סערה תקשורתית בבריטניה: כשלושה שבועות לפני יום השנה ה־20 למותה של הנסיכה דיאנה, נדבקו הבריטים למסכי הטלוויזיה ביום ראשון בלילה כאשר הוקרנו לראשונה קלטות של נסיכת הלבבות שבהן היא דיברה בפתיחות על המשבר ביחסים עם הנסיך צ'רלס והודתה כי הרומן שלו עם קמילה בולס־פרקר גרם לה להפוך לבולמית.

הסרט הביא לערוץ 4 הבריטי, השנוי במחלוקת, את אחוזי הרייטניג הכי גבוהים שהשיג בשנה האחרונה, השידור משך למסך 3.5 מיליון צופים וקהל שיא של 4.1 מיליון, גם הפך את הסרט התיעודי הנצפה ביותר בערוץ מאז רחוב הטבות בשנת 2014. הסרט עורר תגובות חריפות ברשת, והמבקרים בממלכה כינו את הסרט "יומרני וטראשי", ואמרו כי הוא מהווה "בגידה בפרטיות של הנסיכה".

גורמים בממלכה טוענים כי הסרט, אשר הוצג ביום ראשון בלילה, עשוי להיות בעל השפעה קשה על דעת הקהל בבריטניה על בית המלוכה, ובשאלה עם הנסיך צ 'ארלס יוכל להפוך קמילה המלכה לגיטימית ביום בו הוא יהפוך להיות המלך.
 

על אף ביקורת נוקבת מצד מקורבים לנסיכה, כולל אחיה צ'רלס ספנסר, שהזהירו מפגיעה בילדיה, הנסיכים וויליאם והארי, שידר ערוץ 4 את הסרט התיעודי "דיאנה: במילותיה שלה", אשר התבסס על השיחות המצולמות שקיימה דיאנה עם מאמן הקול שלה, פיטר סטלן, במהלך 1992 ו־1993, כאשר היא ויורש העצר היו בעיצומו של קרב הגירושים המתוקשר.





על תחילת דרכם המשותפת, סיפרה דיאנה כי הם נפגשו רק 13 פעם לפני החתונה שלהם בשנת 1981 וכי בדייט השני שלהם הוא כבר נמרח עליה "כמו פריחה גרועה". "הוא היה מתקשר אליי כל יום במשך שבוע ואז לא היה מדבר איתי במשך שלושה שבועות. מוזר מאוד", אמרה הנסיכה. היא סיפרה כי הייתה בטראומה אחרי שבראיון טלוויזיה משותף שקיימו אחרי אירוסיהם, אמר הנסיך כי הם מאוהבים, "לא משנה מה זה אומר".



חמש שנים לאחר הנישואים, גילתה דיאנה על הרומן של בעלה עם קמילה בולס־פרקר והיא דרשה ממנה לעזוב את צ'רלס. אולם אחרי שזה לא עזר, היא הלכה למלכה אליזבת השנייה. "התייפחתי בפניה ושאלתי אותה מה אני יכולה לעשות", שחזרה. "היא אמרה לי, 'אני לא יודעת מה את צריכה לעשות, צ'רלס הוא חסר תקנה', וזהו".



הנסיך הארי ואימו הנסיכה דיאנה, מספר ימים לפני מותה, צילום: רויטרס, גרג בוס
הנסיך הארי ואימו הנסיכה דיאנה, מספר ימים לפני מותה, צילום: רויטרס, גרג בוס



הרומן עורר את הפרעת הבולימיה של דיאנה והיא הודתה כי בחרה בכך מאחר שאם הייתה פונה לאלכוהול או נהיית אנורקסית, זה היה פוגע בה פיזית וגם בציבור שאהב אותה. "כולם במשפחה ידעו על הבולימיה, וכולם האשימו את הבולימיה בכישלון הנישואים", אמרה.



בשנת 1985, אחרי שכבר ילדה את שני בניה, התאהבה דיאנה במאבטח שלה, בארי מנאקי, והיא אף הייתה מוכנה "לוותר על הכל" ולעזוב איתו, אבל מנאקי נאלץ לעזוב את עבודתו ובשנת 1987 נהרג בתאונת אופנוע. "הוא היה המאהב האדיר ביותר שהיה לי", הודתה.



הנסיך הארי ואימו הנסיכה דיאנה, מספר ימים לפני מותה. צילום: רויטרס, גרג בוס
הנסיך הארי ואימו הנסיכה דיאנה, מספר ימים לפני מותה. צילום: רויטרס, גרג בוס



אף שמבקרי הטלוויזיה סיפקו תגובות מעורבות לסרט התיעודי שזימן לצופים הצצה אינטימית לחייה של הנסיכה האהובה, ערוץ 4 זכה ברייטינג הטוב ביותר של השנה בטלוויזיה הבריטית עם ממוצע של 3.5 מיליון צופים, 16.4 אחוז מכלל הצופים באותה שעה. "אני ניגוד מהלך", נכתב באחד הציוצים בטוויטר. "אני לא מסכים עם מה שמראים, אבל אני לא יכול להפסיק להסתכל על זה".



לצד הקלטות, חשף צלם הבי־בי־סי בעבר כיצד בשנת 1997 זימנה אותו הנסיכה דיאנה לארמון כדי לגלות באוזניו פרטים על צ'רלס ומשפחתו. לפי יומן שכתב הצלם, שחי כיום בארה"ב ולא הזדהה בשמו, דיאנה סיפרה כיצד גילתה על הרומן של בעלה. "באחת הפעמים צ'רלס ישב בשירותים כשהיא תפסה אותו משוחח עם בולס־פרקר", חשף הצלם.



הנסיכה דיאנה בטאג' מאהל. צילום: רויטרס
הנסיכה דיאנה בטאג' מאהל. צילום: רויטרס



בתוך כך, ז'אן פול, אביו של הנרי פול שנהרג כאשר נהג במכונית בעת שהתרחשה התאונה שבה נספו גם הנסיכה דיאנה ובן זוגה דודי אל־פאייד, טען כי במשטרה הבריטית אמרו לו שדיאנה חוסלה כחלק ממזימה סודית. "דיאנה נהרגה ובני נהרג. אני מאמין ששניהם נרצחו", אמר לצהובון המירור. "בני היה פשוט נזק משני למזימה להרוג את דיאנה והם הרגו גם אותו".