכים, נראה שהפגיון ימצא עצמו בליבו של ליטלפינגר מידיה של לא אחרת מאריה. אחרי כל מה שליטלפינגר עולל לסטארקים, סביר שבראן יחשוף אותו, סנסה תשפוט אותו למוות ואריה תבצע - כי הסטארקים חוזרים להיות להקת זאבים בעוד ליטלפינגר נשאר הזאב הבודד וכזכור "זאב בודד מת - אבל הלהקה שורדת".



כיסא גלגלים זו המצאה גאונית ולקח שש וחצי עונות עד שבראן קיבל אותו, ועכשיו הוא כבר לא צריך את מירה ריד, ותודה לך על העזרה. בראן מוכיח שוב שהוא כבר באמת לא ברנדון סטארק, הבן של והלורד מווינטרפל, אלא העורב בעל שלוש העיניים. האימרה של מירה "מתת במערה ההיא" היא כזו ששווה להתעכב עליה ולהגיד שהיא נכונה אבל גם ממש ההיפך הגמור ממה שקרה. הרי באותה סצנה מחוננת בעונה הקודמת, מי שמת מוות פיזי הם הודור והעורב בעל שלוש העיניים (שלימד את בראן על החזיונות ומשמעויותיהן) בעוד מירה ובראן נמלטו.



אך באותו הרגע, באותה המערה, ברנדון סטארק מת ונולד בראן- שיהפוך בסופו של דבר לעורב בעל שלוש העיניים. אם כן, המוות הסימבולי של ברנדון הוא הולדתו של 'בראן-העורב' והמשמעות של הפיכתו לעורב בעל שלושת העיניים חשובה הרבה יותר עבורו מכל אירוע אחר שמתרחש מסביבו. לכן הוא אדיש וכל-כך כפוי טובה כשמירה עוזבת ואף מזכירה לו את כל אלו שמתו בניסיון לשמור עליו.



ילדים, ציורים ומתח מיני מטורף

אי אפשר שלא לחוש את המתח בין ג'ון לדאני במערה (מה יש לג'ון סנואו עם בחורות במערות???). היה אפילו רגע בו ממש ראיתי אותם עוד שנייה מתנשקים, אבל... לא, זה עוד לא קרה. מה שכן קרה, והיווה זרז משמעותי להסכמה של דאני, אלו ציורי הקיר של ילדי היער. הציורים מאששים את התיאוריה שנחשפה בעונה הקודמת שלפיה ילדי היער אמנם "יצרו" את המהלכים הלבנים כחלק ממלחמתם בראשוני האדם, אך עם זאת, לאחר תקופת שלום ביניהם, כאשר המהלכים הלבנים החליטו לתקוף את יוצריהם, התאחדו ילדי היער ובני האדם למלחמה באויב משותף שרק חומת ענק הצליחה להדוף, עד כה.

למה זה חשוב? לא רק כדי לאחד בין ג'ון ודאני, אלא כדי להזכיר לנו שכנראה לילדי היער יהיה חלק חשוב בקרב מול המתים ולמרות שיתוף הפעולה העצמתי בין הדרקונים של דאני והפראיים של ג'ון, צריך שובר שוויון שיתכן ויגיע מהכיוון של מי שיצר את המהלכים הלבנים בלבד.

עוד נקודה ששמים עליה דגש היא ציורי הצורות העגולות. אותן צורות שנגלות אלינו כמעט בכל מופע של המהלכים הלבנים. ישנו קשר הדוק בין ילדי היער למהלכים הלבנים והצורות הללו עוד יותר מחזקות את הקשר הזה. מעבר לכך, לא לחינם מדגישים את הצורות הללו ויתכן כי בפרקים הקרובים הצורות שמופיעות במערה יופיעו שוב אצל המהלכים הלבנים ועל כן יוכלו להוות מעין רמז מקדים לג'ון היכן וכיצד יופיעו המהלכים הלבנים בעתיד הקרוב.


ציורי הקיר של ילדי המערות




באש ובמים


איזה קרב, איזה פלאנגות הדותרקים, איזה אמיץ (או אדיוט) ג'יימי ואיזה אש דרוגון. אין ספק שסצנת קרב משובחת כזו לא קיבלנו מאז קרב הממזרים ואני אישית חשבתי שרק בפרק 6 (המקביל לפרק 9 בכל העונות, כי הרי יש רק 7 פרקים העונה) נזכה לראות קרב איכותי שכזה. אבל היה בו הכל- שפריצים של דם, סוסים מתעופפים, לוחמים נרמסים, צבא שעולה באש ושני מלווים שמוכנים לעשות הכל כדי לשמור על המפקד שלהם בחיים. ברון ודיקון לגמרי שיחקו אותה מבחינתו של ג'יימי ואם הוא נשאר בחיים אחרי המתקפה הזו, הוא חייב לשניהם הרבה (אם הם נשארו בחיים).



השאלה שעולה מהסצנה המשובחת שסגרה את הפרק היא קודם כל אם ג'יימי באמת בחיים, או שמא טבע, נשרף או סתם חטף התקף לב (נראה אתכם מסתכלים לדרקון ככה בלבן שבעין). שאלה נוספת היא האם החץ שדרוגון ספג תהרוג אותו, תחליש אותו או לא תשפיע עליו כמעט למעט ברגע הפגיעה כפי שראינו, ושאלה יותר מעניינת היא מה החץ הזה עשה לדאינריז. האם החץ הזה פגע לה בלב (באופן מטפורי) והיא מבינה כעת שלסרסיי יש נשק מול הדרקונים שלה וכדאי להיזהר ולבוא בצורה מתוחכמת יותר, או שמא החץ פגע לה בראש והיא דווקא תתודלק מזה ותרצה להיכנס בסרסיי חזיתית בעקבות כך, תוך טירוף עם אש בעיניים.



כמה קטנות:

ציטוט המחץ: ג'ון מנסה לעזור לדאני להגיע להחלטה "מי שהולך אחריך יודע שגרמת לבלתי אפשרי לקרות... שאת מסוגלת...לבנות עולם שונה מהעולם המחורבן שהם תמיד הכירו, אך אם תשתמשי בהם (בדרקונים) כדי להתיך מבצרים ולשרוף ערים- אינך שונה, את רק עוד מאותו הדבר".



דע מאין באת ולאן אתה הולך: ברון לא שוכח מי הוא ולמה הוא עם ג'יימי ואף מזכיר לו שהוא מצפה לתגמול רציני יותר משק זהב. אך ברגע האמת כששק הזהב נשמט תוך כדי לחימה- ברון מביט עליו ומשחרר וזה סימן לבאות מבחינת הדמות שלו, היחס שלו לג'יימי (אם עד כה היה חבר עם אינטרסים, נראה שכעת הוא יהפוך לחבר אמת) והיחס שלו לכסף וחומריות.



אני יודעת מה עשית בחורף האחרון: היחסים בין מיסאנדיי לדאני עולים שלב ועכשיו הן כבר מדברות על סקס ו"הרבה דברים" שקרו בין מיסאנדיי לתולע אפור. סצנה מעולה, ללא מילים, עם הרבה פרצופים, הרבה הומור ובעיקר הרבה פתיחות.



החברה הכי טובה החדשה שלי: המפגש בין בריאן לאריה פשוט מצוין ומעבר לסצנת הלחימה המעולה בין שתיהן (כי מה יותר כיף מלראות שתי נשים חזקות מנסות לדקור אחת את השניה), התשובה של אריה לשאלתה של בריאן "מי לימד אותך את זה" על המהלך הסופי שבו למעשה ניצחה אותה, היא החשובה בכל הסצנה. "אף אחד" עונה אריה ומתכוונת בשיא הרצינות לתשובתה, שהרי "לילדה אין שם" ולמרות שחשבנו שהנה היא חזרה למשפחתה ולנורמליות, היא תמיד כאן כדי להזכיר לנו שהיא כבר לא אריה, אלא אף אחד.



שומר לו חסד (לא) נעורים: המפגש בין ת'יאון לג'ון טעון, אבל בינתיים ג'ון מתאפק. נראה אם זה יחזיק מעמד...


איזו סצנה. בריאן ואריה נותנות עבודה